اخبار داغ

رئیس اداره دامپزشکی مراغه :

کاهش ۷۷ درصدی بیماری تب مالت انسانی در مراغه

کاهش ۷۷ درصدی بیماری تب مالت انسانی در مراغه
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان مراغه از کاهش ۷۷ درصدی بیماری تب مالت انسانی در این شهرستان در ۹ ماهه اول سال ۹۵ در مقایسه با ۹ ماهه اول سال ۹۴ خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  رصدمراغا ؛ علی پاشایی رئیس اداره دامپزشکی مراغه در گفت و گو با خبرنگار رصدمراغا گفت: نظر به واکسیناسیون اکثریت جمعیت دامی شهرستان در سال های اخیر و بر اساس آمارهای ارائه شده توسط شبکه بهداشت و دانشکده علوم پزشکی شهرستان میزان مبتلایان تب مالت انسانی در شهرستان مراغه کاهش چشمگیری داشته و در ۹ ماهه سال ۹۵ در مقایسه با همین مدت در سال قبل کاهش ۷۷ درصدی داشته و از ۱۲۹ نفر به ۳۰ نفر رسیده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, رصدمراغا ,

وی آموزش های بهداشتی به دامداران و مردم را از جمله مواردی دانست که می تواند در کاهش این بیماری نقش بسزایی ایفا کند.

,

پاشایی خاطر نشان کرد :توجه مردم در تهیه ی فرآورده های خام دامی بهداشتی از مراکز مورد تایید دامپزشکی گام بسیار موثری در یاری رساندن به ارگان ها و سازمان های مسئول برای مراقبت از بهداشت عمومی خواهد بود.

,

وی از مردم خواست در صورت مشاهده هر گونه تخطی از موازین بهداشتی در تولید، فراوری، بسته بندی و عرضه محصولات دامی از طریق سامانه ۱۵۱۲ با شبکه دامپزشکی در میان بگذارند تا در اسرع وقت رسیدگی و اقدامات لازم به عمل آید.

,

وی تصریح کرد : امسال نیز واکسیناسیون بروسلوز در اکثر واحدهای دامی شهرستان صورت گرفته و این طرح با اولویت مناطق با جمعیت دامی بالا صورت گرفته و تا واکسیناسیون اکثر دام های شهرستان ادامه خواهد داشت.

,

پاشایی نقش برگزاری کلاس های آموزشی منظم و مدون را در مناطق مختلف شهرستان از دیگر دلایل سیر نزولی این بیماری دانست.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه