اخبار داغ

رئیس کل دادگاه های عمومی و انقلاب زاهدان؛

دستگیری 82 هزار تبعه غیر مجاز افغانی در استان/ افرادی که بیش از ۳بار دستگیر شوند پس از یک ماه آزاد می شوند

دستگیری 82 هزار تبعه غیر مجاز افغانی در استان/ افرادی که بیش از ۳بار دستگیر شوند پس از یک ماه آزاد می شوند
رئیس کل دادگاه های عمومی و انقلاب زاهدان گفت: از ابتدای سال تاکنون 82 هزار و 998 تبعه افغانی و8هزار و472 تبعه پاکستانی دستگیر و تحویل اردوگاه های استان شده اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دادمردان، صبح امروز دومین نشست کارگروه پیشگیری از تردد و اسکان اتباع غیر مجاز در استان در محل معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل سیستان و بلوچستان برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دادمردان,

محمد علی حمیدیان در این نشست اظهار داشت: به واسطه همجواری  با دو کشور افغانستان و پاکستان بسیاری از اتباع بیگانه به صورت غیرمجاز در استان اقامت و تردد دارند که این تردد ها که بعضا به صورت قاچاق صورت می گیرد و این روزها به دغدغه ای برای استان تبدیل شده است.

,

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم ریس کل دادگستری سیستان و بلوچستان ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون82هزار و 998 تبعه افغانی و8هزار و472 تبعه پاکستانی دستگیر و تحویل اردوگاه های استان شده اند.

,

وی افزود: متاسفانه طرح های دستگیری باز دارنده نبوده و بر همین اساس از ابتدای ماه جاری طرحی به عنوان پایلوت در استان به اجرا در آمده که بر اساس آن افرادی که بیش از ۳بار دستگیر شوند پس از دستگیری یک ماه در مراکز نگهداری اتباع بیگانه خواهند ماند  و پس از یک ماه آزاد می شوند.

,

حمیدیان بیان کرد: در حوزه اتباع مجاز بالغ بر ۴ هزار نفر شناسایی شده که از این تعداد ۱۱۹نفر اتباع بیگانه مجاز پاکستانی هستند و برای تعداد یک هزار و ۱۴۰ کارت کار صادر شده است.

,

وی خاطرنشان کرد: ۸۳ مورد بازرسی واحد های صنفی توسط گشت مشترک توسط اداره صنعت، معدن و تجارت صورت گرفته و طی این بازرسی ها۱۲واحد صنفی متخلف که اتباع غیرمجاز در آن فعالیت داشته اند شناسایی شد.

,

رئیس کل دادگاه های عمومی و انقلاب زاهدان با اشاره به حضور اتباع بیگانه در شهر های استان گفت: بیشترین تعداد حضور اتباع بیگانه به ترتیب در زاهدان، چابهار ایرانشهر سراوان و زابل است.

,

وی تصریح کرد: با توجه به مرزی بودن استان متاسفانه بعضا اتباع خارجی غیرمجاز به کمک قاچاقچیان انسان و سوار بر خودروهایی که هیچگونه تعهد امنیتی برای جانشان را تامین نمی کند وارد کشور می شوند.

,

این مسئول قضایی در پایان با اشاره به ازدواج زنان ایرانی با اتباع بیگانه، گفت: این ازدواج ها غالبا شرعی و غیر ثبتی است ولی  در 9 ماهه سال جاری 14 ازدواج به صورت قانونی ثبت و کارت اتباع بیگانه مجار برای این افراد صاد شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه