اخبار داغ

سیاست ترامپ در رابطه با جهان اسلام

سیاست ترامپ در رابطه با جهان اسلام
ترامپ اسلام را بعنوان یک کل می نگرد که در حال رقابت با آمریکاست. وی اعتقادی به اسلام رایکال و میانه ندارد.حتی رژیمهای وابسته مانند عربستان را با درآمدهای سرشار نفتی برنمی تابد و سیاست وی ستیزه با اصل اسلام و به زانو در آوردن کشورهای اسلامی در مقابل آمریکاست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پیارم، ترامپ در حالی کاخ سفید را تحویل گرفت که جهان همچنان در شوک انتخاب وی بسر می برد و با ناباوری شروع ریاست وی بر بزرگترین قدرت جهانی را رصد می کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پیارم, ، ترامپ در حالی کاخ سفید را تحویل گرفت که جهان همچنان در شوک انتخاب وی بسر می برد و با ناباوری شروع ریاست وی بر بزرگترین قدرت جهانی را رصد می کنند.,

 

,

🔸ارزیابی ها از شخصیت ترامپ🔸

, 🔸, 🔸,

بسیاری از کارشناسان و مردم عادی ترامپ را فردی خشن،غیر قابل انعطاف و افراطی و بیگانه با ظرافت های عالم سیاست می دانند.

,

 

,

🔸شخصیت واقعی ترامپ🔸

, 🔸, 🔸,

صرفنظر از اظهار نظرهای ضد و نقیض در مورد وی که عمدتا منفی است،واقعیت غیر از این بنظر می رسد.

,

نگارنده با توجه به شیوه تبلیغی،سیاست های اعلامی،نوع چینش کابینه و محتوای مصاحبه های ترامپ از دو سال گذشته تا کنون معتقد است،ترامپ سیاستمداری باهوش،زیرک،آشنا به وضعیت داخلی آمریکا و اوضاع بین المللی است و برای هر کدام برنامه مدون و مشخص دارد.

,

 

,

🔸ویژگی روانشناختی ترامپ🔸

, 🔸, 🔸,

ترامپ فردی قاطع،مصمم،رک و تا حدودی صادق است.

,

وی دارای گرایشات قوی نژاد پرستانه، ستیزه جویانه با اسلام،رقابت جو و سلطه گر با اروپا و مماشات با روسیه است.

,

 

,

 

,

🔸سیاست آمریکا در رابطه با اروپا🔸

, 🔸, 🔸,

ترامپ اروپا را رقیب خود می داند نه متحد آمریکا، بنابراین باید هژمونی آمریکا را بپذیرد و نه مدافع،بلکه دنباله رو آمریکا باشد.وی تلاش خواهد کرد تا به تشدید شکاف اتحادیه اروپایی کمک کرده و به مرحله فروپاشی بکشاند.

,

اروپای متفرق،ضعیف و تابع آمریکا، هدف اصلی برنامه ریزی ترامپ خواهد بود.

,

 

,

🔸ترامپ ؛ روسیه و چین🔸

, 🔸, 🔸,

ترامپ سعی خواهد کرد تا از رویارویی  با پوتین پرهیز کرده و از ستیزه جویی وی در امان بماند و خود را علاقمند به روابط با روسیه نشان دهد،اما تلاش خواهد کرد با بها دادن به تایوان مانع یکه تازی چین در عرصه صنعت و اقتصاد شده و حتی الامکان به ایجاد شکاف بین روسیه و چین پرداخته و آنها را وادار به رقابت دوران حاکمیت کمونیسم در این دو کشور نماید.

,

 

,

🔸ترامپ و تروریسم🔸

, 🔸, 🔸,

ترامپ اسلام را منشاء تروریسم دانسته و به گروههای تندرو مانند داعش و القاعده بها نداده،اولویت وی بی طرفی در جنگ های عراق و سوریه و منتظر ماندن تا محو گروههای تروریستی به دست دولت های خویش بدون هزینه کردن آمریکا و در گام بعدی تضعیف اصل دولت های اسلامی خواهد بود.

,

 

,

🔸ترامپ و ایران🔸

, 🔸, 🔸,

ترامپ ایران را بعنوان بزرگترین خطر بالفعل برای امریکا دانسته و حاضر به هیچگونه مماشات باایران نخواهد بود اما در مقابله نظامی با ایران نیز محتاطانه عمل خواهد کرد.

,

تلاش ترامپ تضعیف متحدین ایران مانند حزب الله و حماس، اختلاف افکنی بین ایران و همپیمانان مانند روسیه و ایجاد ائتلاف جهانی علیه ایران با تشدید تحریمها خواهد بود.

,

 

,

🔸هدف نهایی ترامپ🔸

, 🔸, 🔸,

آرمان و هدف نهایی سیاست ترامپ تقویت اقتدار آمریکا در جهان،احیای هژمونی دهه هشتاد آمریکا، ساماندهی اقتصاد و صنعت آمریکا، تضعیف رقبا مانند اروپا و چین،منزوی ساختن وتضعیف اسلام و کشورهای اسلامی خواهد بود.

,

 

,

 

,

🔸سیاست داخلی ترامپ🔸

, 🔸, 🔸,

مؤلفه اصلی سیاست داخلی آمریکا،ساماندهی به اقتصاد نابسامان با مبارزه قاطع با مفاسد اقتصادی،بها دادن به انرژی و استعداد طبقات متوسط و پایین،احیای روحیه کابویی و حماسی تگزازی و تهییج خوی سلحشوری در بین مردم آمریکاست.

,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه