اخبار داغ

برای دومین سال متوالی در استان؛

واحد تولیدی در مهدیشهر به عنوان واحد صنعتی سبز معرفی شد

واحد تولیدی در مهدیشهر به عنوان واحد صنعتی سبز معرفی شد
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مهدیشهر گفت: برای دومین سال متوالی، یکی از واحد های تولیدی شهرستان مهدیشهر به عنوان واحد صنعتی سبز در استان سمنان معرفی شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عباس زارع در گفتگو با خبرنگار نیزوا، اظهار کرد: صنایعی که بتوانند شاخص های محیط زیستی را پاس کنند به آن واحد صنعتی پاک یا سبز می گویند که برای دومین سال متوالی یکی از واحدهای تولیدی شهرستان مهدیشهر به عنوان واحد صنعتی سبز شناخته شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نیزوا,

وی با بیان اینکه هر سال یک واحد صنعتی در استان به این عنوان انتخاب می شود، افزود: آلودگی هوا، آلودگی صوتی، میزان فضای سبز، فاضلاب و ...از جمله معیارهای لازم برای واحد صنعتی سبز است.

,

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مهدیشهر با اشاره به اینکه شهرستان مهدیشهر مشکلات حاد محیط زیستی ندارد، افزود: کارشناسان محیط زیست به صورت هفتگی و رندم تصادفی تمام واحدهای خدماتی و صنعتی و تجاری شهرستان را پایش می کنند و گزارش را به مقامات بالاتر می دهند.

,

زارع اذعان کرد:خوشبختانه زباله عفونی در شهرستان نداریم و بیمارستان 15 خرداد  تمام دستگاه های ضد عفونی کننده و بی اثر سازی را دارد و مشکلی از بابت زباله عفونی و بیمارستانی نداریم. 

,

وی مهمترین دغدغه محیط زیستی شهرستان مهدیشهر را وضعیت زباله و پسماند در شهر دانست و بیان کرد: از شهرداری خواهشمندیم تفکیک زباله شهر را در دستور کار قرار دهد و به مردم آموزش داده شود که زباله های خود را تفکیک کنند.

,

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مهدیشهرهمچنین خواستار ساماندهی فاضلاب هایی که از منازل در خیابان ها جاری می شود و وضعیت فاضلاب انسانی شد.

,

زارع اضافه کرد: هر چند که مهدیشهر به شبکه فاضلاب شهری متصل شده اما در برخی نقاط شهر این شبکه توسعه پیدا نکرده و برخی منازل هنوز به این شبکه وصل نشده اند.

,

وی گفت: در روستاهای اطراف شهرستان هم متاسفانه مشکل داریم و با توجه به گردشگرانی که به منطقه پرور و منطقه آزاد شهرستان می آیند، با عدم رعایت نکات لازم، محیط را مورد ناملایمات قرار می دهند.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه