اخبار داغ

کرباسچی:شرافتمندانه برخورد کنید و توهین نکنید!

درگیری کرباسچی و مجری BBCدر پی توهین شب گذشته این شبکه به آیت الله هاشمی/خوب است من به شما بگویم عامل انگلیس جنایتکار

درگیری کرباسچی و مجری BBCدر پی توهین شب گذشته این شبکه به آیت الله هاشمی/خوب است من به شما بگویم عامل انگلیس جنایتکار
کرباسچی خطاب به مجری عصبی BBC فارسی گفت: من حرفم اینست شما به عنوان یک ایرانی که تریبون دستتان افتاده شرافتمندانه برخورد کنید و به شخصیت ملی یک کشور توهین نکنید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از گلستان ما؛بنگاه شایعه پراکنی انگلیس یعنی BBC فارسی در برنامه خبری ساعت 22 امشب به بحث ها و حاشیه های خاک سپاری اکبر هاشمی رفسنجانی پرداخت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, گلستان ما,

 این شبکه فارسی زبان که بعد از انتخابات 88 رسما برنامه های خود را به زبان فارسی پخش می کند و اعتبار قابل ملاحظه ای نیز دارد ، از عطا الله مهاجرانی معاون امور حقوقی هاشمی رفسنجانی در زمان ریاست جمهوری  اش به عنوان مهمان ویژه در استودیو دعوت کرد .

,

مهاجرانی: بی بی سی به دلیل شرایط جغرافیایی توان تحلیل ندارد

,

جمال الدین موسوی مجری افعانی الاصل این شبکه در حالیکه سعی داشت با اشاره به برخی شعارهای تشییع جنازه امروز که از زبان برخی طرفداران جنبش سبز داده می شد ، این تشییع جنازه را نوعی اعتراض مدنی بنامد ، از مهاجرانی سوال های هدفدار می پرسید که مهاجرانی با توجه به نگاه و شناختی که خودش از هاشمی داشت به او جواب داد و معتقد بود به دلیل دوری جغرافیایی عوامل بی بی سی و مجریانش از ایران، آنها توان قضاوت در خصوص شخصیتی چون هاشمی را ندارند .

,

اما قسمت پرحاشیه برنامه امشب مربوط به درگیری لفظی و متلک هایی بود که شهردار پیشین تهران و مجری افغانی الاصل بی بی سی نسبت به یکدیگر نثار می کردند.

,

غلامحسین کرباسچی در گفتگو با جمال الدین موسوی از توهین هایی که شب گذشته در شبکه بی بی سی فارسی به آیت الله هاشمی رفسنجانی شده بود ، به شدت گلایه مند بود و بارها طی مصاحبه امشب آن را چون چماقی بر سر مجری می کوبید.

,

کرباسچی : BBC به یک شخصیت ملی چون آیت الله هاشمی توهین کرد

,

کرباسچی خطاب به مجری برنامه افزود: دیشب آدمهایی را  آوردید که به اقای هاشمی توهین کردند و این نشان از مظلومیت یک شخصیت بین المللی است که در داخل کشور هم یک عده آدم احساسی به ایشان حرف می زنند و دیشب هم یک سری آدم هایی آوردید که گفتند اقای هاشمی ضد فرهنگ و ضد اقتصاد و ... بود ، چرا ؟

,

در این لحظه جمال الدین موسوی مجری برنامه که از اظهارات کرباسچی به لکنت زبان افتاده بود، گفت : آقای کرباسچی من دیشب چند بار به شما زنگ زدم و امروز هم با خانواده اکبر هاشمی رفسنجانی ارتباط برقرار کردم اما موفق به صحبت نشدم ، ما تلاش کردیم و لی توهینی به ایشان نشد .

,

 کرباسچی به موسوی گفت : شما فیلم برنامه شب گذشته بی بی سی را بک بار دیگر نگاه کنید بعد می فهمید که به اقای هاشمی توهین شده است . توهین با نقد فرق دارد مثل اینست که من بگویم بی  بی سی عامل یک جنایتکار است ، بگویم انگلیس یک جنایتکار است و شما هم عامل دولت جنایتکار هستید ، توهین است دیگر .

,

کرباسچی ادامه داد: شما توهین کردید و اگر می خواهید همین طور ادامه دهید و وسط حرف من بیایید من قطع می کنم چون شما زنگ زدید، من که نمی خواستم با شما صحبت بکنم و هیچوقت هم نمی خواهم صحبت کنم .

,

147

, 147,

وی با رجوع به سوال اصلی مجری در خصوص نظرش در رابطه با تشییع امروز گفت : شخصیتی که در زمان حیاتش آنگونه مورد توجه بود و امروز هم در تشییع آن شما خودتان گفتید که 2 و نیم میلیون نفر با چشم گریان آمدند ، بعد شما همین طوری هر کسی را بدون سابقه و ذائقه در برنامه دعوت می کنید تا علیه آیت الله هاشمی صحبت کنند .

,

شهردار پیشین تهران اضافه کرد : خیلی ها ممکن است به هاشمی نقد داشته باشند اما امروز همه از هر طیفی آمدند و حتی آیت الله سیستانی که خیلی کم برای شخصیتها پیام می دهد برای ایشان ابراز همدردی کرد آنوقت شما می آیید در شبکه بی بی سی فارسی به ایشان توهین می کنید.

,

در اینجا مجری برنامه نه تنها از سوالات هدفدار خود به نتیجه نمی رسید بلکه مدام با سرکوفت کرباسچی در خصوص توهین شب گذشته مواجه می شد ، عصبانی شد و گفت : ما توهین نکردیم، فقط خواستیم نظراتشان را بگویند ، ما سوال کردیم شما هم کوتاه جواب بدهید ، وقت نداریم .

,

شرافتمندانه برخورد کنید

,

کرباسچی که حسابی مجری عصبی بی بی سی را عصبی کرده و گوشه رینگ برده بود ، یادآور شد: من لازم نیست نظر شما را بگویم ، من نظر خودم را می گویم ، من حرفم اینست که شما به عنوان یک ایرانی که تریبون دستتان افتاده شرافتمندانه برخورد کنید و به یک شخصیت ملی یک کشور توهین نکنید .

,

شهردار سابق پایتخت ادامه داد: جمعیت انبوهی امروز آمده بودند و من در آرامگاه امام هم شخصیتهایی دیدم که جزو مفاخر کشور بودند و همه اینها برای یک شخصیت ملی چون هاشمی آمده بودند آنوقت این آقایی که دیشب در برنامه شما آمد می گوید هاشمی ضد فرهنگ بود ، آیا واقعا اینجوری بود ؟

,

غلامحسین کرباسچی بیان کرد: حرکت های مطبوعاتی مدرن مانند راه اندازی روزنامه هشمهری و ایران در زمان آقای هاشمی راه افتاد ، در دانشگاه آزاد میلیون ها جوان که در تنگنای کنکور بودند توانستند تحصیل کنند ، اینها خدمات کمی نیست ، اینکه در زمان ریاست جمهوری ایشان به دلیل خرابی های جنگ بر سازندگی و بازسازی تاکید شد دلیل بر بی اعتنایی به فرهنگ نیست .

,

آقای کرباسچی به حاشیه نروید

,

در این هنگام جمال الدین موسوی مجری عصبانی BBC فارسی با تاکید مجدد بر اینکه ما از شما دعوت کردیم ولی گوشی را نگرفتید ولی در آینده هم دوست داریم مشارکت کنید، ادامه داد : آقای کرباسچی بهتر است اینقدر حاشیه نروید و در خصوص اصل مطلب صحبت کنید .

,

او از کرباسچی پرسید با تمام توصیفاتی که شما داشتید، آیا هاشمی یک جریان بود که هنوز هم ادامه دارد یا شخصیتی ملی که برای همیشه آرام گرفت ؟

,

کرباسچی افزود : آقای هاشمی یک جریان ساز در تاریخ کشور بود . در خصوص شخصیت ، حرفها و مواضع ایشان حرف زیاد است و در این فرصت کوتاه که شما هی وسط حرف من می آیید نمی شود گفت .

,

مجری BBC در این لحظه گفت : آقای کرباسچی شما که عادت دارید حرفتان را قطع کنند ، در قضیه دادگاه شما هم این اتفاق افتاد .

,

ضد انقلاب به کمک BBC می آید

,

این بگو مگو و مجادله غلامحسین کرباسچی شهردار اسبق تهران و جمال الدین موسوی مجری BBC بعد از چند دقیقه پایان یافت و این مجری حاشیه دار بعد از اینکه نتوانست از کرباسچی و مهاجرانی به جواب  سوالات هدفدار خود برسد به سراغ سعید رضوی فقیه و امین بزرگیان دو تن از فعالین جنبش سبز رفت تا این دو که از مخالفین جدی اصل انقلاب هستند با حرفهای بسیار تند در خصوص انقلاب اسلامی و شخصیت آیت الله هاشمی رفسنجانی، بتوانند به گوشه ای از خواسته های بی بی سی برسند.

,

بنظر می رسد اپوزوسیون بیرون از کشور به دلیل اینکه شناختی از داخل کشور و تحلیل رفتاری مناسبی از مردم ایران ندارد ، نمی تواند موضوعات داخلی ایران را بررسی کند به همین دلیل با توسل به عده ای فراری هوس باز و پا منقلی سعی دارد با ارائه تصویر غلط از ایران اسلامی جوانان کشور را منحرف کند غافل از اینکه جوانان ایرانی از جوانان اول انقلاب هم هوشیارتر بوده و جواب دندان شکنی در برهه های حساس به آنها داده و خواهند داد .

,

پ ن : لازم به ذکر است غلامحسین کرباسچی در سال 1377 از سوی قاضی غلامحسین محسنی اژه‌ای به اتهام جرایم مالی محاکمه و به 3 سال حبس و 10 سال محرومیت از مشاغل دولتی و جزای نقدی محکوم شد ؛ وی از جمله متهم به استفاده از امکانات شهرداری تهران در جهت حمایت از کاندیدای خاص در انتخابات هفتم ریاست جمهوری بود که پیش از محاکمه به اتهام اختلاس مدتی را در بازداشت گذراند.

,

وی همچنین مواضع روشنی در تمام این سال ها ، بالاخص در فتنه 88 نسبت به عملکرد BBC در توهین به مقدسات اسلامی ، امام خمینی و... نداشته است و نقش پدر خواندگی رسانه هایی را بر عهده داشته است که در چند سال اخیر بجهت همکاری با بی بی سی تحت تعقیب قرار گرفته اند .

,

بنابراین بعض کارشناسان رسانه ، این برنامه را بیشتر شبیه یک شوی حرفه ای می دانند .

,

انتهای پیام /

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه