اخبار داغ

نماینده مردم تنکابن و عباس‌آباد در مجلس:

کمبود آب شرب در شمال کشور جای تاسف دارد

کمبود آب شرب در شمال کشور جای تاسف دارد
نماینده مازندران در مجلس با انتقاد از طولانی شدن فاز نخست مطالعه احداث سد «ازارود» تنکابن گفت: جای تاسف دارد که مردم بیشتر مناطق شمال کشور با بیش از یک‌هزار و 200 میلی‌متر بارش باران، با کمبود آب شرب بهداشتی و کشاورزی مواجه‌اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از بلاغ، شمس‌الله شریعت‌نژاد در نخستین نشست کارگروه حفاظت منابع آب تنکابن با تاکید بر اینکه برداشت‌های غیراصولی از منابع آبی به ویژه سفره‌های زیرزمینی، حفر غیراصولی چاه‌های عمیق، عدم وجود الگوی مناسب برای کشت بدون در نظر گرفتن شرایط اقلیمی و بی‌نتیجه ماندن پیگیری‌ها برای مهار آب‌های سطحی و هدر رفت آن را از جمله مسائل و مشکلات پیش روی حل مشکلات آب در استان‌های است، اظهار کرد: برای حل مشکل آب استان مازندران و شمال باید شرایط خاصی تدوین شود زیرا مقتضیات این منطقه با کل مناطق دیگر کشور متفاوت است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,

وی افزود: عدم برنامه‌ریزی برای مهار آب‌های سطحی و سیلابی شدن به عنوان یک تهدید دیگر در برخی از فصول خسارات زیادی به جان و مال مردم این منطقه وارد می‌کند و ورود فاضلاب در طول سال به رودخانه‌ها و متعاقب آن دریا نیز تهدید بزرگ دیگری است.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: در بحث تعرفه‌های آب‌بها نیز پولی که از مردم گرفته می‌شود به میزانی است که از مردم مناطق کویری گرفته می‌شود است در حالی که هزینه‌های آبرسانی به آن مناطق چندین برابر مناطق شمالی است که باید در این مورد تجدید نظر شود.

شریعت‌نژاد مشکل دیگر استان در بخش رودخانه‌ها به ویژه غرب مازندران را برداشت بی‌ضابطه و بی‌رویه و عمیق‌تر شدن بستر رودخانه‌ها عنوان کرد و گفت: پیامد نخست این معضل فرونشست آب‌های سطحی و خشک شدن چاه‌های قدیمی مردم، فروریزش اراضی مجاور با رود است و مردم از این مشکلات هم شکایت دارند.

وی حل ریشه‌ای مشکل کمبود آب شرب و کشاورزی را احداث سد برشمرد و خاطر نشان کرد: ما از آمل به این طرف حتی یک سد نداریم و برای رفع کمبودها چاره اساسی احداث یک سد است که در این ارتباط با پیگیری‌های فراوان و دستور معاون ریاست جمهوری مقرر شد مطالعه برای احداث سد «ازا رود» تسریع شود و هرگاه پیگیری کردیم می‌گویند فاز نخست مطالعاتی آن هنوز انجام نشد و 3.5 سال است به دنبال اجرایی شدن مطالعه این سد هستیم و برای حل مشکل آب منطقه شرمنده مردم شده‌ایم.

نماینده مردم تنکابن، رامسر و عباس‌آباد در پایان یادآور شد: پروژه‌های منطقه نیمه‌کاره است و اما مردم تا کی باید در این شرایط بمانند در حالی که برای مردم ما حفظ منابع آب توسط دولت یعنی جلوگیری از رفتن آب شیرین بارش و رودخانه‌ها به دریاست که این مهم با احداث سد محقق می‌شود.
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه