اخبار داغ

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

سلطه کشورهای غربی بر روی تصمیمات اتحادیه عرب/ کمیته ضدایرانی این اتحادیه هیچ ارزشی ندارد

سلطه کشورهای غربی بر روی تصمیمات اتحادیه عرب/ کمیته ضدایرانی این اتحادیه هیچ ارزشی ندارد
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: حرف‌های وزیر امور خارجه بحرین بی ارزش، بی پایه و اساس است و تشکیل کمیته ضد ایرانی در اتحادیه عرب ناشی از تحت سلطه بودن کشورهای غربی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد ابراهیم رضایی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار خمین نیوز با اشاره با اظهارات خصمانه وزیر امور خارجه بحرین در رابطه با ایران و تشکیل کمیته ضد ایرانی در اتحادیه عرب گفت: حرف‌های چنین افرادی ارزشی نداشته و بی پایه و اساس است چرا که آنها زیر سلطه کشورهایی از قبیل عربستان، آمریکا و انگلیس هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خمین نیوز,

وی افزود: اگر سایه کشورهای غربی بر سر حکام کشورهای عربی از قبیل بحرین، امارات، عربستان نباشد یک روز هم نمی توانند دوام بیاورند، هر چند که الان هم حکومت این رژیم مشروعیت ندارد.

,

رضایی ادامه داد: تمام ساختار اتحادیه عرب تاکنون نتوانسته‌اند هیچ غلطی بکنند، کمیته‌ای که تشکیل داده‌اند نیز ارزشی ندارد.

,

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی، مواضع ایران را شفاف خواند و افزود: ایران طبق مبانی حاکمیت اسلامی که دارد از کشورها و مردم مستضعف حمایت می‌کند و اگر یاری خواستند، به آنها کمک خواهد کرد.

,

رضایی بیان کرد: اگر ایران در این کشورها دخالت می‌کرد، این حکام دست نشانده کشورهای غربی و رژیم آل خلیفه، موجودیتی نداشتند.

,

وی ادامه داد: آنها هستند که در حکومت این کشورها دخالت می‌کنند چرا که چنین کشورهایی داعش را بوجود آوردند و از آنها حمایت می‌کنند و خون مردم بی گناه و مظلوم یمن، عراق، سوریه، افغانستان و دیگر کشورها را به زمین ریخته‌اند.

,

«خالد بن احمد آل خلیفه» وزیر خارجه بحرین طی اظهارتی با اشاره به اینکه کشورهای شورای همکاری خلیج فارس با تهدیدات زیادی از جمله تهدیدات امنیتی از جانب مرزهای یمن و عراق مواجه هستند، ایران را به عنوان نخستین تهدید امنیتی برای این کشورها توصیف کرد.

,

خالد بن احمد همچنین از تشکیل کمیته دائمی علیه ایران برای اولین بار خبر داد و گفت که این، کمیته‌ای دائمی در اتحادیه عرب و تحت عنوان «مداخله ایران در کشورهای عربی» است که بحرین، مصر، امارات و عربستان عضو آن هستند.

,



انتهای پیام/

,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه