اخبار داغ

مردم چشم و بال اداره میراث فرهنگی هستند

مردم چشم و بال اداره میراث فرهنگی هستند
در شهرستان فاروج 20 اثر در فهرست آثار ملی ثبت‌شده‌اند که مراقبت از این آثار و دیگر مکان‌های تاریخی نیازمند کمک و همراهی مردم است. رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان فاروج گفت: خوشبختانه در آثار تاریخی ثبت‌شده شهرستان ما هیچ‌گونه حفاری غیرمجازی نداریم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه فاروج؛ رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان فاروج گفت: همه مردم مدیون فرهنگ، رسوم و آیینشان هستند. برای حفظ آن‌همه ما باید دست‌به‌دست هم بدهیم. درواقع مردم چشم و بال این اداره برای اوج گرفتن هستند. عظمت میراث فرهنگی در بحث حراست و حفاظت، انجمن‌های مردمی هستند، حتی چه اشکالی دارد که آموزش‌وپرورش نیز وارد این کار شود، معلمین گرامی در کلاس‌ها صحبت کنند تا فرزندان و نسل آینده ما بی‌توجه به این آیین و فرهنگ و رسوم خود نباشند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه فاروج,

مجید سعیدیان در ادامه افزود: ما تقاضا داریم تا دهیاران و اعضای شورای اسلامی با ما همکاری و همفکری داشته باشند. هر فردی چه در شهر، چه در روستا باید عضوی از یگان حفاظت باشند. ما نیز کمبودهایی داریم و به‌تنهایی قادر به پوشش کل منطقه نیستیم؛ اما اگر مردم احساس مسئولیت بکنند و اداره میراث فرهنگی حمایت مردم را داشته باشد هیچ‌کس جرئت حفاری غیرمجاز را پیدا نخواهد کرد.

,

سعیدیان با اشاره به دستگیری حفاران غیرمجاز در ماه اخیر گفت: با توجه به گزارش‌های مردمی انجمن‌های میراث فرهنگی، یگان حفاظت میراث فرهنگی به‌صورت نامحسوس وارد منطقه شده و با تحقیق‌هایی که انجام دادن متوجه مکان حفاران شدند. بلافاصله طی هماهنگی بایگان انتظامی شهر تیتکانلو، دادستانی و نیروهای زی ربط به‌صورت غافلگیرانه واردشده و 3 مجرم که مشغول حفاری بودند دستگیر شدند.

,

وی در ادامه افزود: از این حفاران مقداری تجهیزات حفاری و دو دستگاه نیسان ضبط و توقیف گردید همچنین دو دستگاه فلزیاب غیرمجاز نیز از مکانی دیگر کشف و ضبط‌شده است. در مکانی که این مجرمان مشغول حفاری بودند متأسفانه مقداری مواد منفجره کار گذاشته‌شده کی طی نامه‌ای کتبی درخواست خود را برای اعزام گروه خنثی‌سازی ابتدا به فرماندهی نیروی انتظامی و سپس به فرماندهی سپاه شهرستان فاروج اعلام کرده و پیگیر خنثی‌سازی این مواد منفجره هستیم.

,

وی در پایان افزود: یگان حفاظتی این اداره به‌صورت شبانه‌روزی از اماکن مختلف شهرستان بازدید می‌کند. درگذشته که این اداره در شهرستان نبود حفاری‌هایی صورت می‌گرفته اما از زمانی که اداره میراث فرهنگی در فاروج مستقر شد و یگان حفاظت شهرستان به‌صورت محسوس و نامحسوس و به‌صورت پررنگ در منطقه حضور پیدا کردند و با توجه به بازدیدهای شبانه‌روزی این یگان از مناطق تاریخی شهرستان، خوشبختانه آمار حفاری غیرمجاز به‌صورت چشمگیری کاهش‌یافته است. خوشبختانه معدود حفاران غیرمجاز نیز بومی شهرستان نیستند و مردم با این اداره همکاری می‌کنند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه