اخبار داغ

روزنامه استار بررسی کرد:

پیش بینی آینده سیاسی آمریکا در 100 روز اول دولت ترامپ/ از تبانی با روسیه تا وخیم شدن اوضاع خاورمیانه

پیش بینی آینده سیاسی آمریکا در 100 روز اول دولت ترامپ/ از تبانی با روسیه تا وخیم شدن اوضاع خاورمیانه
از نظر کارشناسان سیاست خارجی، دونالد ترامپ رئیس جمهور جدید آمریکا در 100 روز اول دولتش با چالش‌های بزرگ بین‌المللی با چین، کره شمالی و در تجارت روبرو خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سناباد نیوز، از نظر کارشناسان سیاست خارجی، دونالد ترامپ رئیس جمهور جدید آمریکا در 100 روز اول دولتش با چالش‌های بزرگ بین‌المللی با چین، کره شمالی و در تجارت روبرو خواهد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سناباد نیوز,

 

,

درگیری با چین

, درگیری با چین, درگیری با چین,

برقراری ارتباط با چین یکی از مهم‌ترین مسائلی است که باید در دستور کار سیاست خارجی ترامپ قرار گیرد. تاکنون هیچ کشوری به اندازه چین توسط ترامپ مورد حمله و انتقاد قرار نگرفته است. اما چرا ترامپ چنین رفتاری دارد؟ آیا تیم ترامپ درک این موضوع را ندارد که این مسئله چه پیامدهای سنگینی را برجای خواهد گذاشت؟ آمریکا با حمایت از تایوان و زیر سؤال بردن سیاست «چین یکپارچه»، خطر قطع ارتباط با این کشور و همچنین شروع درگیری نظامی با چین را افزایش می‌دهد.

,

 

,

جنگ تجاری

, جنگ تجاری, جنگ تجاری,

ترامپ در کمپین انتخاباتی خود انتقادهای شدیدی علیه تجارت آزاد آمریکا با آسیا و همسایگان آمریکای شمالی، کانادا و مکزیک داشت. او حتی چین را هدف قرار داد. از زمان پیروزی در انتخابات، گزینش کابینه ترامپ طوری بوده است که رویکرد دولت جدید آمریکا برای مقابله با تجارت آزاد را تقویت می‌کند. اما جنگ تجاری می‌تواند ضربه سنگینی به منافع اقتصادی آمریکا وارد کند.

,

 

,

تبانی با روسیه

, تبانی با روسیه, تبانی با روسیه,

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در دوران ترامپ چه نقشی ایفا خواهد کرد؟ کارشناسان بر این باورند که به‌زودی نشستی میان پوتین و ترامپ برگزار خواهد شد.

,

 

,

انشقاق اروپا

, انشقاق اروپا, انشقاق اروپا,

از دهه 1950 میلادی، امنیت بین‌المللی برای آمریکا در پی اتحاد این کشور با کشورهایی اروپایی شکل گرفته است، اما اکنون روابط این دو متزلزل شده است. همچون پوتین، ترامپ ناتو را منسوج شده خواند و به رهبران اروپایی چون آنجلا مرکل، صدراعظم آلمان توهین کرده است.

,

 

,

وخامت اوضاع خاورمیانه

, وخامت اوضاع خاورمیانه, وخامت اوضاع خاورمیانه,

ترامپ به دنبال نابودی تهدید تروریست‌های اسلام‌گرا در خاورمیانه است، اما تاکنون جزئیات انجام چنین کاری را اعلام نکرده است. در عوض ترامپ اعلام داشته است که ایالات متحده سفارتش در اسرائیل را از تل‌آویو به اورشلیم (بیت‌المقدس) منتقل خواهد کرد. اگر چنین اتفاقی بیافتند، خشونت در منطقه به حتم افزایش خواهد یافت.

,

 

,

انتهای پیام/ط

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه