اخبار داغ

قائم مقام وزیر بهداشت مطرح کرد

کمبود 100هزار تخت بیمارستانی در کشور/فرسودگی 57درصد تخت های بیمارستانی کشور

کمبود 100هزار تخت بیمارستانی در کشور/فرسودگی 57درصد تخت های بیمارستانی کشور
قائم مقام وزیر بهداشت گفت: هم اکنون کمبود 100 هزار تخت بیمارستانی در کشور مواجه هستیم و با داشتن 128 هزار تخت بیمارستانی موجود حدود قریب به 57 درصد تخت های بیمارستانی فرسوده هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانابه نقل ازبویرخبر،ایرج حریرچی عصر روز چهارشنبه در آیین تکریم و معارفه روسای دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد حوزه سلامت را یکی از موفقیت‌های بسیار بزرگ در چند دهه گذشته به دست دانست و گفت:سن امید به زندگی از 45 سال به 80 سال برای مردان و 76سال برای زنان رسیده که موفقیتی بزرگ است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بویرخبر,

وی با بیان اینکه ما در بسیاری از شاخص‌ها در منطقه شاخص متوسطی داریم که طرح تحول سلامت برای بهبود این شاخص‌ها طراحی شده است، تصریح کرد: قبل از اجرای طرح تحول، طرح بهورز را در دهه 60 در روستاها داشتیم که این طرح مربوط به زمانی بود که 70 درصد جمعیت در روستاها ساکن بودند.

, .,

کاهش 10هزار میلیاردی هزینه بیماران با تحول سلامت

, کاهش 10هزار میلیاردی هزینه بیماران با تحول سلامت, کاهش 10هزار میلیاردی هزینه بیماران با تحول سلامت,

حریرچی با اشاره به اقداماتی که در طرح تحول سلامت در حوزه بهداشت و درمان کشور انجام شده است، اظهار کرد: یکی از کارهای بزرگی که در طول اجرای این طرح انجام شد این بود که هزینه درمان افراد در کشور در عرض یک سال 10 هزار میلیارد تومان کاهش یافت.

, .,

بیمه شدن 9میلیون نفر در طرح تحول سلامت

, بیمه شدن 9میلیون نفر در طرح تحول سلامت , بیمه شدن 9میلیون نفر در طرح تحول سلامت ,

وی به دیگرکارهای مهم این طرح بزرگ نیزاشاره داشت و افزود: از دیگر کارهای بزرگ این طرح این بوده که در طول یک سال 9 میلیون نفر در کشور بیمه شده که در دنیا چنین کاری بی‌سابقه است.

, .,

قائم مقام وزارت بهداشت ادامه داد:تا قبل از طرح تحول سلامت به ازای هر هزار نفر یک و نیم تخت بیمارستانی در کشور وجود داشت که در عرض  این سه سال 128 هزار تخت بیمارستانی داریم که 100 به یک و هفت دهم تخت بیمارستانی رسیده که نسبت به ژاپن با 13 و نیم تخت کم هستیم.

, .,

فرسودگی 57درصد تخت های بیمارستانی کشور

, فرسودگی 57درصد تخت های بیمارستانی کشور, فرسودگی 57درصد تخت های بیمارستانی کشور,

حریرچی با تأکید بر اینکه متاسفانه از همین تعداد تخت بیمارستانی که در کشور وجود دارد 57 درصد آن‌ها فرسوده بوده و قابل نوسازی و بهسازی نیستند، بیان کرد: هم اکنون کمبود 100 هزار تخت بیمارستانی در کشور مواجه هستیم و با داشتن  128 هزار تخت بیمارستانی موجود حدود نیمی فرسوده است.

, .,

قائم مقام وزارت بهداشت با بیان اینکه هم اکنون 75 درصد جمعیت در شهرها ساکن هستند، گفت: با توسعه شهرنشینی پدیده حاشیه نشینی با حدود 10 میلیون جمعیت ایجاد شده که مورد غفلت قرار گرفته است.

,

برای توسعه بهداشت و درمان در جامعه باید متحد شویم

, برای توسعه بهداشت و درمان در جامعه باید متحد شویم, برای توسعه بهداشت و درمان در جامعه باید متحد شویم,

وی با بیان اینکه افق پیش روی طرح تحول سلامت طولانی است،گفت: در حوزه بهداشت و درمان اگر هم اصلاح طلب و اصولگرا همه با هم متحد شویم با توجه به پیر شدن جمعیت در آینده و افزایش نیازهای درمانی و ایجاد هزینه‌های جدید، می‌توانیم در این حوزه به موفقیت دست یابیم.

, .,

حریرچی در ادامه با تقدیر از زحمات دکتر رضا چمن مدیر پیشین دانشگکاه علوم پزشکی یاسوج گفت: نمونه های این دکتر فعال و با اخلاص در کشور کم است و حتی ما مایلم در سطح کلان کشوری از وی در پست های بالاتری بهره ببریم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه