اخبار داغ

آیت‎الله حائری شیرازی:

کار راهیان نور آن است که انسان در ابتدا از خانه و وابستگی‎های خود می‎کند

کار راهیان نور آن است که انسان در ابتدا از خانه و وابستگی‎های خود می‎کند
آیت‎الله حائری شیرازی: کار راهیان نور آن است که انسان در ابتدا از خانه و وابستگی‎های خود می‎کند؛ کار راهیان نور آن است که مسافران را در این سفر متمرکز کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از کوله بار؛ آیت‎الله حائری شیرازی در همایش عبای خاکی، گردهمایی راویان روحانی راهیان نور گفت: مسایلی که پای انسان در میان است و دین حذف می شود، انحراف ایجاد می‎شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
وی افزود: انسانی که بشری فکر می‎کند علوم انسانی غربی را ایجاد می کند که همه اضلاع آن سراب است و این سراب را در همه جا ساری کرده است.
,
 
,
استادحوزه بیان کرد: در علوم تجربی، انسان موفق می‎شود و این موفقیت به خداشناسی ختم می‎شود؛ وقتی انسان به شبیه سازی دست زد به حکمت الهی و قدرت خداوند پی می‎برد.
,
 
,
وی گفت: در علوم انسانی نیز باید عجز خود را در کشف احکام مرتبط خود درک کنیم و وقتی این عجز را دریافتیم به احکام الهی و حکمت آنها پی می‎بریم.
,
 
,
استاد حوزه اظهارکرد: زمانی که بیان می‎کنیم که خداوند به هرچیزی عالم است از باب شناخت موجودات بیان می‎کنیم ولی زمانی که مشاهده کردیم از کار خدایی کردن عاجز هستیم عظمت خداوند را درک می‎کنیم.
,
 
,
حائری شیرازی بیان کرد: اگر غرب پیشرفت کرد و به نتیجه حقیقی رسید آن زمان اگر در دانشگاه‎های غرب احکام اسلامی با افتخار بیان شود نباید تعجب کنیم.
,
 
,
وی گفت: شرک از راه علوم انسانی وارد زندگی ما شده است و تا آثار این شرکت بیرون نشود توحید به زندگی ما بازنخواهد گشت.
,
 
,
این استاد حوزه یادآورشد: کار راهیان نور آن است که انسان در ابتدا از خانه و وابستگی‎های خود می‎کند؛ کار راهیان نور آن است که مسافران را در این سفر متمرکز کند.
,
 
,
وی گفت: معنی نماز آیات آن است که خداوندا من به نظم تو باور دارم چون ماه گرفتی یک نقص نیست بلکه ناشی از حکمت و حساب و کتاب الهی است.
,
 
,
حائری شیرازی یادآورشد: خسوف و کسوف یکی از راه‌هایی است که ثابت کرد که زمین گرد است و اجرام در کنار هم در حال حرکت است متاسفانه غربی‎ها زودتر از ما این علائم توحیدی را درک کردند؛ غربی‎ها در عین حالی که
,
چیزی در دست نداشتند دست آورد داشتند ولی ما باین همه منابع فیض نتوانستیم این کار را انجام دهیم.
,
 
,
وی گفت: آنها اگر حجت ظاهره را ندارند از حجت باطنه به خوبی استفاده کردند و به دنبال نظم و علم و حفظ محیط زیست و... رفتند.
,
 
,
وی عنوان کرد: وجود و قبول وجود و حضور خدا بزرگترین بدهی است که انسان‎ها دارند و اگر قبول کردند تابع تمام اوامر الهی هستند و به همین خاطر است که بسیاری از انسان ها زیر بار این اعتقاد و التزام نمی‎روند.
,
 
,
وی گفت: جوانانی که به جبهه‌ها رفتند نشان دادند که این سند بدهی بزرگ را قبول کرده و پرداخته‎اند و در این راه استوار ماندند و از سختی‎ها هراسی به دل راه ندادند و به همین دلیل الگوی همه جوانان و مردم هستند.
,
 
,
استاد حوزه بیان کرد: آنچه علمی است قطعا حلیت هم نخواهد داشت؛ روزگاری تراریخته ها به عنوان سمبل علم بودند ولی امروز همه را از خوردن آن می‎ترسانند؛ آنچه خداوند ساخته است یک سیستم منحصر به فرد ساخته است و همه ارکان را در کنار هم به کار برده است ولی انسان تک ساحتی می‎سازد و به همین دلیل آنچه می‎سازد با عناصر دیگر تطابق ندارد.
,
 
,
وی گفت: هنوز باور نکرده‎ایم قانون بانکداری بدون ربا دروغ بود؛ در علمی برخورد کردن با مسایل مبتدی هستیم؛ هنوز قبول ندارند عدم این بارندگی‎ها ریشه در افعال و اعمال ما دارد؛ این مسایل تاثیرات دانشگاه‎های غیر و شرکی است که وارد اعتقادات و سبک زندگی است.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه