اخبار داغ

گزارش ویژه؛

سیاست‌های هزار رنگ یک خلیفه!

سیاست‌های هزار رنگ یک خلیفه!
رجب طیب اردوغان با اشاره به تصویب طرح تغییر قانون اساسی این کشور در پارلمان، مردم را تصمیم گیرنده نهایی در این زمینه دانست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، حزب حاکم بر ترکیه به ریاست بن علی ییلدیریم و تحت کنترل رجب طیب اردوغان که در جهان غرب با سیاست‌های عوام فریبانه شناخته می‌شود، با در دست داشتن قدرت رسانه‌ای و تبلیغاتی مردم ترکیه را به سمت خود جذب می‌کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

حزب عدالت و توسعه در طول اقتدار خود به ترکیه سیاست‌های مختلف و متناقضی دنبال کرده است. سیاست‌های هزارچهره آک پارتی به ریاست اردوغان به صورت زیر می‌باشد:

,

1. حمایت از گروه تروریستی کارگران کردستان بعد از امضای توافق نامه آشتی در سال 2009:

,

حکومت ترکیه تحت کنترل اردوغان با قبول شروط گروه تروریستی کارگران کردستان و امضای توافق‌نامه آشتی با این گروه رسما یک گروه تروریستی را مدافع کُردهای ترکیه معرفی کرد.

,

خیانت حزب عدالت و توسعه به خاورمیانه تنها با این اقدام پایانی نداشت، حکومت اردوغان عناصر گروه تروریستی کارگران کردستان را وارد شهرهای ترکیه کرده و علی‌رغم هشدارهای اطلاعاتی، از تقویت آن‌ها در داخل این کشور چشم پوشی کرد.

,

عناصر پ.ک.ک قبل از شروع درگیری با ارتش ترکیه، تونل‌هایی در خانه‌های مسکونی شهرهای کُردنشین این کشور حفر کرده و انبارهای سلاح و مهمات را با چشم پوشی اردوغان در خاک ترکیه ایجاد کردند.

,

2. درگیری و ایجاد جنگ داخلی در ترکیه و اتفاق با ملی‌گرایان

,

اردوغان که پیش از شروع درگیری با گروه تروریستی پ.ک.ک سخن از نژادپرست بودن ملی گرایان و حذف آن‌ها از صحنه روزگار می‌زد، بعد از شروع درگیری با پ.ک.ک ملی‌گرایان را دوستدار واقعی ترکیه دانسته و حتی در یکی از سخنرانی‌های خود گفت: "ملی‌گرای واقعی ما هستیم. جنگ جنگ تا نابودی کامل پ.ک.ک"

,

3. اسلام گرایی و برقراری روابط نزدیک با اسرائیل و آمریکا

,

سومین اقدام اردوغان در جهت جذب اسلام گرایان ترکیه و دیگر کشورهای مسلمان بود که در نهایت با کمک به تکفیری‌ها و داعشی‌ها همراه شد. حزب حاکم بر ترکیه با ایجاد فضای فعالیت آزاد برای تکفیری‌ها و برقراری کمپ‌های آموزشی برای داعشی‌ها در داخل و خارج از این کشور قصد بر نابودی اسلام کرد.

,

حکومت ترکیه همچنین با دادوبیدادهایی خود را حامی فلسطین و قدس در جهان معرفی می‌کرد، این درحالی بود که بیشترین روابط را با رژیم صهیونیستی در میان کشورهای اسلامی داشت.

,

اردوغان در فکر خلیفه شدن 

,

حال رجب طیب اردوغان که با قدرت رسانه‌ای خود مردم ترکیه را فریب داده است، قصد افزایش اختیارات خود را دارد.

,

گفتنی است، برخی از نمایندگان جمهوری خواه می‌گویند: "نمایندگان حزب حاکم از حرکت در مسیر خلیفه شدن اردوغان سخن به میان آورده‌اند." این اظهارات در روزنامه "sözcü" چاپ 21 ژانویه منتشر شده است.

,

مردم تصمیم گیرنده نهایی

,

رجب طیب اردوغان طی سخنانی که دیروز (21 ژانویه) در مراسم افتتاح خط متروی کادیکوی-کارتال با اشاره به تصویب طرح 18 ماده ای تغییر قانون اساسی این کشور در پارلمان اظهار داشت: "مردم تصمیم گیرنده واقعی در این زمینه هستند."

,

رئیس جمهور ترکیه در ادامه افزود: "پارلمان ما در هنگام نماز صبح امروز بهترین پاسخ را به کسانی که خطاب به ما می‌گفتند، چه کار کردید داد. امیدوارم پاسخ واقعی را مردم نیز داده و تصمیم نهایی را بگیرند. با این تصمیم ترکیه جهش جدیدی را شاهد خواهد بود. مبارک مردم و مبارک کشورمان باد."

,

وی در پایان اظهارات خود خطاب به مردم ترکیه گفت: "از همین حالا خواهشی از شما دارم برای مشارکت در روند همه پرسی پیش رو! یقین دارم که با تلاش شبانه‌روزی خود، قدم در راه آینده خواهید گذاشت. ما نیز "رابعه" داریم. ما یک ملت، پرچم، وطن و کشور واحدی هستیم. بنابراین نباید ایستاد، بلکه باید به راه خود ادامه داد."

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه