اخبار داغ

شهردار اهر:

لایحه بودجه سال ۹۶ شهرداری اهر تقدیم شورای شهر شد/ کل بودجه پیشنهادی سال آینده ۴۵ میلیارد تومان است

لایحه بودجه سال ۹۶ شهرداری اهر تقدیم شورای شهر شد/ کل بودجه پیشنهادی سال آینده ۴۵ میلیارد تومان است
شهردار اهر از ارائه لایحه بودجه چهل و پنج میلیارد تومانی سال 96 شهرداری اهر به صحن شورای اسلامی شهر خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مرتضی اعیانی عصر دیروز در گفت‌وگو با اهروصال، با بیان اینکه با توجه به دیدگاه مجموعه مدیران شهری و سیاست‌گذاری‌های انجام شده درصدد نگرش عملیاتی به فعالیت‌ها داشتیم تا به‌صورت برنامه‌ریزی‌شده پیش رویم اظهارداشت: امسال زودتر از موعد مقرر بودجه پیشنهادی سال ۹۶ شهرداری را تقدیم صحن شورای اسلامی شهر اهر کرده‌ایم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اهروصال,

وی کل اعتبار پیشنهادی شهرداری اهر برای سال آینده را ۴۵ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: بودجه پیشنهادی سال ۹۶ شهرداری اهر در مقایسه با بودجه سال گذشته ۱۲ درصد افزایش‌یافته و حداقل ۶۰ درصد هزینه‌های جاری و اداری را کاهش دهیم درصورتی‌که با مدیریت مدبرانه این اقدام امسال صورت گرفت و امیدواریم با این اقدام قدم‌های مثبتی در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی برداریم.

,

شهردار اهر بابیان این‌که ۶۰ درصد بودجه پیشنهادی سال ۹۶ شهرداری اهر متعلق به پروژه‌های عمرانی است که در ۹ سرفصل تعریف می‌شود، گفت: غیر از کل رقم پیشنهادی بودجه، ۴۰ درصد بودجه نیز مربوط به خدمات اداری و هزینه‌های جاری است.

,

اعیانی با اشاره به این‌که برای اجرای پروژه‌های آسفالت‌ریزی و جدول‌گذاری شهر اهر اعتبار ۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در لایحه بودجه سال ۹۶ در نظر گرفته‌ایم، اظهار کرد: اعتبار ۳ میلیارد تومانی برای تأسیسات درآمدزا پیشنهاد کرده‌ایم تا شهرداری اهر را در مسیر خودکفایی و خودگردانی سوق دهیم؟

,

این مقام مسئول شهری اهر ادامه داد: توسعه و ارتقاء کارگاه تولید قطعات بتنی، احداث پمپ‌بنزین و جایگاه گاز طبیعی (CNG) و ایجاد کارگاه ماسه‌شویی و توسعه کارخانه آسفالت در بند تأسیسات درآمدزا لایحه بودجه سال آینده آمده است.

,

وی منظور از بند تأسیسات درآمدزا لایحه بودجه سال آینده را رسیدن شهرداری اهر به درآمد پایدار عنوان کرد و بیان داشت: تأسیسات درآمدزا علاوه بر قرار دادن شهرداری در مسیر درآمد پایدار از هزینه‌های حاشیه‌ای و سرشکن جلوگیری می‌کند.

,

شهردار اهر با تأکید بر اینکه ۳ میلیارد تومان از بودجه سال ۹۶ شهرداری اهر به تملک املاک، اراضی و مسیر گشایی تخصیص می‌یابد، گفت: یک میلیارد تومان برای خرید ماشین‌آلات عمرانی، یک میلیارد تومان برای پیاده‌روسازی، ۳۰۰ میلیون تومان برای تجهیز پارک‌های محله‌ای به امکانات تفریحی و شهربازی و ۲ میلیارد تومان به‌منظور توسعه پارک‌های محله‌ای و فضای سبز در لایحه بودجه سال ۹۶ مطرح است.

,

اعیانی از تخصیص بودجه اختصاصی جهت ادامه روند احداث بزرگ‌ترین پارک شهرستان اهر در بودجه سال ۹۶ شهرداری اهر خبر داد، اظهار امیدواری کرد: ۵ میلیارد تومان از بودجه سال ۹۵ برای پروژه پارک ولایت اهر تخصیص‌یافته بود که به دلیل برودت هوا عملیاتی عمرانی متوقف شد و پیمانکار این پروژه مشخص‌شده در حالی که برای پارک ولایت اهر در لایحه بودجه سال آینده از محل جلب و جذب مشارکت‌های سرمایه‌گذاری و بخش خصوصی ۵ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته‌ایم.

,

وی در ادامه گفت: بابیان اینکه ۳۰۰ میلیون تومان در جهت بازسازی و احداث ۶ سرویس بهداشتی عمومی شهر اهر در بودجه سال ۹۶ پیشنهاد کرده‌ایم.

,

شهردار اهر با اشاره به این‌که بودجه سال جاری شهرداری اهر ۴۰ میلیارد تومان است، بیان داشت: تا پایان دی‌ماه سال جاری حدود ۷۰ درصد بودجه سال ۹۵ شهرداری اهر تحقق‌یافته و امیدواریم تا روزهای پایانی امسال بتوانیم میزان بودجه تحقق‌یافته سال جاری را به بیش از ۹۰ درصد برسانیم.

,

اعیانی در ادامه تأکید کرد: با توجه به آیتم‌های که به‌صورت بخشنامه به شهرداری‌ها ابلاغ می‌شود برای بخش فرهنگی در قالب فعالیت‌های فرهنگی، فرهنگ‌سرا و برنامه‌های متفرقه فرهنگی شهرداری اهر نزدیک به ۳۰۰ میلیون تومان برآورد شده و در لایحه بودجه سال ۹۶ آمده است.

,

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر این‌که آیا برای جشنواره سراسری تئاتر کوتاه اهر (ارسباران) ردیف بودجه در لایحه تعریف شده است؟ گفت: ردیف جداگانه‌ای برای جشنواره سراسری تئاتر کوتاه اهر وجود ندارد و عمدتاً در قالب فعالیت‌های فرهنگی و بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی وزارت کشور بودجه تخصیص می‌یابد و بودجه و کمک‌های شهرداری برای این رویداد فرهنگی در کلیات حوزه فرهنگی می‌توانیم کمک مالی انجام دهیم.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه