اخبار داغ

"ثریا" دیده‌بان بداقبال سیما؛

فرجام برنامه‌های انتقادی در صداوسیما

فرجام برنامه‌های انتقادی در صداوسیما
ثریا برای چندمین بار در باکس پخش قرار نگرفت تا نمایانگر جایگاه برنامه های انتقادی در سازمان صداوسیما باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، این واقعیت که نقد در جامعه‌ی ما امری مغبون است، قابل انکار نیست؛ حتی در میان بسیاری از خانواده‌های ایرانی علی‌رغم تعالی فرهنگ و اندیشه به سختی می‌توان عملکرد شخصی را مورد نقد ولو سازنده، قرار داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

عدم نقدپذیری اما در سطح کلان بجز پیامدهای ملیِ منفی منجر به عقب‌ماندگی و پسرفت در مسائل مختلف نیز می گردد. زیرا مسئول در این اندیشه که عملکرد مطلوب و بی نقصی دارد، در راهی که جز خسران و زیان برای مردم در پی ندارد؛ پیش‌ می‌رود و در تصورات خود خدمات بی‌مثالی برای ملت به یادگار می‌گذارد.

,

نقدپذیری در حرف و عمل!

, نقدپذیری در حرف و عمل!, نقدپذیری در حرف و عمل!,

رئیس جمهور به عنوان عالی‌ترین مقام اجرایی کشور بارها در سخنرانی‌ها و مصاحبه‌ها به لزوم وجود نقد به عنوان اهرم پیشرفت و سازندگی در کشور اشاره کرده‌اند اما در عمل، منتقدان را چنان مورد لطف و عنایت قرارداده‌اند که نقادی به عنوان امری ناسزا به نظر آید و نقاد فردی بی‌فرهنگ و دون‌شأن!

,

ادبیات تند روحانی در مواجهه با منتقدان و دلسوزان چنان بود که واکنش بزرگان دینی را به دنبال داشت، اما این رویکرد رئیس دولت دست دیگر مسئولین را برای مقابله با نقد باز کرد. به ویژه این تقابل در برابر رسانه‌های منتقد و قراردادن آن‌ها در تنگناهای پیچ در پیچ و تنگ‌تر کردن عرصه بر آنان قوت بیشتری یافت.

,

توقیف چندین باره نشریات و روزنامه‌های انقلابی و منتقد دولت طی سال‍های گذشته را می‌توان از این دست عنایات برشمرد، امری که در رسانه ملی به خاطر تعدد و گستردگی مخاطبین نمود دیگری دارد.

,

"ثریا" دیده‌بان بداقبال سیما

, "ثریا" دیده‌بان بداقبال سیما, "ثریا" دیده‌بان بداقبال سیما,

هفته ی گذشته برای چندمین بار برنامه "ثریا" تعطیل شد تا نمایانگر تناقض سخنان مسئولین با شعارهای تبلیغاتی اغواکننده‌شان باشد، کسانی که قراربود خدمت‌گزار و خادم مردم باشند.

,

ثریا برنامه‌ای آرمانگرایانه با نگاهی انقلابی و نقادانه که به واکاوی عملکرد مدیران می‌پردازد، توانسته به خاطر صراحت در بیان و دوری از تملقات مخاطبان زیادی را با خود همراه سازد. این شفافیت البته در نهایت به ضرر تهیه کنندگان بوده و آنها را با چالش‌ها و حواشی متعددی مواجه ساخته و در نهایت جلوی پخش برنامه شان گرفته شده؛ برنامه انقلابی و کارشناسی که پیش از این مورد تایید رهبری قرار گرفته بود.

,

حال باید منتظر ماند و دید که چه مصلحتی بالاتر از واگویی حقایق و به چالش ‌کشانده معضلات کشوری و نقد سازنده آنها در راستای پیدا نمودن راهکار عملی است! شاید متولیان صداوسیما تنها برون رفت از مشکلات مادی را کوتاه آمدن در برابر دولت دیده‌اند و با تعطیلی برنامه‌های انتقادی در آستانه انتخابات به فکر توافق برد-برد هستند!

, حال باید منتظر ماند و دید که چه مصلحتی بالاتر از واگویی حقایق و به چالش ‌کشانده معضلات کشوری و نقد سازنده آنها در راستای پیدا نمودن راهکار عملی است! شاید متولیان صداوسیما تنها برون رفت از مشکلات مادی را کوتاه آمدن در برابر دولت دیده‌اند و با تعطیلی برنامه‌های انتقادی در آستانه انتخابات به فکر توافق برد-برد هستند!]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه