اخبار داغ

کُردها مخالف افزایش اختیارات اردوغان؛

جنگ داخلی در ترکیه ادامه دارد/ یک کشته در ماردین

جنگ داخلی در ترکیه ادامه دارد/ یک کشته در ماردین
در درگیری نیروهای امنیتی ترکیه با عناصر گروه تروریستی کارگران کردستان در استان ماردین 1 عضو این گروه تروریستی کشته شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، بعد از دستگیری شهرداران، رؤسا و نمایندگان حزب دموکراتیک خلق‌ها (حزب طرفدار کُردها) که سومین حزب از نظر تعداد نمایندگان در پارلمان ترکیه می‌باشد، جنگ و درگیری در شهرهای جنوب شرقی ترکیه پایانی نداشته و امنیت این مناطق را از میان برداشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

کُردها مخالف افزایش اختیارات اردوغان

,

کُردهای ترکیه که از زمان تأسیس حکومت ترکیه در شرایط بد حکومتی و نژادپرستی حاکم بر این کشور زندگی خود را به سر می‌برند، با سختی‌های فراوان توانسته بودند یک حزب در پارلمان ترکیه به وجود آورده و به آزادی‌های نسبی دست یابند.

,

حزب دموکراتیک خلق‌ها که تنها صدای مردم جنوب شرقی ترکیه در پارلمان این کشور بود با تغییر قانون اساسی و افزاشی اختیارات اردوغان قدرت خود را به صورت کلی از دست می‌دهد.

,

البته در حال حاضر ارتباط شهردارها، رؤسا و نمایندگان حزب دموکراتیک خلق‌ها با اعضاء و سران گروه تروریستی کارگران کردستان موجبات دستگیری و بازداشت آن‌ها را فراهم و از قدرت این حزب به شدت کاسته است.

,

جنگ داخلی در ترکیه

,

حضور عناصر گروه تروریستی کارگران کردستان (پ.ک.ک) در شهرهای جنوب شرقی ترکیه موجب شده است که هر لحظه مردم این کشور در اضطراب حمله تروریستی قرار بگیرند.

,

امروز (22 ژانویه) منابع خبری ترکیه از درگیری دیگر نیروهای امنیتی این کشور با عناصر گروه تروریستی کارگران کردستان (پ.ک.ک) در داخل شهرهای ترکیه خبر دادند.

,

به گزارش خبرگزاری آناتولی، نیروهای امنیتی ترکیه در شهرستان قیزیل تپه استان ماردین با عناصر پ.ک.ک درگیر شده‌اند که در ادامه آن 1 تن از تروریست‌ها کشته شده است.

,

آناتولی تا به این لحظه هیچ خبری از تلفات نیروهای امنیتی ترکیه منتشر نکرده است؛ همچنین بر اساس این گزارش، درگیری‌ها و عملیات همچنان ادامه دارد.

,

گفتنی است، پارکسازی بعد از کودتای نافرجام (15 ژوئیه) موجبات کاهش کنترل اطلاعاتی حکومت ترکیه را فراهم کرده است.

,

شایان ذکر است، خودروهای زرهی و نظامی ترکیه به صورت مستمر در شهرهای این کشور حضور دارند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه