اخبار داغ

رئیس اداره امور تولیدات دامی زنجان خبر داد:

اشتغال 464 نفر به صورت مستقیم با پرورش زنبود عسل در زنجان/نبود بازار فروش از مشکلات عمده زنبورداران زنجانی است

اشتغال 464 نفر به صورت مستقیم با پرورش زنبود عسل در زنجان/نبود بازار فروش از مشکلات عمده زنبورداران زنجانی است
رئیس اداره امور تولیدات دامی شهرستان زنجان با بیان اینکه در 9 ماهه سالجاری 110 تن عسل در شهرستان زنجان تولید شده است، گفت: پرورش زنبور عسل در شهرستان زنجان زمینه اشتغال 464 نفر را فراهم کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ایرج بالسینی امروز در گفت و گو با عصر زنجان، به وضعیت پرورش زنبور عسل در شهرستان زنجان اشاره کرد و گفت: در 9 ماهه سال جاری 110 تن عسل در شهرستان زنجان تولید شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر زنجان,

وی با بیان اینکه از 110 تن عسل تولیدی 450 تن مصرف داخلی است، تصریح کرد: مصرف عسل در شهرستان زنجان از تولیدی موجود کاهش دارد به طوری که میزان مصرف عسل نسبت به جمعیت بیشتر است.

,

رئیس اداره امور تولیدات دامی شهرستان زنجان اشاره به اینکه پرورش زنبور عسل در شهرستان زنجان زمینه اشتغال 464 نفر را فراهم کرده است، افزود: زنبور داران شهرستان زنجان به علت نبود بازار فروش محصولات تولیدی خود را با نازلترین قیمت در بازار به فروش می رسانند.

,

بالسینی به آموزش و اخذ گواهی زنبور داری اشاره کرد و اظهار داشت، زنبور داران جدید برای دریافت دفترچه زنبور داری و و اخذ گواهی آموزشی پایان دوره به مدیریت ترویج جهاد کشاورزی استان زنجان معرفی می شوند.

,

وی خاطر نشان کرد: با معرفی به جهاد کشاورزی و گذراندن دوره های مربوطه در مورد پرورش زنبور عسل گواهی پایان دوره برای زنبوردارن جدید صادر می شود.

,

رئیس اداره امور تولیدات دامی شهرستان زنجان با اشاره به اینکه زنبورداران باید برای افزایش کمی و کیفی تولیدات خود، اطلاعات‌شان را به‌روز کنند، تاکید کرد: برای این منظور دوره های مربوط به زنبور داری ارائه می شود.

,

وی افزود: با هدف ترغیب و تشویق افراد بیکار برای اشتغال در بخش پرورش زنبور عسل و افزایش سطح تولید این محصول دوره‌های مختلف آموزشی و مهارتی از سوی مدیریت جهاد کشاورزی این شهرستان برگزار می‌شود که اکثر این دوره‌ها با استقبال علاقمندان به پرورش زنبور عسل همراه است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه