اخبار داغ

مرگ در «سنندج_مریوان» پرسه می زند

مرگ در «سنندج_مریوان» پرسه می زند
جاده سنندج مریوان علیرغم اینکه یک جاده باریک و کوهستانی است اما دارای عملکرد ترانزیتی است و وجود تریلر و خودروهای سنگین و به ویژه نفتکش ها همیشه در این مسیر خطر ساز بوده اند و تصادفات مرگباری را رقم زده اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، جاده زیرساخت یک منطقه محسوب می شود و یکی از معیارهای توسعه در بحث گردشگری، بهداشت، خدمات، درمانی و توسعه کشاورزی و صادرات است. جاده مریوان سنندج در میان جاده های مواصلاتی در استان کردستان با توجه با اینکه بین شهری و ترانزیتی است از اهمیت خاصی برخوردار است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،,

 

,

مسیر سنندج- مریوان به طول ۱۲۵ کیلومتر یکی از راه های صعب العبور و مهم به لحاظ وجود مرز رسمی باشماق مریوان که سومین مرز فعال کشور به شمار می رود، است به نحوی که روزانه حدود ۶۷۰۰ خودرو از آن تردد می‌کنند.

,

 

,

این مسیر به سه بخش شامل از سه راهی مریوان تا سه راهی تیژتیژ به طول تقریبی ۴۳ کیلومتر، از سه راهی تیژتیژ تا سه راهی گاران به طول ۵۴ کیلومتر و از سه راهی گاران به مریوان به طول تقریبی ۹ کیلومتر تقسیم شده است.

,

 

,

جاده سنندج مریوان علیرغم اینکه یک جاده باریک و کوهستانی است اما دارای عملکرد ترانزیتی است و وجود تریلر و خودروهای سنگین و به ویژه نفتکش ها همیشه در این مسیر خطر ساز بوده اند و تصادفات مرگباری را رقم زده اند.

,

 

,

نماینده مردم شهرستان های مریوان و سروآباد در اظهارات اخیر خود از وقوع تصادفات پی در پی در جاده سنندج- مریوان ابراز نگرانی کرد و گفت:  شهرستان مریوان و سروآباد با 250 هزار نفر جمعیت از جاده بین شهری خوبی برخوردار نیست و متاسفانه جاده‌های این شهرستان در حد جاده بین شهری نیستند و می‌توان گفت فقط در حد جاده فرعی درجه یک است.

,

 

,

براساس آمار اعلام شده از سوی رئیس پلیس راهور کُردستان، تصادف منجر به فوت در مریوان در سالجاری 400 درصد افزایش یافته است.

,

 

,

بازخوانی تصادفاتِ جاده «سنندج- مریوان» در سال 95

, بازخوانی تصادفاتِ جاده «سنندج- مریوان» در سال 95,

جمعه 3 اردیبهشت 1395 است، تصادف هولناک تریلر ۱۸ چرخ با پژو پارس در محور سنندج – مریوان ۷ نفر کشته و مصدوم بر جای گذاشت...

,

 

,

دوشنبه 18 مرداد ماه است در حادثه تصادف خودروی مزدا و پانکی در روستای دزلی تعداد 4 نفر کشته و نه نفر مصدوم شدند...

,

 

,

, ,

 

,

6 مهرماه سالجاری در جاده مریوان سنندج یک تانکر حمل سوخت بر اثر واژگونی منفجر و باعث آتش گرفتن 6 خودرو شد. حادثه ای که منجر به کشته شدن 2 نفر شد و به دلیل مشتعل شدن مواد سوختی در 2 کیلومتری روستای نگل چهار شهروند مریوانی که یکی از آنها کودک 2 ساله خردسالی بود، بر اثر سوختگی زیاد جان خود را از دست دادند...

,

 

,

یک شنبه 16 آبان ماه تصادف در جاده مریوان و سنندج جان دو نفر را گرفت...

, یک شنبه 16 آبان ماه تصادف در جاده مریوان و سنندج جان دو نفر را گرفت...,

 

,

سه شنبه 2 آذر ماه تصادف خودروی پیکان و تریلر در محور مریوان- سنندج دو کشته بر جا گذاشت...

,

 

,

, ,

 

,

سه شنبه 16 آذر ماه در در محور مریوان باشماق، تصادف مرگبار خاور با موتورسیکلت یک کشته و یک مصدوم برجا گذاشت...

,

 

,

یکشنبه 28 آذر ماه است، تصادف زنجیره ای پیکان، پراید و پژو روا در محور سروآباد به سنندج 6 کشته و مصدوم برجای گذاشت...

,

 

,

حوالی ساعت 14:20 دقیقه روز سه شنبه 30 آذر 95 است، در جاده مریوان-سنندج بر اثر تصادف تانکر حمل سوخت با خودروی پژو دو نفر مصدوم شدند...

,

 

,

, ,

 

,

«مریوان- سنندج» در تسخیر نفتکش های عراقی

, «مریوان- سنندج» در تسخیر نفتکش های عراقی,

علاوه بر وقوع تصادفات دل‌خراش در این محور همواره شاهد آلودگی‌های زیست‌محیطی خاک، آب رودخانه و ... در پی واژگونی نفت‌کش‌های عراقی در این منطقه هستیم.

,

 

,

استاندار کردستان در مورد کنترل تردد نفتکش‌های عراقی در مسیر سنندج – مریوان، گفت: نیروی انتظامی، پلیس راه و عوامل راهور اقداماتی را برای کنترل بیشتر تردد نفتکش‌های عراقی انجام می‌دهند.

,

 

,

وی با بیان اینکه کنترل بیشتر مدارک رانندگان عراقی از دیگر اقدامات پلیس راه در این زمینه است، گفت: تنها رانندگانی حق تردد در این جاده را دارند که صلاحیت آنها از نظر رانندگی به طور کامل تایید شود.

,

 

,

پروژه « جاده جدید سنندج- مریوان» از 10 سال پیش شروع شده است!

, پروژه « جاده جدید سنندج- مریوان» از 10 سال پیش شروع شده است!,

استاندار کردستان در مهر ماه سال جاری با اشاره به اینکه ساخت جاده جدید سنندج- مریوان از بیش از 10 سال پیش شروع شده است، گفت: متاسفانه در این 10 سال کار زیادی روی این پروژه نشده بود و در 2 سال گذشته نیز به دلیل کاهش درآمدهای نفتی دولت، نتوانستیم اعتبار قابل توجهی برای این پروژه جذب کنیم.

,

 

,

وی با اشاره به اینکه تکمیل جاده جدید سنندج مریوان، یکی از مطالبات جدی مردم و مسئولان استان است، تاکید کرد: در نشست چند روز پیش در تهران، اعتبار مورد نیاز به مبلغ 130 میلیارد تومان برای تکمیل این جاده تامین شد و به صورت قطع نیز کل مبلغ تخصیص داده خواهد شد و مطمئنا جاده تا پایان سال 96 تکمیل خواهد شد.

,


 

,
,

وضعیت اسفبار جاده سنندج- مریوان ناشی از بی توجهی مسئولین استانی و کشوری است

, وضعیت اسفبار جاده سنندج- مریوان ناشی از بی توجهی مسئولین استانی و کشوری است,

بخشی از وضعیت اسفبار جاده سنندج- مریوان  را شاید ناشی از کمبود بودجه و اعتبارات دانست اما بخش اعظم آن به بی توجهی و سهل انگاری مسئولین استانی و حتی کشوری برمی گردد که اظهارات نماینده شهرستان های مریوان و سروآباد در مجلس صحتی بر این ادعاست.

,

 

,

منصور مرادی نماینده مردم شهرستان های مریوان و سروآباد در مجلس، مهر ماه سالجاری با اشاره به وضعیت اسف‌بار جاده‌های مواصلاتی مریوان-سنندج اظهار داشت: استان کردستان جاده‌های نامناسبی در سطح کشور دارد و وضعیت جاده‌های این استان نامناسب و در رده آخر کشوری قرار دارد.

,

 

,

وی گفت: وضعیت اسف ‌بار جاده‌های مواصلاتی مریوان و سنندج  در چند سال اخیر ناشی از کم‌کاری و بی‌توجهی مدیران ارشد دولتی کردستان و کشوری است چون واقعا مسئولان می‌توانستند تلاش و فشار بیاورند تا به جاده‌های مواصلاتی مریوان-سنندج توجه کنند.

,

 

,

پروژه ای که تاکنون 12 سال طول کشیده و استاندار خبر از اتمام آن تا یک سال دیگر می دهد!

, پروژه ای که تاکنون 12 سال طول کشیده و استاندار خبر از اتمام آن تا یک سال دیگر می دهد!,

جاده مریوان شامل سه بخش است که یک بخش آن  سه راهی تیژتیژ تا سه راهی گاران به طول ۵۴ کیلومتر است و یکی از جاده‌های مهم و ترانزیتی استان کردستان است.

,

 

,

در مهر ماه سال جاری نماینده مردم شهرستان های مریوان و سروآباد به پروژه ساخت این بخش از جاده اشاره کرد و گفت:  اینکه جاده تیژتیژ – گاران با طول 52 کیلومتر از 12 سال قبل شروع شده متاسفانه به‌صورت پروژه نیمه‌تمام مانده و تاکنون کمتر از 50 درصد از این پروژه انجام شده است.

,

 

,

این در حالی است که زاهدی استاندار کردستان خبر از اتمام کل پروژه که وسیع تر از این بخش بوده و شامل هر سه بخش جاده سنندج- مریوان است تا انتهای سال 96 می دهد.

,

 

,

پروژه ای که یک سوم آن تا 4 ماه پیش کمتر از 50 درصد آن تکمیل شده و اکنون خبر از  تکمیل کل پروژه در ظرف یک سال آینده داده می شود.

,

 

,

مسلم است که تسریع در انجام عملیات جاده مریوان نیازمند اختصاص به موقع بودجه و بودجه جهشی است و در این باره خبرهای امیدوار کننده ای از نماینده مریوان و سروآباد که عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی نیز است در آذر ماه سال جاری شنیده شد.

,

 

,

منصور مرادی با بیان اینکه بودجه در نظر گرفته شده اما بودجه پیش‌بینی شده برای جاده مریوان به سنندج در حد جزئی است، گفت: من آن را در کمیسیون بودجه پیگیری می‌کنم و بقیه قسمت‌های جاده هم در حال مناقصه است و با توجه به قول وزیر راه و شهرسازی و مسئولین اجرایی استان تا دو سال آینده جاده مریوان به سنندج افتتاح می‌شود.

,

 

,

آخرین وعده ی خوش درباره جاده سنندج - مریوان از سوی وزیر راه و شهرسازی

, آخرین وعده ی خوش درباره جاده سنندج - مریوان از سوی وزیر راه و شهرسازی,

عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در سفر اخیر به استان کردستان که در مهر ماه سالجاری صورت گرفت، از محور در دست احداث سنندج- مریوان بازدید کرد و گفت: محور سنندج- مریوان در شرایط تنگنای مالی کشور دارای پیشرفت فیزیکی بسیار خوبی است و با توجه به تاکیدات سفر ریاست جمهوری تمام مقدمات اجرای پروژه را انجام داده و قبل از سفر تمامی فعالیت‌های مربوط به مناقصه آن را به پایان رساندیم.

,

 

,

وی بیان کرد: این پروژه سنگینی است که دارای ۱۸۸۰ متر تونل بوده و چیزی حدود ۱۲۰ میلیارد تومان برای اجرا نیاز دارد. خوشبحتانه در جلسه برگزار شده با مقامات مربوطه برنامه تامین مالی این پروژه را در دو سال آینده در بودجه سالانه پیش‌بینی کرده‌ایم و به همین خاطر من پس از اطمینان خاطر از تامین اعتبار طرح تصمیم به شروع آن گرفتم.

,

 

,

امید است که وعده های مسئولین در جهت توسعه و امنیت بخشی جاده مریوان سنندج به زودی تحقق یابد تا بیش از این شاهد مرگ شهروندان کردستانی و داغدار شدن خانواده های آنها نباشیم و هم سرآغازی بر توسعه منطقه مریوان و پیشرفت اقتصادی استان کردستان باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه