اخبار داغ

ترامپ با برچسب های "وطن فروش" و "آمریکا ستیز" بلای جان کسب و کار در آمریکا شده

ترامپ با برچسب های "وطن فروش" و "آمریکا ستیز" بلای جان کسب و کار در آمریکا شده
بانکداران وال استریت، مدیران شرکت ها و مشاوران مدیریت بحران می گویند که با انتخاب دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا، برچسب "آمریکا ستیز" خوردن، به یکی از نگرانی های بسیار مهم در عرصۀ کسب و کار بدل شده.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از Russia Today، طبق نظرسنجی های صورت گرفته به وسیلۀ رویترز، پیام های توییتری ترامپ و سرزنش برخی از شرکت های بزرگ مانند بوئینگ، لاکهید مارتین و جنرال موتورز، باقی شرکت ها را نگران ساخته که مبادا سرزنش بعدی نصیب آن ها نشود و برچسب "آمریکا ستیز" عایدشان نشود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 

,

ترامپ در ماه دسامبر توییت کرد که :"هر کسب و کاری که کشور ما را ترک کند و به کشور دیگری برود، کارگرانش را اخراج کند، یا اینکه کارخانه و کارگاهی در کشور دیگری بسازد، و بعد فکر کند که می تواند محصولش را بدون هیچ تاوان و مجازاتی در آمریکا بفروشد، سخت در اشتباه است." او در 20 ژانویه، به طور رسمی رئیس جمهور ایالات متحده خواهد شد.

,

در توییتی که در 3 ژانویه امسال منتشر شد، ترامپ اعلام کرد: "جنرال موتورز کروزهای ساخت مکزیک را بدون مالیات به آمریکا وارد می کند. یا خودروها را در آمریکا بسازید، یا مالیات سنگین گمرک مرزی بپردازید."

,

همچنین او در توییت دیگری گفته بود: "بوئینگ در حال ساختن یک هواپیمای جدید 747 ایرفورس 1 برای رؤسای جمهور آینده است. اما هزینه‌ها از کنترل خارج شده و به بیش از 4 میلیارد دلار رسیده‌است. این سفارش را لغو کنید!"

,

این توییت ها به همراه توییت های دیگری، بوئینگ و لاکهید مارتین (شرکت هوافضا، تجهیزات نظامی و امنیت اطلاعات آمریکایی) را وادار کرد که قول دهند هزینه هایشان را کاهش دهند؛ فورد برنامه اش برای ساخت تاسیساتی به ارزش 1.66 میلیارد دلار در مکزیک را لغو کرد و بجایش 2 هزار شغل در آمریکا ایجاد می کند؛ یونایتد تکنولوژی متعهد به نگه داشتن نیمی از 2 هزار و صد فرصت شغلی ای شده است که قصد داشت به مکزیک انتقال دهد.

,

چند بانکدار وال استریت گفته اند: بسیاری از شرکت ها و موسسات در ایالات متحده که قصد داشتند فرصت های شغلی در آمریکا را کاهش دهند و کسب و کارشان را به خارج از کشور انتقال دهند، پس از انتخابات شدن ترامپ به خاطر ترس از برچسب "وطن فروش"، تصمیم خود را به تعویق انداخته اند.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه