اخبار داغ

اسرائیل فرزند نامشروع آمریکا

اسرائیل فرزند نامشروع آمریکا
برای درک عمق روابط این دو کافی است بدانید که از سال 1972 تا 2011 آمریکا بیش از 40 بار از حق و" تو" ی خود در شورای امنیت به نفع اسرائیل استفاده کرده تا مبادا قطعنامه ای علیه اسرائیل در شورای امنیت تصویب شود و دستیار وفادار آمریکا در عرصه رسالت جهانی "ساخت تمدن نوین بشری" رنجش خاطر پیدا کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛  نباید تصور کرد که فقط ارتش آمریکا و یا سازمان سیا وظیفه گسترش ارزش های تمدنی آمریکا را بر عهده دارند، در بسیاری از مواقع دستگاه سیاست خارجی و دیپلماسی آمریکا هم با استفاده از روش های مسالمت آمیز اقدام به ترویج حقوق بشر و دفاع از دموکراسی می کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز, ؛  نباید تصور کرد که فقط ارتش آمریکا و یا سازمان سیا وظیفه گسترش ارزش های تمدنی آمریکا را بر عهده دارند، در بسیاری از مواقع دستگاه سیاست خارجی و دیپلماسی آمریکا هم با استفاده از روش های مسالمت آمیز اقدام به ترویج حقوق بشر و دفاع از دموکراسی می کنند.,

 

,

مثلا حمایت از نظام های دموکراتیک،آزاد و حامی حقوق بشر از جمله راهکار های آمریکا برای صیانت از این ارزش ها و ترویج آنهاست. بر این اساس ایلات متحده در طول سالهای پس از جنگ دوم جهانی تا به امروز حامی وپشتیبان نظام های حاکم برعربستان، مصر، شیخ نشین های جنوب خلیح فارس و رژیم صهیونیستی بوده است.

,

 

,

بررسی کارنامه این رژیم ها ثابت می کند که آمریکایی ها چقدر در انتخاب مصادیق دقت داشته و نظام هایی را انتخاب کرده اند که بیشترین تعلق خاطر را به ارزش های تمدنی آمریکا ابراز کرده اند.
دراین میان رابطه میان آمریکا و رژیم صهیونیستی از جنس ویژه تری است.چون به نظر بعضی ها میان این دو رژیم نسبت پدر فرزندی یا فرزند و شوهر مادری وجود دارد. در این خصوص میانن کارشناسان ژنتیک اختلاف وجود دارد،یعنی بعضی ها انگلستان را مادر، آمریکا را پدر و اسرائیل را فرزند می دانند، اما برخی دیگر از متخصصین،انگلستان را مادر، اسرائیل را فرزند نامشروع و بی پدر و آمریکا را نامزد یا شوهر بعدی یا حتی دوست پسر انگلستان محسوب می کنند.
آمریکایی ها همه جای دنیا را جستجو کرده و دموکراتیک تر، آزادتر و لیبرال تر از اسرائیل نیافتند و به همین دلیل است که از ابتدای تاسیس این رژیم تا به امروز به عنوان قیم،وکیل و حامی درجهه اول آن عمل کرده اند. بر اساس گزارش سالیانه سرویس تحقیقات کنگره آمریکا، طی سال های پس از 1980، اسرائیل اولین دریافت کننده کمک های نظامی آمریکا بوده و مثلا در سال 2012آمریکا روزانه 6 میلیون دلار کمک نظامی به اسرائیل تقدیم کرده، تا جایی که حدود 20 درصد از بودجه نظامی اسرائیل توسط آمریکا تامین و پرداخت شده است.

,
,
,

 

,

برخی محاسبات، میزان کمک های نظامی آمریکا به اسرائیل در فاصله سال های 1973 تاکنون را بیش از 140 میلیارد دلار کرده اند. این در حالی ست که درآمد سرانه در اسرائیل با کشورهای ثروتمندی مانند اسپانیا و کره جنوبی برابر است.
این واقعیت دقیقا به این معنی است که اسرائیل نیاز چندانی به این کمک ها ندارد و این آمریکاست که برای حمایت از روش و منش اسرائیل و ارزش هایی که اسرائیل برپایه آن شکل گرفته،، داوطلبانه کمک های خود را به اسرائیل تقدیم می کند تا در افتخار اقدامات او سهیم باشد.

,
,

 

,

اقداماتی که از 1948 تا کنون موجب ترویج، تقویت و تحکیم حقوق بشرو دموکراسی در منطقه غرب آسیا شده است. جالب اینجاست که اسرائیل هم مانند آمریکا تمایلی جدی به ترویج ارزش های دموکراتیک و لیبرال دارد و حتی در در حوزه روشی هم شبیه آمریکا از ابزارهایی مانند بمب های خوشه ای فسفری،جنگنده،راکت،زندان،شکنجه و ...در جهت تحکیم این ارزش ها و نهادینه کردن آنها در جسم و جان مردم منطقه بهره می گیرد.
برای درک عمق روابط این دو کافی است بدانید که از سال 1972 تا 2011 آمریکا بیش از 40 بار از حق و" تو" ی خود در شورای امنیت به نفع اسرائیل استفاده کرده تا مبادا قطعنامه ای علیهه اسرائیل در شورای امنیت تصویب شود و دستیار وفادار آمریکا در عرصه رسالت جهانی "ساخت تمدن نوین بشری" رنجش خاطر پیدا کند.

,
,

 

,

لازم به ذکر است که اسرائیلی ها با وجود شباهت های فراوان به پدر یا ناپدری خود (یعنی آمریکا) نوآوری ها وابداعاتی هم در عرصه تمدنی و ترویج ارزش های نوین انسانی داشته اند.مثل تمرکز عملیات های دموکراتیک بر کودکان و حتی نوزادان. به نظر صهیونیست ها هنجار هایی مانند دموکراسی و حقوق بشر باید از کودکی، نوزادی و حتی زمانی که بچه ها در شکم مادرشان هستند به آنها منتقل شود و به همین دلیل است که صنایع نظامی اسرائیل بمب هایی ویژه کودکان طراحی کرده اند.

,

 

,

بمب هایی حامل دموکراسی و حقوق بشر به شکل عروسک و اسباب بازی که جنگنده های اسرائیلی آنها را روی مناطق مورد نظر می ریزند و هنگامی که کودکان با کنجکاوی جذب این بمب ها شده و آنها را بر می دارند با انفجاری کنترل شده موجی از دموکراسی، آزادی و حقوق بشر با سرعت و حجم بالا به جسم و جان آنها هجوم آوره و بر قلب و مغزشان می نشیند. به همین دلیل است که مراکزی مثل زایشگاه ها، مهدکوک ها و مدارس از اهداف محبوب نظامیان اسرائیلی به شمار می آیند.

,

 

,

انتهای پیام /

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه