اخبار داغ

هوای گلستانی بارانی می شود؛

توصیه فنی معاون زراعت به کشاورزان گلستانی/پاشیدن کود سرک و پتاس قبل از آغاز بارندگی امروز

توصیه فنی معاون زراعت به کشاورزان گلستانی/پاشیدن کود سرک و پتاس قبل از آغاز بارندگی امروز
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان گفت : کشاورزان گلستانی قبل از آغاز بارش ها از اواخر امروز نسبت به پاشیدن کود سرک و پتاس اقدام کنند .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از گلستان ما ؛ محمدرضا عباسی مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی استان گلستان اظهار کرد: در حال حاضر کشاورزان گلستانی باید از کود سرک و پتاس استفاده نمایند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, گلستان ما,

عباسی افزود : طبق اعلام هواشناسی استان در خصوص نفوذ و فعالیت سامانه بارشی در استان گلستان در اواخر وقت امروز یکشنبه سوم بهمن ماه ، پیش بینی می شود در اغلب نواحی استان شاهد بارشی بین 10 تا 20 میلی لیتر باشیم .

,

وی توصیه کرد :با توجه به اینکه این بارش ها مصادف شده با مراحل حساس رشد رویشی گندم ، جو ( پنجه دهی ) و کلزا ، کشاورزان عزیز حتما نسبت به مصرف کود نیتروژن ( سرک ) و پتاس ( کلرور پتاسیم ) قبل از شروع بارندگی عصر امروز اقدام کنند .

,

همچنین مهندس سمیعی معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان گلستان نیز برای کاهش خسارت سرما در روزهای آتی توصیه های فنی ذیل را به واحدهای دامداری و مرغداری ها ارائه کرد.

,

تامین علوفه به مقدار کافی بویژه در مناطق کوهستانی ، پوشش مناسب لوله های آب ، تامین سوخت ، تهیه بستر مناسب برای بره ها و گوساله های تازه متولد شده ، تامین وسایل گرمایشی مناسب بویژه در واحدهای مرغداری ، ذخیره کردن آب مورد نیاز با توجه به امکان یخبندان بویژه در مناطق کوهستانی از جمله اقداماتی است که بایستی صورت بگیرد.

,

بنا به گفته مدیرکل هواشناسی استان گلستان از عصر امروز یکشنبه با ورود سامانه بارشی به گلستان، افزایش ابر، وزش شدید باد نسبتا شدید، بارش پراکنده و پدیده مه استان را در برخواهد گرفت.

,

نوربخش داداشی گفت: طی این مدت دمای هوای استان بین 10 تا 12 درجه سانتی‌گراد کاهش خواهد یافت.

,

وی ادامه داد: در نواحی کوهستانی و مرتفع استان به ویژه شرق و شمالی شرقی بارش‌ها به شکل برف و دمای هوا نیز به نسبت دیگر نقاط استان در این مناطق سردتر خواهد بود و تا صبح دوشنبه این وضعیت ادامه خواهد یافت.

,

انتهای پیام /

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه