اخبار داغ

نوسان گریبان قیمت گوشت در بازار گرمسار را هم گرفت

نوسان گریبان قیمت گوشت در بازار گرمسار را هم گرفت
این روزها هر وقت به رسانه ها تصویری و مکتوب نگاهی کوتاه می اندازیم صحبت های زیادی از افزایش قیمت در مواد غذایی و مصرفی مردم به گوش و چشم می خورد و به راستی با افزایش این اقلام مصرفی مردم کشورمان دیگر نمی توانندحتی نامی از غذای گوشتی را هم در خانواده ها به میان نمی آورند .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از گرمسارآنلاین وقتی  بسیاری از مردم  کشورمان و شهرستان گرمسار  سری به مغازه گوشت فروشی چه گوسفند یا مرغ می اندازند  سر خود را  با شرمندگی پایین می اندازد و از مغازه بیرون می روند و یا  حداقل  واژه ای نیم کیلو یا یک کیلو را به زبان می آورند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, گرمسارآنلاین,

 افزایش  قیمت گوشت گوسفندی در این چند ماه اخیر انگار به افزایش دلار گره خورده بود و همیشه در حال نوسان و افزایش قیمت است و وقتی که به سراغ مسئولان  مربوطه در این زمینه سری می زنیم آنها یان افزایش قیمت ها را  غیر منطقی و ناگهانی می دانند و زود گذر عنوان می کنند , اما با گذشت چند ماه از این موضوعات نمی دانم چرا قیمت های گوشت مرغ و گوشت قرمز پایین نمی آید  و شاید حیوانات محترم زیاد  تلویزیون و خبر گوش نمی دهند تا نظر مسئولان در این  زمینه مطلع شوند و کمی از قیمت  خود کوتاه بیایند.

,

 وقتی سری به بازار می زنیم مردم از افزایش قیمت های کالای مصرفی و روزانه  گله مند هستند و از نوسانات قیمت ها در این بخش نیز کلافه شده اند .

,

 وقتی با آقا جواد مغازه گوشت فروشی  گرمسار صحبت می کردم  از نوسانات قیمت گوشت قرمز گله مند بود و  گفت: با این افزایش قیمت ها مشتری ها کمتر برای خرید گوشت تازه به مغازه مراجعه می کنند وسعی می کنند از گوشت سفید به دلیل فاصله بالای قیمتی استفاده کنند .

,

  این مغازه دار از  قیمت بالای گوشت قرمز گله مند بود  و افزود: در این افزایش قیمت ها نه مغازه دار و نه دامداران سودی می برند و نمی دانم همه افزایش قیمت ها که بدون دلیل است به جیب  چه افرادی و با چه اغراضی می رود ؟

,

در حین صحبت با این مغازه دار گرمساری یک خانمی برای خرید گوشت به مغازه مراجعه کرد که با شنیدن قیمت گوشت انگار شوکه شد و افزود: چه خبره؟ مگه طلاست؟ این  خانم خانه دار گرمساری از افزایش قیمت این ماده خوراکی مهم ایرانی ها گله مند بود و افزود: خیلی از خانواده ها به خاطر افزایش قیمت گوشت سفید وقرمز به مواددیگر جایگزین روی می آوردند اما حبوبات نیز  سرعت قیمت گوشت را  گرفته و بسیار بالا رفته است پس مردم چه جایگزینی برای گوشت مصرف کنند تا  بتوانند زندگی آرام داشته باشند .

,

  وقتی به موضوعات مهمی در این زمینه برخورد کردم به سراغ یک جوان رفتم و از افزایش  قیمت گوشت قرمز از او پرس و جو کردم که این جوان از من پرسید مگه شما گوشت می خورید؟ با  این سوال جواب سوالم را گرفتم و  بیشتر  به من توضیح داد و  اظهارداشت: هیچ گاه با این  قیمت ها یک  کار گر  یا کار مند ساده یک شرکت نمی تواند  ماهانه  چند وعده کم گوشت قرمز یا سفید مصرف کند امابه خاطر  اینکه بچه کوچک در خانه دارم مجبور هستم به خاطر اینکه مرغ  قیمتش از گوشت قرمز پایین تر است مرغ  برای خانه خریداری کند اما انگار افزایش قیمت گوشت قرمز به گوش مرغ ها هم رسیده و هر روز   به   هفت تا هشت هزار تومان نیز می رسد  و اگر هم  قیمتش پایین می آید انگار هیچ مغازه مرغ فروشی مرغ در شهر ندارد 

,

با این صحبت مردم شهرستان گرمسار می توان به این نتیجه مهم رسید که نوسانات قیمت گوشت قرمز  باعث شده است بسیار ی ازخانواده گوشت قرمز و حتی سفید را از  سبد  مصرفی خانواده های خود حذف کنند و می توان با تدابیر نظارتی بیشتر   و تعادل بخشی در  قیمت گوشت و مواد پروتئینی  این تقاضا به حق مردم را جامعه عمل پوشاند.

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه