اخبار داغ

کارشناس امور اجتماعی مطرح کرد:

بالارفتن توقعات از دلایل اصلی فروپاشی بنیان خانواده ها است

بالارفتن توقعات از دلایل اصلی فروپاشی بنیان خانواده ها است
یک کارشناس امور اجتماعی با اشاره به برخی دلایل فروپاشی بنیان خانواده گفت: چشم و هم چشمی و بالا رفتن انتظارات از یکدیگر از دلایل اصلی از هم پاشیدن خانواده ها است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدرضا خداویسی کارشناس امور اجتماعی امروز و در گفتگو با خبرنگار سراب خبر با اشاره به دلایل اصلی جدایی والدین از یکدیگر اظهار داشت: یکی از اصلی ترین دلایل جدایی والدین از یکدیگر بالارفتن توقعات و انتظارات افراد از یکدیگر می باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خبرنگار سراب خبر,

وی افزود: متاسفانه هم اکنون در جامعه ما چشم و هم چشمی باعث شده است تا خانواده ها آرامش و امنیت روانی خود را از دست بدهند و نسبت به یکدیگر بی اعتماد شوند.

,

این کارشناس امور اجتماعی خاطر نشان کرد: به دنبال بالا رفتن توقعات، همسران از یکدیگر ناراضی می شوند و در نتیجه تنش های روانی در محیط خانواده ایجاد می شود و به دنبال ایجاد چنین تنش هایی فرزندان نیز از خانواده خود گریزان می شوند و دیگر معضلات اجتماعی در سطح جامعه ایجاد می گردد.

,

خداویسی ادامه داد: فراری شدن فرزندان از خانواده زمینه بروز ناهنجاریهای اجتماعی همچون، اعتیاد، بزهکاری، دزدی و دیگر معضلات اجتماعی را به وجود خواهد آورد و بنیان خانواده را از بین می برد.

,

وی به مقایسه های نادرست برخی زوجین اشاره نمود و گفت: از سویی برخی از زوجین همسر ود را با دیگر افراد جامعه و آشنایان خود مقایسه می کنند و این قیاس را در محیط خانواده نیز مطرح می نمایند که موجب تشدید تنش در خانواده و ناهنجاری در ذهن کودکان می شود.

,

خداویسی ادامه داد: به طور مثال وقتی مادر خانواده همسر خود را از نظر مالی با دیگر آشنایان و اقوام مقایسه می نماید فرزندان و بخصوص کودکان اعتماد به پدر خانواده را از دست می دهند و جایگاه خانواده دگرگون می شود.

,

وی با تاکید بر اینکه خانواده ها باید به دنبال ایجاد رابطه ای صمیمی در محیط خانه باشند افزود: در این میان نقش زن در خانواده به عنوان اصلی ترین نقش در حفظ آرامضش خانه غیر قابل انکار است.

,

این کارشناس مسائل اجتماعی افزود: باید با سعه صدر به دنبال برطرف ساختن مشکلات در خانواده بود و از بروز ناهنجاریها در محیط خانواده خودداری کرد.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه