اخبار داغ

گزارش ویژه:

مهرگان،مسکن مهر و کمپرسورسازی پلاسکو های شهرستان البرز/ساختمان پلاسکو جرقه ای برای مسئولان فهیم

مهرگان،مسکن مهر و کمپرسورسازی پلاسکو های شهرستان البرز/ساختمان پلاسکو جرقه ای برای مسئولان فهیم
باید گفت که آموزش ، پیشگیری و آمادگی مقابله با حوادث ، خرید تجهیزات مناسب و ضروری مقابله با حوادث ، نوسازی بافت فرسوده ، حمایت مادی و معنوی حادثه دیدگان حق مسلم مردم شهرما نیز هست
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ندای البرز از لحظات اولیه آتش سوزی ساختمان پلاسکو با رسانه های ملی و شبکه های اجتماعی همراه بودیم ، لحظات تلخ و جان فرسایی که علاوه بر جان نثاری آتشنشانان و مسئولین مدیریت بحران ، بر ای برخی فرصت سلفی گرفتن و برای عده ای دیگر مجال تسویه حساب سیاسی بود . چیزی نخواهد گذشت که اوضاع عادی می شود و حافظه اجتماعی این فاجعه انسانی را فراموش می کند ولی واقعیت اینجاست که ما هزینه گزافی برای فهمیدن یک نکته مهم پرداخت کردیم . بیش از ده ها تن از آتشنشانان جان خود را از دست دادند تا بفهمیم قبل از وقوع حادثه باید بفکرعلاج بود .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ندای البرز,

در سالی که گذشت چه حوادثی که بر سر این شهر پیر ما نیامد ، کارخانه هایی که خوراک آتش شدند ، صدها هزار متر مربع بافت فرسوده بی رحم که جان شیرین عزیزان ما را گرفت .
ما در الوند و نصرت آباد پلاسکو نداریم ، ولی کانون خطر فراوان داریم . همین صنایع شیمیایی که سالهاست دودش برای مردم شهر و سودش برای شهر های دیگر است می توانند در یک بحران جان هزاران انسان را به خطر بیاندازند . آیا این شهر به عنوان مرکز تولید ثروت در استان توان و اراده لازم برای مقابله با بحران را دارد؟آیا سهم بودجه حفاظت از جان انسانها در این شهر پرداخت می گردد؟ متاسفانه تا به امروز از خواب شیرین بیدار نشده ایم ، بجای تقویت مولفه های ایمنی شهر ترجیح می دهیم با ترک تشریفات جدول های خیابان را عوض کنیم ، بجای تقویت تجهیزات امداد و نجات برای مسئولانی خانه های مجلل بی مصرف می سازیم که هر روز بعد ساعت اداری شهر را ترک می کنند . ما تا رسیدن به استاندارد های دنیا بسیار فاصله داریم ولی سوالاتی از مسئولان پاسخگوی شهر : در صورت بروز حادثه ای مشابه پلاسکو در مسکن مهر یا مجتمع های مشابه تکلیف ما چیست؟ آیا باید جان آتش نشان ها را فدا کنیم ؟آیا قیمت پرداختی برای امکانات و تجهیزات امداد بیش از ارزش انسانهاست؟

,
,

در شهری که هشتاد میلیارد تومان بودجه عمرانی توسط شورای شهر تصویب و به تایید فرماندار می رسد ” چند درصد از بودجه به نوسازی بافت فرسوده و زیر ساخت های ایمنی ” تخصیص داده می شود؟ تحول عمرانی و تبدیل شهر به بندر خشک پیشکش ، از شما می خواهیم بدنبال رفع مشکلات مالی بعد از حوادث باشید تا استخوان های مصدومان زیر بار مسایل مالی و خسارات منهدم نشود .
در این شهر که سالی هزاران هکتار گندم کشت می شود و متاسفانه هر سال مزارعی طعمه حریق می شوند چرا ما سازمان هلال احمر داریم ، اما پایگا امداد و نجات آن را نداریم ؟ چه کسی باید پیگیر این مشکلات مردم باشد؟
مردم اول باید زنده باشند بعد ازپروژه های میلیاردی که هیچوقت تاسیس نشداستفاده کنند . در آخر باید گفت که آموزش ، پیشگیری و آمادگی مقابله با حوادث ، خرید تجهیزات مناسب و ضروری مقابله با حوادث ، نوسازی بافت فرسوده ، حمایت مادی و معنوی حادثه دیدگان حق مسلم مردم شهرما نیز هست . چرا تا بحال کار قابل توجهی در این زمینه انجام نگرفته ؟آیا باید کارناوال های زرد و بنفش و قهوه ای راه بیندازیم؟

,
,
,

لنتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه