اخبار داغ

ابعاد سانحه «قطار تبریز-مشهد» بررسی مجلس را نمی‌طلبید؟

پلاسکوی تهران و پارادوکسِ پزشکیان!

پلاسکوی تهران و پارادوکسِ پزشکیان!
نماینده‌ای که چشم خود را بر روی مسافران سوخته‌ی قطار تبریز-مشهد بست و مدافعِ وزیر راه شد، اکنون ماهیگیری سیاسی می‌کند و از پیگیری حادثه پلاسکو در مجلس سخن می‌گوید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از آناج، حادثه‌ی پلاسکو همچون سانحه‌ی قطار تبریز-مشهد دردناک بود و ایرانی‌ها را در بُهت و تاثر فرو برد. مقامات  متعددی از طیف‌های سیاسی متنوع به اتفاق ناگوار رخ داده واکنش نشان دادند اما در این میان اظهارنظرهای بعضی از شخصیت‌ها در رابطه با پلاسکو و تناقض آن با مواضع قبلی این اشخاص در موارد مشابه، تعجب بخشی از مردم را برانگیخت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

مسعود پزشکیان یکی از نمایندگانی بود که در کسوت نایب رئیسی مجلس شورای اسلامی بلافاصله با صدور پیامی عنوان کرد: «لازم است علت یا علت‌های اصلی این حادثه بررسی و مشخص شود و پیگیر این مهم خواهیم بود.»

,

مردم وقتی می‌بینند نمایندگان‌شان تا این حد پیگیر مسایل می‌باشند و احساس تکلیف می‌کنند، مسرور می‌شوند و هیچ‌کس نباید نماینده مردم تبریز را به‌ خاطر ورود به موضوع پلاسکو مورد بازخواست قرار دهد چراکه وظیفه نمایندگی او و جایگاهِ رفیع‌اش در مجلس شورای اسلامی ایجاب می‌کند پزشکیان پیگیری ابعاد حادثه‌ی پلاسکو را در اولویت‌های کاری خویش جای دهد.

,

با این حال، موضوع بحث‌برانگیز در رفتار دوگانه‌ی نماینده مردم تبریز می‌باشد، حتماً حادثه تلخ قطار تبریز-مشهد و جان‌باختن فجیع آذربایجانی‌ها را به خاطر دارید. آن‌هایی که اخبار پیرامون این حادثه را در آن مقطع دنبال می‌کردند، خیلی خوب به خاطر دارند که نماینده‌شان علی‌رغم تمام مطالبات، عَلم مخالفت با استیضاح آخوندی را بلند کرد و در شرایطی که مردم انتظار داشتند، پزشکیان با توجه به حضورش در هیئت رئیسه، روند استیضاح وزیر راه را تسریع بخشد، خود به یکی از حامیان آخوندی تبدیل و تمام تلاش خویش را برای جلوگیری از باز شدن پایِ وزیرِ روحانی به مجلس به کار بست.

,

اکنون حادثه‌ی تلخ پلاسکو رخ داده و همان پزشکیان، از بررسی موضوع توسط مجلس خبر می‌دهد و چون یک طرفِ ماجرا شهرداری است، به موج‌سواری بر روی این قضیه رغبت بیشتری نشان می‌دهد.

,

مردم آذربایجان انتظار داشتند پزشکیان در سانحه‌ی قطار تبریز-مشهد نیز همچون حادثه‌ی فروریختن ساختمان پلاسکو، سریعاً پیام تسلیت صادر می‌کرد و برای تسکین آلام، از پیگیری موضوع توسط مجلس سخن می‌گفت و لااقل تشری به وزیر راه مقصرتر از همه می‌زد.

,

به نظر می‌رسد نماینده مردم تبریز بیش از آنکه به فکر مردم و پیگیری موضوعات باشد، در راستای تامین منافع سیاسی احزاب قدم بر می‌دارد، برای همین است که یک روز در قبال سوختن آذربایجانی‌ها سکوت می‌کند و روز دیگر در سانحه‌ای مشابه، پا پیش می‌گذارد تا حالِ رقبا را بگیرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه