اخبار داغ

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران:

25 درصد شبکه‌های برق مازندران فرسوده است

25 درصد شبکه‌های برق مازندران فرسوده است
مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران گفت: تقریباً 25 درصد از شبکه‌های استان فرسوده و قدمت آن‌ها بالای 30 سال است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، به نقل از بلاغ، قاسم شهابی در حاشیه دومین کارگاه آموزشی پدافند غیرعامل و تسهیل مدیریت بحران در بخش توزیع که با حضور 6 استان و به مدت سه روز در مجتمع رفاهی ناجا در حال برگزاری است، در گفت‌وگویی، اظهار کرد: یکی از تهدیدهایی که در مازندران وجود دارد در فصل تابستان و به دلیل گرمای هوا، شرجی بودن استان و هجوم مسافر اتفاق می‌افتد و در این هنگام مصرف بار نسبت به بار پایه افزایش می‌یابد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,

وی با اشاره به کارگاه آموزشی، افزود: این کارگاه با حضور شرکت‌های توزیع برق استان‌های خراسان جنوبی، گلستان، غرب مازندران، تهران و البرز و با همکاری و مشارکت توانیر، سازمان پدافند غیرعامل کشور و شرکت توزیع برق مازندران به میزبانی توزیع برق مازندران در حال برگزاری است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران تصریح کرد: در این کارگاه 120 نفر به‌طور مستقیم حضور دارند که با احتساب اساتید و کارشناسان مجموع مهمانان به 150 نفر می‌رسد. اختتامیه این کارگاه آموزشی در روز جمعه به همراه دو برنامه مهم خواهد شد.

شهابی خاطرنشان کرد: پس از اجرای دوره‌های آموزشی و کارگاه‌های تخصصی مشکلات حوزه پدافند غیرعامل استان‌ها شناسایی و برای برطرف کردن نواقص موجود راهکارهای لازم اتخاذ خواهد شد.

وی با اعلام اینکه در مراسم اختتامیه دومین کارگاه آموزشی تسهیل مدیریت بحران پدافند غیرعامل در بخش توزیع برق، بی‌سیم سیار شرکت توزیع برق مازندران رونمایی خواهد شد، بیان کرد: با رونمایی از این بی‌سیم سیار و نصب آن در مواقع بحران بر روی ماشین، می‌توانیم ارتباطی خوب و مناسبی با بقیه استان و نقاط کوری که بی‌سیم نمی‌گیرد، داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران اضافه کرد: همچنین در مراسم اختتامیه از خانواده مرحوم مجید قلی‌زاده و از همکاران توزیع برق که در طوفان شهریورماه سال جاری در اثر فشار کاری زیاد در حین کار جان خود را از دست داد، تجلیل به عمل می‌آید.

شهابی با اشاره به اینکه در حوزه پدافند غیرعامل و مدیریت بحران که تا حدودی فعالیت شبیه به هم دارد تاکنون اقدامات خوبی در استان انجام‌گرفته است، تصریح کرد: این کارگاه با محوریت ارائه راهکارهای مقابله با تهدیدهای احتمالی غیرنظامی، سایبری و خرابکارانه در حال برگزاری است.

وی اقدامات شرکت توزیع برق را در حوزهٔ تهدیدها یادآور شد و گفت: برای اینکه نرم‌افزارهای شرکت در برابر تهدیدها مصون بماند همواره از اطلاعات و داده‌ها یک فایل پشتیبان (بکاپ) گرفته می‌شود و اگر به هر دلیلی در سیستم آنلاین مشکلی پی آمد نگرانی وجود ندارد زیرا فایل پشتیبان داده‌ها از قبل وجود دارد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران افزود: فایروال یا دیوار آتش نرم‌افزار یا سخت‌افزاری است که از ورود ترافیک غیرمجاز به شبکه یا سیستم جلوگیری می‌کند بر این اساس برای اداره نرم‌افزارهای شرکت و مقابله با ورود بدافزارها، فایروال طراحی‌شده که دوطرفه این نرم‌افزارها را اداره می‌کند تا از بیرون و داخل کسی نتواند آن را هک کند.

شهابی با اعلام اینکه آماده نبودن شبکه می‌تواند آسیب زیادی بر سیستم توزیع وارد کند، بیان کرد: نصب شمار زیادی قطع کننده از دیگر اقدامات شرکت در حوزه پدافند غیرعامل بود تا در مواقع حساس با بکار گیری این قطع کننده‌ها شبکه‌های آسیب‌دیده از شبکه‌ها سالم جدا شود البته رینگ شبکه در شهرستان‌هایی که از یک نقطه تغذیه می‌کنند از دیگر اقدامات شرکت بود تا شهرستان‌های موردنظر از چند نقطه تغذیه شوند.

وی اضافه کرد: طرح جایگزینی سیم‌های روکش‌دار باسیم‌های مسی لخت که به‌صورت گسترده در حال انجام است بسته به میزان اعتبار استمرار خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران در ادامه با اشاره به اینکه میزان مصرف در 6 ماهه دوم سال جاری 750 مگاوات بوده است، این مصرف را در ایام تابستان به دو و نیم برابر میزان یادشده عنوان کرد و افزود: علی‌رغم افزایش مصرف، تابستان 95 را با کمترین بی‌برقی بهتر از تابستان سال 94 پشت سر گذاشتیم البته امیدواریم با اقداماتی که هم در شرکت برق منطقه‌ای مازندران و هم شرکت توزیع در حال انجام است تابستانی (سال 96) با پایداری بیشتر شبکه برق و خاموشی کمتر سپری پیش رو داشته باشیم.

شهابی در پایان از خرید دیزل ژنراتور برای شرکت‌ها توزیع همه شهرستان‌ها و شرکت توزیع برق مازندران خبر داد و گفت: باوجوداین دیزل ژنراتورها، اگر در مواقع بحران نقاط حساس و مرکزی دچار بی‌برقی شد در سریع‌ترین زمان ممکن این مراکز و نقاط حساس برق‌دار خواهند شد.
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
 
,
انتهای پیام/
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه