اخبار داغ

نگاهی به عملکرد تاریخی تراکتوری ها در لیگ برتر؛

تراکتورسازی بهترین تیم خارج ازخانه / سرخ پوشان تبریزی در یک قدمی صدر جدول

تراکتورسازی بهترین تیم خارج ازخانه / سرخ پوشان تبریزی در یک قدمی صدر جدول
کارنامه تراکتورسازی از آنجایی امیدوارکننده می شود که این تیم در نیم فصل اول بدون شکست بهترین تیم خارج ازخانه بوده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تبریز بیدار ، از آنجاییکه در طول ۱۵ دوره لیگ برتر، هرگز تیمی که در جمع ۳ تیم برتر نیم فصل نبوده، پایان فصل نیز قهرمان نشده است، وضعیت سه تیم اول جدول رده بندی تا پایان نیم فصل یعنی پرسپولیس، تراکتورسازی و ذوب آهن و شرایط عملکردی آنها و نیز وضعیت پیش روی هر کدام از تیم ها مورد بررسی قرار گرفته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تبریز بیدار ،,

پرسپولیس

, پرسپولیس,

 در حال حاضر پرسپولیس با ۳۲ امتیاز صدرنشین جدول می باشد ، خوشحال کننده ترین نکته برای پرسپولیس این است که در نیم فصل دوم تنها ۵ بار از تهران خارج می شود.این تیم در نیم فصل اول در تهران آمار رویایی از خود به جای گذاشت و در ۹ بازی که در تهران برگزار کرد تنها یک گل پذیرفت. این آمار در آزادی برای این تیم خیره کننده تر است و پرسپولیس در ۴ بازی آخر در استادیوم آزادی بدون گل خورده پیروز شده است.

,

اما همه چیز به این خوبی و خوشی در نیم فصل دوم برای پرسپولیس نخواهد بود و سخترین مقطع برای این تیم در اسفند ۹۵ و فروردین ۹۶ رقم خواهد خورد جاییکه پرسپولیس در وهله نخست باید ۶ بازی مهم در آسیا انجام دهد و همچنین حداقل ۷ بازیکن خود را به منظور انجام دو بازی حساس در مقدماتی جام جهانی در اختیار تیم ملی بگذارد. با این اوصاف پرسپولیس باید تا قبل از رسیدن به آن مقطع دشوار امتیازات لازم را ذخیره کند.پرسپولیس هر چند برای نیم فصل دوم دو مهره خوب خود را به حریف مستقیم یعنی تراکتورسازی داده ولی با جذب دو بازیکن که یکی از آنها از تراکتورسازی بوده تیم قدرتمندتری نسبت به نیم فصل دوم به نظر می رسد.

,

تراکتورسازی

, تراکتورسازی,

تراکتورسازی با ۲ امتیاز فاصله نسبت به صدر در رده دوم قرار گرفته است. هر چند تراکتورسازی ۸ بازی در نیم فصل دوم خارج از تبریز دارد که در ظاهر این خبر بدیست ولی کارنامه تراکتورسازی این مساله را به یک مساله امیدوارکننده تبدیل می کند این تیم در نیم فصل اول بدون شکست بهترین تیم خارج ازخانه بوده است.

,

 

,

باز هم نکته امیدوار کننده برای سرخپوشان دیار آذربایجان آن است که این تیم مثل دو رقیب دیگر درگیر رقابتهای آسیایی نیست و بر اساس تجارب بازیهای اخیر تیم ملی شاید حداکثر دو بازیکن از این تیم در تیم ملی حضور داشته باشند.اما نکته نگران کننده برای تیم تجربه امیر قلعه نویی در دو فصل آخری که به طور کامل هدایت یک تیم را بر عهده داشت می باشد . استقلال با قلعه نویی در نیم فصل دوم لیگهای سیزدهم و چهاردهم دچار افت شدیدی شد و این تراکتورسازی از نظر شرایط سنی مشابه استقلال است و با در نظر گرفتن میانگین سنی تیمها ،تراکتورسازی مسن ترین تیم لیگ محسوب می شود و بیم آن می رود که این روند را در نیم فصل دوم نتواند ادامه دهد. جذب دو بازیکن جوان پرسپولیس قطعا به تراکتورسازی در حفط روند خوبش کمک خواهد کرد.البته تراکتورسازی یک تفاوت عمده با دو رقیب دیگر دارد که می تواند شانس خود را در جام حذفی نیز امتحان کند.

,

ذوب آهن

, ذوب آهن,

شاید اختلاف ۷ امتیازی با صدر باعث شود تا ذوب آهن خیلی به قهرمانی فکر نکند و تنها باید به حفظ شانس سهمیه فکر کند.اما مراجعه به جدول فصل گذشته می بینیم که پرسپولیس هم در نیم فصل اول فصل پیش با همین ۲۵ امتیاز ۷ امتیاز با صدر جدول فاصله داشت ولی نهایتا تنها با تفاضل گل قهرمانی را از دست رفته دید.

,

حرکت رو به رشد ذوب آهن با روی کار آمدن مجتبی حسینی آغاز شد و این تیم در طی این مدت به طور متوسط در هر بازی ۲،۳۷ امتیاز کسب کرده است.این تیم اگر این روند را در نیم فصل دوم ادامه دهد به بیش از ۶۰ امتیاز یا متوسط ۲ امتیاز در هر بازی که کلید قهرمانیست در پایان فصل خواهد رسید.

,

اما مسئله ای که کار ذوب آهن را مشکل خواهد خورد حضور این تیم در آسیاست و این تیم در لیگ قهرمانان آسیا در گروه بسیار سختی قرار گرفته و شاید ذوب آهن نهایتا مجبور شود بین لیگ و آسیا یکی را انتخاب کند.ذوب آهن در فرصت نقل و انتقالات نیم فصل هم مثل چند فصل گذشته جزیره ثبات بود و کمترین تغییر در این تیم صورت گرفته است.

,

حال با توجه به این موارد، باید دید کدام تیم جام قهرمانی را بالای سر می برد و یا تیم چهارمی گوی سبقت را گرفته و معادلات قهرمانی رو بهم میزند! باید تا اردیبهشت ماه سال آینده منتظر بمانیم و سرنوشت جام شانزدهم را به تماشا بنشینیم...

,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه