اخبار داغ

آیت الله شبستری :

نخست وزیر عراق گفت اگر ایرانی ها نبودند داعش بغداد را هم تصرف کرده بود / نباید از زیارت سامرا غفلت شود

نخست وزیر عراق گفت اگر ایرانی ها نبودند داعش بغداد را هم تصرف کرده بود / نباید از زیارت سامرا غفلت شود
امام جمعه تبریز گفت: سامراحرم دو امام بزرگوار حضرت امام هادی(ع) و امام حسن عسکری(ع) است، زیارت این شهر نیز در کنار زیارت نجف اشرف، کربلاء معلی و کاظمین لازم و مطلوب است و باید از سامراء غفلت نشود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تبریز بیدار ،  آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در دیدار سردار با شریعتی فرمانده قرارگاه سامرا و هیئت همراه در بیت امام جمعه تبریز با اشاره به تآکیدات مکرر زیارت معصومان (ع)، اظهار داشت: زیارت ائمه معصومین به ویژه زیارت اربعین در سالهای اخیر ترویج بسیاری داشته است.


وی با بیان اینکه وجود مبارک اهل بیت (ع) در دوران حیات خود با ظلم و جور حاکمان و مستکبران زمان مبارزه می کردند، تصریح کرد: امروز نیز قبور و حرم امامان معصوم (ع) نماد مبارزه با ظلم و استکبار هستند، توصیه بسیار به زیارت قبور امامان معصوم به جهت تداوم روحیه ظلم ستیزی و اعتلای کلمه حق در جوامع بشری است.


امام جمعه تبریز با اشاره به علت ممانعت امویان و عباسیان از زیارت قبر مطهر پیشوایان دینی، ابراز داشت: حرم اهل بیت (ع) درس فداکاری در راه آرمانهای الهی و اسلام، ظلم ستیزی و انقلابی گری را به انسان می آموزد، امروز نیز مستکبران جهان مانند عباسیان و امویان در برابر زیارت شیعه از اهل بیت (ع) ایستاده اند و تا به امروز موفق نشده اند.


وی سرداب حضرت حجت (عج) را از ویژگیهای برجسته سامراء دانست و گفت: سامراء حرم دو امام بزرگوار حضرت امام هادی(ع) و امام حسن عسکری(ع) است، زیارت این شهر نیز در کنار زیارت نجف اشرف، کربلاء معلی و کاظمین لازم و مطلوب است و باید از سامراء غفلت نشود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تبریز بیدار ،,
,
,
,
,
,
,
,
,
,


عضو مجلس خبرگان رهبری اربعین حسینی سال جاری را یکی از معجزات امام حسین و تشیع عنوان کرد و افزود: امسال در زیارت اربعین حسینی بیش از ۲۰میلیون زائر به عتبات مقدسه مشرف شدند که بزرگترین همایش جهان و بزرگترین مانور نمایش قدرت و اجتماع محبان اهل بیت (ع) است.

وی در بخشی از سخنان خود بعد سیاسی زیارت اربعین را مورد اشاره قرار داد و ابراز داشت: زیارت اربعین از نظر سیاسی دارای اهمیت بالایی است، اربعین یک مانور قدرت بزرگ علیه وهابیت و حامیان کافر، صهیون و مستکبر آنها است تا جهان بداند که شیعه و دوستداران اهل بیت (ع) در اوج اقتدار قرار دارند.

رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت (ع) زیارت اربعین را از علائم مؤمنان دانست و گفت: غیر از اجر و پاداش برای زائران، خدمت کردن به زائران کربلای معلی و سایر عتبات مقدسه ثواب فراوانی دارد و معلوم است که در اجر زائران، خدمت گزاران هم سهیم هستند.

وی آزادی عراق از شر کفار و داعش را از برکات جمهوری اسلامی ایران برشمرد و افزود: در سفری که به عراق داشتم با حیدر العبادی نخست وزیر عراق دیدار کردم، ایشان با تشکر و قدردانی از ایرانیها و جمهوری اسلامی ایران گفت؛ اگر ایرانیها نبودند قطعاً داعش بغداد را هم گرفته بودند. این ایرانیها بودند که عراق را از شر داعش و تروریسم نجات دادند.

,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه