اخبار داغ

جوانی که اقتصاد مقاومتی را از منزل آغاز کرده است؛

کسب و کار خانگی با پرورش کاکتوس/ تولید در زمینه اشتغال خانگی پیشنهاد جوان ورگورانی

کسب و کار خانگی با پرورش کاکتوس/ تولید در زمینه اشتغال خانگی پیشنهاد جوان ورگورانی
امروزه که دیگر فکر نشستن پشت میزهای اداری برای صاحب شغل جلوه دادن خود یک تفکر منسوخ است روی آوردن به استفاده از ظرفیت ها داخلی با تکیه بر باور به توانایی خود برای موثر بودن می تواند یک شغل بی دردسر و همراه با درآمد مکفی ایجاد کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آوای نطنز، گسترش و افزایش تولید و شرکت فرد فرد جامعه در بهبود اقتصاد داخلی می تواند با مشارکت در عرصه های گوناگون و متنوعی صورت پذیرد، در حقیقت پرداختن به هر نوع فعالیتی که ما را از هر نوع واردات بی نیاز کند مهم است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آوای نطنز،,

کشور ما اگرچه به دلایل متعدد فیزیولوژیکی خاک و آب از ابتدا کشاورزیِ موفق و متنوعی داشته است اما در زمینه تولید گل و گیاه زینتی همواره از وارد کنندگان بوده است.

,

مردم ایران به گیاهان اهمیت ویژه ای می دهند و تقریبا در تمام خانه های مسکونی، ویلایی و آپارتمانی یک یا چند نمونه از گیاهان خانگی وجود دارد.

,

امروز در شهرستان نطنز هم با وجود آنکه مردم روستاها و جمع قابل توجهی از جمعیت شهرها اغلب کشاورز هستند و کم آبی و خشکسالی زمینه ورود کشاورزان و علاقه مندان به عرصه های جدیدتری را باعث شده است.

,

کاشت هر نوع گیاهی که بتواند خود را با شرایط موجود منطبق تر سازد در حال حاضر بهینه تر است و در این بین نگاه ویژه برخی از افراد به پرورش گیاهان زینتی و ایجاد زمینه اشتغال خانگی که با در آمد زایی همراه است مورد توجه قرار گرفته است.

,

30

, 30, 30,

کاکتوس گیاه زینتی بسیار پر طرفداری است و اشکال مختلف این گیاه گاه عجیب و نامتقارن است، تنوع رنگ و گل و اندازه از مواردی است که به جذابیت نگهداری این گیاه در محیط خانه افزوده است.

,

امروزه پرورش گل های خانگی با ایجاد و حفظ شرایط رشد و نگه داری می تواند زمینه اشتغال و سود آوری را نیز فراهم آورد و هستند کسانی که به این عرصه وارد شده و موفقیت هایی را نیز تحصیل کرده اند.

,

یکی از اهالی روستای ورگوران نطنز از علاقه مندان به تکثیر گیاه کاکتوس است که توانسته با ورود به این عرصه بسیاری از به ظاهر ناشدنی ها را شدنی کند.

,

خبرنگار پایگاه خبری آوای نطنز با وی گفتگوی کوتاهی را انجام داده است که در زیر می خوانید.

,

20

, 20, 20,

 خود را معرفی کنید

,  خود را معرفی کنید,

من امیر کریم باغچه هستم متولد سال ۱۳۶۱، از اهالی روستای ورگوران از توابع شهر طرقرود شهرستان نطنز که در جوار کوهستان های کرکس قرار دارد.

,

 در حال حاضر در چه شغلی فعالیت می کنید؟

,  در حال حاضر در چه شغلی فعالیت می کنید؟,

علاقه اصلی ام به کشاورزی و انواع کارهای مربوط به آن مثل هرس درختان، پیوند زدن درختان و  گیاهان و مطالعه روی پیوندها، آفت شناسی و کود دهی، کاشت گل وگیاه و چمن کاری و تولید درخت سیبِ گلاب پیوندی، پرورش کاکتوس، گیلاس تکدانه درباری و … است.

,

چند سال است به پرورش گل کاکتوس روی آوردید؟

, چند سال است به پرورش گل کاکتوس روی آوردید؟,

حدود دو سال و نیم است که با سرمایه ای کم تر از ۳۰ میلیون ریال در حوزه پرورش گیاه کاکتوس فعالیت می کنم، حدود ۵۰ نوع گل کاکتوس را پرورش می دهم که مهم ترین آن ها از نوع ژمینو هلندی پیوندی است و در مجموع ۲۰۰ گلدان کاکتوس دارم که همگی را در منزل مسکونی پرورش داده و نگهداری می کنم.

,

50

, 50, 50,

دلیل پرورش کاکتوس و علاقه تان به این کار چیست؟

, دلیل پرورش کاکتوس و علاقه تان به این کار چیست؟,

کاکتوس علاوه بر اینکه گیاه زیبایی است و بعد از مدتی نگهداری در فصل خودش گل می دهد از نظر علمی هم خاصیت هایی دارد که به گفته کارشناسان خاصیت ضدافسرگی، کاهش کلسترول خون و محافظت از سلول های مغزی از مهم ترین این خاصیت ها است و در کل من از پرورش و نگه داری و مخصوصا پیوند زدن گیاهان به هم لذت میبرم.

,

آیا این گل ها را به فروش هم می رسانید؟

, آیا این گل ها را به فروش هم می رسانید؟,

بله قصد اصلی من در کنار مشغول بودن به فعالیت هایی که به آن علاقه دارم، کسب درآمد از پرورش این نوع گیاهان است، امروزه که دیگر فکر نشستن پشت میزهای اداری برای صاحب شغل جلوه دادن خود یک تفکر منسوخ است روی آوردن به استفاده از ظرفیت ها داخلی با تکیه بر باور به توانایی خود برای موثر بودن می تواند یک شغل بی دردسر و همراه با درآمد مکفی ایجاد کند، در حوزه اقتصادی هم توجه به گل و گیاه زینتی می تواند بسیار مفید و موثر واقع شود.

,

 مشکل مکان برای گسترش فعالیت را چگونه می خواهید حل کنید؟

,  مشکل مکان برای گسترش فعالیت را چگونه می خواهید حل کنید؟,

در حال حاضر در منزل مسکونی از این ها نگه داری می کنم اما قصد دارم که فضای مناسب تری برای نگه داری هم داشته باشم که امیدوارم مسئولان برای پاسخ به درخواست من نه نگویند.

,

 برای پرورش این گیاه چه اطلاعاتی نیاز است؟

,  برای پرورش این گیاه چه اطلاعاتی نیاز است؟,

در هر نوع آب و هوایی به خصوص معتدل و کوهستانی میتوان این گیاه را پرورش داد، نحوه تکثیر آن هم از طریق پیوند زدن است و پرورش کاکتوس اول نیاز به علاقه مندی دارد و بعد هم داشتن اطلاعات کافی درباره شرایط نگهداری و آب و هوا و آب دهی گیاه و کود دهی لازم است.

,

کاکتوس آب زیادی نیاز ندارد و هوای معتدل می خواهد و باید کسی که به این نوع شغل روی روی می آورد باید بداند مثلا در هوای سرد باید چطور از آن نگهداری کرد که بهتر رشد کند و در هوای گرم چطور، و اگر این اطلاعات را داشته باشد نگهداری آن با مشکل مواجه نمی شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه