اخبار داغ

20تا 30 سالگی، بیشترین سن مصرف مواد مخدر جمعیت کارگری در هرمزگان

20تا 30 سالگی، بیشترین سن مصرف مواد مخدر جمعیت کارگری در هرمزگان
مدیرکل اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی هرمزگان اظهار کرد:جمعیت کارگری سنین 20 تا 35 سال بیشترین آمار اعتیاد به مواد مخدر را دارا هستند و یکی ازعواملی آن اطلاعات غلط به افراد از قبیل رسیدن به آرامش با مواد مخدر است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از لوار؛ منصور اخلاقی پور مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری در  همایش پیشگیری از اعتیاد در جامعه کار و تولید بیشترین آمار مبتلا به مواد مخدر در استان را ،بین سنین 18 تا 30 سال عنوان کرد و افزود:گرچه درصد این آمار به دلیل فشارهای روانی و فشارهای زندگی بر مردان از نسبت بیشتری به زنان برخوردار است و در دنیا نیز میزان گرایش به رفتارهای پرخطر و آسیب های اجتماعی در بین زنان کمتر از مردان می باشد ولی نباید از این قشر از جامعه نیز غافل شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  به نقل از,  لوار, ؛ منصور اخلاقی پور مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری در  همایش پیشگیری از اعتیاد در جامعه کار و تولید بیشترین آمار مبتلا به مواد مخدر در استان را ،بین سنین 18 تا 30 سال عنوان کرد و افزود:گرچه درصد این آمار به دلیل فشارهای روانی و فشارهای زندگی بر مردان از نسبت بیشتری به زنان برخوردار است و در دنیا نیز میزان گرایش به رفتارهای پرخطر و آسیب های اجتماعی در بین زنان کمتر از مردان می باشد ولی نباید از این قشر از جامعه نیز غافل شد.,

 

,

وی همچنین میزان شیوع ابتلا به اعتیاد را در استان 2.8 درصد دانست و اظهار داشت: در خصوص میزان دقیق آمار مبتلا به مواد مخدر در استان، آمار دقیقی در دسترس نیست اما آمار میزان شیوع ابتلا به مواد مخدر در استان هرمزگان   2.8 درصد می باشد که این خبر خوشحال کننده ای برای مردم استان نیست.

,

 

,

سلیمی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت:در سال گذشته یک طرح سراسری شناسایی مواد مخدر در سطح کارگران استان برگزار شد که از مجموع نمونه ها که در سطح استان، حدود 29 درصد گرایش به اعتیاد در بخش خدماتی به ثبت رسید.

,

 

,

وی در پایان گفت:متاسفانه در جمعیت کارگری سنین 20 تا 35 سال بیشترین آمار اعتیاد به مواد مخدر را دارا هستند و یکی ازعواملی که باعث می شود افراد به این سمت روی آورند دادن اطلاعات غلط به افراد از قبیل رسیدن به آرامش با مواد مخدر ،عدم ابتلا درصورت استفاده تفننی و... می باشد که اینگونه اطلاعات افراد را به گمراهی می کشاند.

,

 

,

مهندس رحمان زاده مدیر عامل سیمان هرمزگان نیز در خصوص آسیب های اجتماعی بخصوص اعتیاد در کشور تصریح کرد:نباید به مسایل و معضلات اجتماعی بارویکرد سیاسی و ابزاری نگاه کرد چرا که اعتیاد ،فقر ،افسردگی اجتماعی و... سمت و سوی سیاسی نمی شناسد و نگاه سیاسی به آسیب های اجتماعی نوعی آفت محسوب شده و خسارات جبران ناپذیری را به جامعه وارد خواهد کرد.

,

 

,

وی در خصوص میزبانی سیمان از این همایش نیز گفت:از سال 1393 کمیته ای جهت پیشگیری از اعتیاد در سیمان هرمزگان شکل گرفته و منابعی نیز به آن اختصاص یافته است و سیمان هرمزگان این موضوع را بصورت جدی دنبال می کند.

,

 

,

رحمانزاده همچنین گفت:تکیه بر آموزش در این کارخانه، یکی از برنامه های محوری بوده و نگاه مدیران این مجموعه به این موضوع، نگاه ابزاری نیست چرا که مدیران این مجموعه معتقد به داشتن محیطی سالم و عاری از اعتیاد در محیط کار میباشند.

,

 

,

گفتنی است محمد ملایی فرماندار خمیر و ابراهیمی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان نیز در این مراسم حضور داشتند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه