اخبار داغ

شاهد عینی واقعه دوم‌بهمن ارومیه در گفت‌وگو با آناج؛

بیزاری مردم از رژیم شاهنشاهی اصلی‌ترین پیام روز دوم بهمن در ارومیه

بیزاری مردم از رژیم شاهنشاهی اصلی‌ترین پیام روز دوم بهمن در ارومیه
دوم بهمن سالروز غیرت و قدرت و صلابت مردم آذربایجان و نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی ایران بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از آناج، کرمعلی دینی از نیروهای انقلابی شهربانی و شاهدان عینی واقعه 2 بهمن سال 57 در گفت‌وگو با خبرنگار آناج در ارومیه، اظهار کرد: در روز ۲ بهمن اعتراضات از حوالی ساعت‌های ۱ بعد از ظهر شروع شد و تانک‌های ارتش به خیابان‌ها آمدند تا جلوی اغتشاشات را بگیرند و نیروهای شاه‌دوست هم همراه تانکها به خیابان‌ها ریخته بودند تا مردم انقلابی را سرکوب کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

وی ادامه داد: در سوی دیگر خیابان‌ نیز نیروهای انقلابی همراه روحانی نترس ملا حسنی در اطراف مسجد اعظم به مقابله با این نظامیان پرداخته بودند.

,

این شاهد عینی واقعه 2 بهمن ارومیه، خاطر نشان کرد: استقرار در کنار و روی گنبد مسجد اعظم، سنگربندی خیابان، ایجاد مانع برای حرکت نیروهای زرهی، ایجاد سنگر و جان پناه در پشت‌بام‌های یکی از بانک های نزدیک به مسجد اعظم، قطع درختان بزرگ و انداختن آن در مسیر تانک‌ها برای جلوگیری از پیشروی خودروهای زرهی از اقدامات اولیه انقلابیون ارومیه در دوم بهمن ماه ۵۷ برای شروع نبردی تماشایی با عوامل طاغوت و شاهنشاهی بودند.

,

وی افزود: وقتی نیروهای نظامی دیدند که نمی‌توانند به مسجد و انقلابیون نزدیک شوند در حوالی ساعت 3:30 بعدازظهر بود که به دستور مقامات رده بالا تانک‌ها اقدام به شلیک گلوله به طرف مسجد اعظم کردند که شیخ غلامرضا حسنی در آن موقعیت مستقر بودند.

,

دینی تاکید کرد: گلوله تانک درست از یک متری بالای سر شیخ غلامرضا حسنی عبور کرد و به گنبد مسجد اعظم اصابت نمود و از آن سوی گنبد خارج شد؛ اما این پایان کار و ماجرا نبود 6 تانک با اقدام مسلحانه در حد فاصل بین خیابان‌های منتهی به مسجد اعظم با تیراندازی به انقلابیون می‌خواستند آنها را فراری دهند که با رشادت و شجاعت نیروهای انقلابی ارومیه زمین‌گیر شدند.

,

وی اذعان کرد: این روز باعث خوشحالی تمامی نیروهای جبهه انقلاب و ما شد و در آن سوی میدان موجبات خشم و ناراحتی شاه‌پرستان را به بار آورد که با چندین سلاح سنگین و خرواری از سلاح توانستند درمقابل انقلابیون بایستند.

,

دینی خاطر نشان کرد: بالاخره توانستیم از زیر سلطه رژیم طاغوتی و افراطی شاه رها شویم و به یاری خدا و رهبری حضرت امام خمینی (ره) حکومت اسلامی را در  کشور پابرجا کنیم.

,

گفتنی است در دوم بهمن سال ۵۷ مسجد اعظم ارومیه به توپ بسته شد و تعداد قابل توجهی از مردم به شهادت رسیدند.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه