اخبار داغ

کارشناس مسائل بازرگانی و اقتصادی:

چه عاملی باعث برند شدن پلاسکو شده است!

چه عاملی باعث برند شدن پلاسکو شده است!
وقتی حرف از تبدیل مارک به برند میشود اکثر کارشناسان علم بازاریابی اعلام میکنند که حداقل زمان برای آن ۵ یا ۱۰ سال هست که یک مارک به برند تبدیل شود ولی استثنائاتی هم وجود دارد مثل پلاسکو.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از کاسب امین؛ "مهدی نقوی" کارشناس مسائل بازرگانی و اقتصادی در یادداشتی تحت عنوان" چه عاملی باعث برند شدن پلاسکو شده است! " نوشت: شاید تا به حال برای هیچ کس اسم مرکز خرید "پلاسکو" شناخته شده نبود ولی زمانی "پلاسکو" به برند ملی و بین المللی بدل می گردد که به دلیل کهولت سن در پایان عمرش با خاک یکسان می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کاسب امین,

پلاسکو که روزی در شهر تهران برای خودش نماد سرمایه داری و جزو اولین و بهترین مراکز خرید در زمان خودش بود، به مرور زمان با وجود برج ها و مراکز خرید شیک تر نام "پلاسکو" بین مراکز خرید جدید پنهان شده و دیگر کمتر کسی خبر از مرکز خرید "پلاسکو" را می گرفت.

,

مرکز خرید "پلاسکو" برندی است که روزهایی، مشتریانش قشر سرمایه دار بود و بعد سطح متوسط جامعه و حال دیگر نیازی به مشتری ندارد، و در حال حاضر، این مجتمع با خاک یکسان شده و دیگر پلاسکویی وجود ندارد.

,

پلاسکویی که ۵ دهه از عمرش می گذشت حالا تبدیل به برندی در سطح ملی و بین المللی شده  است، پلاسکویی که مرگش باعث برند شدن آن شده است، نه محصولاتش، نه کیفیتش، نه قیمتش و نه تبلیغاتش و نه سن بالایش و ...  این موارد دخلی به برند شدن پلاسکو نقشی نداشته است.

برندی که دیگر هیچ تاثیری در جذب مشتری جدید و حفظ مشتری ندارد، برندی که دیگر هیچ تاثیری هم در افزایش فروش محصولات نخواهد داشت. چون پلاسکویی وجود ندارد.

حال پلاسکو بعد از ۵۰ سال به عنوان یک برند ملی و بین المللی شناخته شده است و تداعی کننده آواریست که جان اتش نشانهای عزیز را گرفته است، ضرر و زیان های مادی برای صاحبان بنگاه اقتصادی، نگرانی و دلهره و عدم آسایش برای خانواده های داغ دیده، عدم آرامش برای صاحبان بنگاه های ورشکسته پلاسکو و ... تنها نتیجه برند شدن پلاسکو پس از گذشت 50 سال بوده است.

,
,
,
,
,

حال برند پلاسکو بعد از ۵ دهه فعالیت در حوزه اقتصادی فقط اسم آن باقی مانده است و با خاطره ایی که تا سالهای سال برای هیچ کسی فراموش نخواهد شد.

,

پس مرگ پلاسکو باعث برند شدن پلاسکو شده.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه