اخبار داغ

وزارت خارجه آمریکا؛

گروه مسلح کُردها هم باید در مذاکرات سوریه حضور داشته باشند

گروه مسلح کُردها هم باید در مذاکرات سوریه حضور داشته باشند
مارک تونر ضرورت حضور گروه مسلح کُردهای سوریه در مذارکرات بلند مدت حل سیاسی بحران این کشور را خاطر نشان کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، این روزها بحران سوریه تبدیل به فرصتی برای قدرت‌های جهانی و منطقه‌ای شده است و هر گروهکی با حمایت کشورهای خارجی درصدد گرفتن امتیاز از این بحران می‌باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج،,

گروه‌ مسلح کُرد سوریه (پ.ی.د) که تحت حمایت مستقیم آمریکا قرار دارد، ترکیه را با عزم جدی در مقابل خود می‌بیند. تُرک‌ها که یکی از دلایل ورود اشغالگرایانه خود به خاک سوریه را جلوگیری نفوذ بیش از حد پ.ی.د اعلام کرده‌اند، این گروه را وابسته به گروه تروریستی کارگران کردستان (پ.ک.ک) می‌دانند.

,

حکومت اردوغان به بهانه دست داشتن عناصر وابسته به پ.ی.د در حملات تروریستی شهرهای ترکیه و با ادعای به دست آوردن مدارکی در خصوص ارتباط پ.ی.د با پ.ک.ک، گروه مسلح کُردهای سوریه را در لیست گروه‌های تروریستی خود قرار داده است.

,

به گزارش منابع خبری ایالات متحده امروز (11 ژانویه)، مارک تونر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی روزانه خود با اشاره به اینکه تنها راه حل بحران سوریه شروع مذاکراتی با رهبری سازمان ملل متحد می‌باشد، افزود: "گروه‌های درگیری و مردم سوریه تعیین کننده حضور قدرت‌ها در مذاکرات صلح سوریه می‌باشند."

,

مارک تونر با اشاره به گروه مسلح کُردهای سوریه، خاطرنشان کرد: "کُردهای سوریه نیز باید در فرآیند صلح سوریه شرکت داشته باشند."

,

وی افزود: "از نظر آمریکا پ.ی.د نیز باید در مذاکرات حل سیاسی بحران سوریه حضور داشته باشد. گروه مسلح کُردهای سوریه یک گروه درگیری در این کشور می‌باشد و در مذاکرات بلند مدت حل سیاسی بحران سوریه نیز باید صدایشان شنیده شود."

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه