اخبار داغ

در گفتگو با مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی:

علت طعم و بوی بد آب بجنورد اعلام شد

علت طعم و بوی بد آب بجنورد اعلام شد
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری خراسان شمالی گفت: وجود سولفات و سولفید در شبکه آبگیری سد شیرین دره عامل ایجاد طعم و بوی بد آب شرب شهر بجنورد است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از عصر اترک ، غلامحسین ساقی، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری خراسان شمالی در این باره اظهار کرد: پایه احداث و آبگیری سد شیرین  دره برای بخش کشاورزی بوده و برای مصرف شرب شهر بجنورد، آبگیری جداگانه ای طراحی و تعبیه نشده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر اترک,

ساقی با بیان اینکه در زمان بهره برداری از این سد، سطح رسوب این سد کم بود و ستون آبگیر سد نسبت به کف سد فاصله داشت، گفت: طی این 11 سال بهره برداری از این سد، به تدریج میزان رسوب سد از کف بالا آمده که با تغییرات آب و هوایی و سرد شدن هوا، لایه های سرد آب که در بالای سد هستند با لایه های گرم آب که در پایین سد هستند، جابجا می شوند.
به گفته وی، با توجه به اینکه لایه های پایین آب در سد که اکسیژن محلول کمتری دارند و در شرایط بی هوازی قرار می گیرند، سولفات و سولفید ایجاد می شوند و سرانجام این عناصر در آبگیری شبکه آب شرب شهر بجنورد وارد می شوند.
وی در ادامه با تاکید بر این نکته که کیفیت آب شرب شهر بجنورد دارای استانداردهای زیست محیطی و بهداشتی است و هیچ مشکلی ندارد، اعلام کرد: با این وجود، شرکت آب منطقه ای استان هم اکنون در حال جداسازی آبگیری شرب از آبگیری کشاورزی این سد از یکدیگر است که انجام این پروژه تا مدت یکسال به طول انجامد.
در عین حال، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری خراسان شمالی خاطر نشان کرد: شرکت آب و فاضلاب استان نیز برای بهبود وضعیت طعم و بوی بد آب بجنورد استفاده از کربن فعال در تصفیه خانه این سد را در دستور کار قرار داده که در حال انجام است.
ساقی همچنین یادآور شد: در آینده نزدیک برای بهبود وضعیت طعم و بوی آب شرب بجنورد از مواد نانو سرامیک ها استفاده خواهیم کرد.
انتهای پیام/

,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه