اخبار داغ

در نامه رئیس شورای شهرستان مهدیشهر به وزیر تاکید شد:

حمایت از صنعت گوشت و لبنیات و جلوگیری از نابودی عشایر کشور

حمایت از صنعت گوشت و لبنیات و جلوگیری از نابودی عشایر کشور
رئیس شورای شهرستان مهدیشهر در نامه ای سرگشاده به وزیر جهاد کشاورزی، حمایت عملی از صنعت گوشت، دام و لبنیات کشور و جلوگیری از نابودی اقشار مولد از جمله عشایر کشور را به صورت جدی خواستار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خبرنگار نیزوا، علی عبدالحسینی رئیس شورای اسلامی شهرستان مهدیشهر نامه ای سرگشاده به محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی نوشت و از وی و سایر دست اندرکاران و سیاست گذاران بخش اقتصادی خواستار توجه به عشایر و تولیدکنندگان این بخش شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نیزوا,

متن این نامه به شرح ذیل است:

,

جناب آقای دکتر حجتی

,

وزیر محترم جهاد کشاورزی

,

باسلام و احترام مدتی است که با نوسانات قیمت ها در بازار و افزایش جزئی قیمت گوشت قرمز، در جهت حمایت از مصرف کننده،همانند گذشته اقدام به تثبیت قیمت گوشت با انجام واردات شده است. در این راستا با توجه به خشکسالی های پیاپی و عدم حمایت از تولید دام و گوشت قرمز، عملا هیچ اقدام موثری در جهت کاهش قیمت تمام شده صورت نگرفته است و این تصمیم اخیر عملا باعث ضرر و زیان شدید تولید کنندگان دام و مخصوصا قشر عشایر زحمتکش کشور خواهد شد. خصوصا آنکه در سال های اخیر قیمت اغلب مواد اولیه تولید دام از جمله علوفه و جو و همچنین هزینه نگهداری و دستمزد و حمل و نقل ومراتع و... افزایش چشمگیری داشته و باعث بالا رفتن قیمت تمام شده گوشت گردیده است که دامداران و عشایر عزیز در شرایط بحرانی قرار گرفته اند و زنگ خطر آن به صدا درآمده است.

,

 همانگونه که در ملاقات حضوری باتفاق جمعی از عشایر با حضرتعالی و معاونان محترم آن وزارتخانه به عرض رسید عدم حمایت از تولید دام و گوشت منجر به ورشکستگی و نابودی این صنعت عظیم پرورش دام خواهد شد و عشایر عزیز از جمله عشایر زحمتکش ایل سنگسری که با صدها هزار راس دام سبک و سنگین قسمت اعظمی از این چرخه تولید را در اختیار دارند با مشکل جدی مواجه خواهند شد و متاسفانه این اقدام دقیقا در جهت مخالف اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید داخلی و فرمایشات مقام معظم رهبری و سیاست های رئیس دولت و تدبیر و امید است و چه بسا در حمایت از تولید داخل علاوه بر یخچال و تلویزیون و لوازم خانگی و . . . ، حمایت از تولید اصلی ترین کالای مورد نیاز کشور همانا گوشت و لبنیات نیزاز ضروریات است.

,

لذا از جنابعالی و سایر سیاست گذاران بخش اقتصادی و همه دست اندرکاران این حوزه استدعای عاجزانه دارد اقدامات لازم در جهت حمایت عملی از صنعت گوشت و دام و لبنیات کشور بعمل آورده و از نابودی این اقشار مولد از جمله عشایر کشور که به فرموده امام ذخایر انقلابند جلوگیری نمائید.

,

علی عبدالحسینی

,

رئیس شورای اسلامی شهرستان مهدیشهر

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه