اخبار داغ

نماینده مردم قاینات وزیرکوه:

نتایج علمی همایش ها در بستر اجرا قرار گیرد/ توسعه پایدار وامنیت در گرو مفاهیم علمی است

نتایج علمی همایش ها در بستر اجرا قرار گیرد/ توسعه پایدار وامنیت در گرو مفاهیم علمی است
نماینده مردم قاینات وزیرکوه گفت:برای رسیدن به توسعه پایدار، نتایج علمی این گونه همایش هاباید در بستر اجرا قرار گیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازنسیم قائن ،فرهادفلاحتی نماینده مردم قاینات وزیرکوه در مراسم اختتامیه اولین همایش ملی جغرافیا،محیط زیست وگردشگری بیان داشت:فارغ از مسائل شعاری وتبلیغاتی که معمولادرجامعه گفته می شود وبیشتر کاربرد رسانه ای دارد کشور جمهوری اسلامی ایران قابلیت توسعه پایدار در مبانی همین همایش هارا داراست وقاینات نمونه ای از این سرزمین کهن با پیشینه چند هزار ساله زندگی بشر رادر خود دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نسیم قائن,

وی افزود:سرزمین قاینات حوادث تاریخی فراوانی دارد واین  در کتب تاریخی مشهود است وهمه این ها، قابلیت های مستعدی برای گردشگری است اما این که چگونه باید محیط زیست وگردشگری در کشور به شرایطی برسد که قابل توسعه باشد حرف وحدیث های فراوانی دارد که در چنین همایش هایی به نتیجه آن می رسیم.

,

نماینده مردم قاینات وزیرکوه با درخواست از مسئولین برگزاری همایش گفت: برایند همایش به صورت شفاف وروشن واین که چه کاری باید در شهرستان انجام شودآماده شود ودر این متن آنچه که می توان از پتانسیل های دولت ومجلس برای آن بهره برد ارائه گرددتا زمینه به نمایش گذاشتن اجرایی این همایش فراهم شود .

,

وی افزود:در کشور دچار مشکلاتی درحوزه محیط زیست وگردشگری هستیم واین نگاه جزیره ای به این دوموضوع مانع توسعه است .

,

فلاحتی تصریح کرد؛در حفظ محیط زیست ومنابع طبیعی و در رونق گردشگری واستفاده از صنایع دستی ومیراث فرهنگی، همه دلسوز هستیم اما مشکل ما این است که بسته لازم را برای این که به توسعه پایدار برسد درمسائل اجرایی وقانون گذاری نداریم وباید دنبال این راهکار ها ومسائل باشیم.

,

نماینده مردم قاینات وزیرکوه گفت:امیدوارم درنتیجه تحقیقات خوددر این همایش  چه به صورت مقاله،چه به صورت پوستر وچه سخنرانی به این مبحث رسیده باشید که استفاده از گردشگر،رونق صنایع دستی واستفاده از ابزارهای منابع طبیعی وتوجه به محیط زیست با محور انسان باشد چرا که همه این ها برای توسعه  ،رفاه وآسایش انسان است.

,

وی افزود:اگر ما این قوانین وبسترها را آماده کنیم واز اصل چیزی که برای آن برنامه ریزی می کنیم غفلت کنیم دچار مشکل می شویم .

,

فلاحتی اظهارداشت:برای رسیدن به توسعه پایدار، نتایج علمی  شما باید در بستر اجرا قرار گیرد واین بستر اجرا اگر قرار باشد بحث ملی داشته باشد نیاز به یک هماهنگی وانسجام  درون اجرایی داردوباید به عنوان نمونه وپایلوت در شهرستان قاینات از این یافته ها استفاده شود وطی یک برنامه 2یا3ساله به یک  برنامه زمان بندی برسیم ودر چند سال بعد که دومین همایش برگزار شد نتایج عملا دیده شود وقطعا توسعه پایدار وامنیت در گرو مفاهیم علمی است  که شما اساتید وپژوهشگران به آن رسیده اید.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه