اخبار داغ

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان:

آیت‌الله هاشمی همواره مصلحت نظام و انقلاب را مدنظر داشت/ هاشمی رفسنجانی شهید زنده انقلاب بود

آیت‌الله هاشمی همواره مصلحت نظام و انقلاب را مدنظر داشت/ هاشمی رفسنجانی شهید زنده انقلاب بود
نماینده ولی فقیه در استان خوزستان در مراسم ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی در یاسوج گفت: التزام به رهبری از مهمترین تاکیدات آیت الله هاشمی رفسنجانی به مردم و مسئولان بو
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس ،مراسم ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی دقایقی قبل با حضور  قائم مقام وزیر و معاون کل وزارت بهداشت، نماینده ولی فقیه در خوزستان، نماینده ولی فقیه در کهگیلویه وبویراحمد ،استاندار ، جمعی از مسئولان استان و قشر های مختلف مردم در مصلی امام خمینی یاسوج برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

حضرت آیت الله احمد شاهرودی در این مراسم با بیان اینکه بنده افتخار می کنم که در این مجلس باشکوه و متعلق به یار امام(ره) حضور دارم، افزود:حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی یار امام(ره)، انقلاب و رهبری بودند که بعد از 82 سال مجاهدت در راه اسلام و انقلاب به رحمت ایزدی پیوستند.

,

وی با بیان اینکه این مجلس باشکوه برای ارج نهادن به مقام شامخ این خدمتگذار برگزار شده است، اظهار کرد: هاشمی رفسنجانی دلسوز نظام، مرید امام(ره)، یار رهبری ، پشتوانه و مدافع راستین انقلاب بود.

,

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان با اشاره به اینکه صحبت کردن در مورد هاشمی رفسنجانی بسیار سخت است، تصریح کرد: وی شخصیت چند جانبه داشت، فقیه، مجتهد، مبارز انقلابی، سیاستمدار تمام عیار قوی، مفسری بزرگ، خطیبی توانا و جامع شناس بود.

,

آیت الله شاهرودی با اشاره به اینکه زمانی که آقای هاشمی وارد قم شد طلبه جوانی بود، ادامه داد: وی نزد استادان بزرگی همچون مرحوم امام(ره) و آیت الله بروجرودی درس های فلسفه و تفسیر دین را آموختند و در سال 41 نیز با همراهی امام(ره) مبارزات انقلابی خود را علیه حکومت ستم شاهی آغاز کردند.

,

وی با بیان اینکه آیت الله هاشمی رفسنجانی در دوران ستم شاهی به زندان رفتند و شکنجه های زیادی دیدند، تاکید کرد: وی با وجود اینکه از توانایی مالی زیادی برخورد دار بودند اما تمام مال و جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند همانطور که رهبری نیز فرمودند که در زمان انقلاب برای رهایی از مشکلات مالی به آیت الله هاشمی رفسنجانی پناه می آوردند.

,

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان با اشاره به اینکه وقتی انقلاب به پیروزی رسید هاشمی رفسنجانی با حکم امام(ره) عضو شورای انقلاب شد، گفت: آن زمان مقام معظم رهبری در مشهد بودند و عضو شورای انقلاب نبود اما هاشمی رفسنجانی به مرحوم امام (ره) گفت که منافعاتی ندارد که وی عضو باشد که با حکم مرحوم امام(ره) نیز مقام معظم رهبری عضو شورای انقلاب بود که نشان از دوستی دیرینه وی با ایشان است.

,

وی با اشاره به اینکه آیت الله هاشمی رفسنجانی با حکم امام(ره) نیز به عنوان فرمانده جنگ و جانشین فرماندهی کل قوا در هشت سال دفاع مقدس انتخاب شد، افزود: وی در همان زمان نیز مسئولیت مجلس شورای اسلامی را بر عهده داشت اما با توجه به اینکه وی مورد اعتماد امام و نظام بود مسئولیت های بزرگی به وی داده می شد.

,

آیت الله شاهرودی با اشاره به اینکه بعد از جنگ نیز مرحوم هاشمی رفسنجانی نیز به عنوان ریاست مجلس شورای اسلامی نیز انتخاب شدند، ادامه داد: وی نیز بعد از فوت آیت الله مشکینی به عنوان رئیس مجلس خبرگان رهبری و بعد از آن نیز در مسئولیت مجمع تشخیص مصلحت نظام انتظاب شد که نشان از این است وی در دوران بعد از انقلاب نیز از هیچ تلاشی برای انقلاب دریغ نکردند.

,

وی با بیان اینکه مرحوم هاشمی رفسنجانی در اویل طلبگی نیز کتابهای زیادی به رشته تحریر درآوردند، ادامه داد: تاریخ فلسطین، امیرکبیر و کتاب های تفسیر قرآن از مهمترین این عناوین هستند.

,

آیت الله هاشمی رفسنجانی شهید زنده انقلاب بودند

,

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان با اشاره به اینکه مرحوم هاشمی رفسنجانی در طول فعالیت خود مورد خشم ضد انقلاب و دشمنان نظام قرار گرفت، ادامه داد: وی یک روز نیز توسط گروهک ضدانقلاب مورد اصابت تیراندازی قرار گرفت که اگر ایثارگری خانم وی نبود همان موقع وی از میان ما می رفت که می توان از وی به عنوان شهیدی زنده انقلاب یاد کرد.

,

شخصیت مرحوم هاشمی رفسنجانی فراجناحی بود

,

وی با اشاره به اینکه شخصیت حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی مربوط به گروه یا جریان خاصی نبود، تاکید کرد: وی شخصیتی فراجناحی داشت که در طول انقلاب نیز برخی مواقع مورد خشم برخی از اصلاح طلبان قرار می گرفت که یک بار نفر سی ام انتخابات مجلس قرار گرفت و یک بار هم مورد خشم برخی از اصول گرایان قرار گرفت که این نشان از شخصیت فراجناحی وی است.

,

آیت الله شاهرودی مرحوم هاشمی رفسنجانی را یکی از تاثیر گذارترین افراد بعد از مرحوم امام(ره) عنوان کردند و گفت: بعد از مرحوم امام خمینی(ره)، هاشمی رفسنجانی در سرنوشت این ملت نقش بسیار بزرگی داشت که این فقط داخلی نبود بلکه بین المللی بود.

,

وی به نقش هاشمی رفسنجانی در جنگ هشت سال دفاع مقدس اشاره داشت و گفت: مرحوم هاشمی رفسنجانی به عنوان فرمانده جنگ نقش مهمی در اداره و پایان دادن به جنگ بر عهده داشتند که اگر وی نبود جنگ به آن زودی تمام نمی شد.

,

وی مهمترین نقش مرحوم هاشمی رفسنحانی را در انتخاب حضرت آیت الله خامنه ای به رهبری انقلاب عنوان کرد و ادامه داد:  بعد از درگذشت مرحوم امام(ره) در مجلس خبرگان نظرات بر شورای رهبری بود اما وی با خاطره خود از امام خمینی (ره) باعث شد که مقام معظم رهبری به رهبری انقلاب انتخاب شدند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه