اخبار داغ

مدیر یک کارخانه پنبه‌پا‌کنی در درگز:

وضعیت کارخانه 70 ساله شهپر وخیم است

وضعیت کارخانه 70 ساله شهپر وخیم است
مدیر یک کارخانه پنبه‌پا‌کنی در درگز گفت: در صورتیکه که از کشاورزان پنبه، حمایت شود و واردات پنبه و نخ کاهش یابد و دولت از طریق کاهش مالیات، کارخانه‌های پنبه‌پاکنی را حمایت کند؛ می‌توان به آینده پنبه در کشور امیدوار بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از درگزخبر، در گذشته نه چندان دور، درگز یکی از قطب‌های کشت پنبه بود و 3 کارخانه پنبه‌پاکنی در طول 8 ماه سال فعالیت و بخشی از نیاز روغن و پنبه کشور را تامین می‌کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از , درگزخبر, ، در گذشته نه چندان دور، درگز یکی از قطب‌های کشت پنبه بود و 3 کارخانه پنبه‌پاکنی در طول 8 ماه سال فعالیت و بخشی از نیاز روغن و پنبه کشور را تامین می‌کردند.,

در کنار این فعالیت بالای کارخانه‌های پنبه‌پاک‌کنی در درگز، تعداد زیادی کارگر مشغول به فعالیت بودند و پنبه به صورت مستقیم و غیر مستقیم نقش مهمی در اشتغالزایی شهروندان درگزی ایفا می‌کرد.

,

اما متاسفانه در حال حاضر کارخانه‌های پنبه‌پاک‌کنی درگز حال خوبی ندارند و یکی از کارخانه‌ها نیز تعطیل شده و دو کارخانه دیگر نیز با حداقل ظرفیت مشغول به فعالیت هستند.

,

امین شیخ مدیر کارخانه‌پنبه‌پاکنی شهپر درگز در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: وضعیت فعالیت کارخانه 70 ساله شهپر وخیم است و در طول سال تنها 1 ماه فعالیت می‌کند و این کاهش فعالیت همچنان ادامه دارد و بیم تعطیلی آن وجود دارد.

,

وی افزود: این کارخانه که روزگاری می‌توانست برای 45 نفر اشتغالزایی ایجاد کند؛ اکنون فقط برای 25 نفر آن هم به صورت کوتاه مدت می‌تواند اشتغالزایی کند.

,

شیخ با بیان چرایی این مشکلات گفت: متاسفانه واردات پنبه، نخ و پوشاک از ازبکستان و سایر کشورها، بر کار این کارخانه پنبه‌پاک کنی و سایر کارخانه‌های مرتبط اثر منفی گذاشته است.

,

وی ادامه داد: از طرف دیگر مشکلات کشت پنبه برای کشاورزان، مثل هزینه بالا و عدم وجود طرح‌های حمایتی خاص، باعث کاهش تولید پنبه شهرستان شده است.

,

مدیر این کارخانه گفت: در صورتیکه که از کشاورزان پنبه، حمایت شود و واردات کاهش یابد و دولت از طریق کاهش مالیات، کارخانه‌های پنبه‌پاکنی را حمایت کند؛ می‌توان به آینده این صنعت امیدوار بود.

,

 انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه