اخبار داغ

فرماندار شهرستان طارم:

باید از فرصتها برای ماندگاری جوانان در روستا استفاده شود

باید از فرصتها برای ماندگاری جوانان در روستا استفاده شود
فرماندار طارم گفت: دهیاران با استفاده از امکانات و طرح های اقتصادی ویژه دولت تدبیر و امید در جهت توسعه روستا گام های مهمی بردارند و از هر فرصتی برای ماندگاری جوانان در روستاها تلاش کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از برگ زیتون، جلسه هم اندیشی و نشست دهیاران بخش مرکزی شهرستان طارم با حضور علی وقفچی نماینده مردم زنجان - طارم در مجلس شورای اسلامی و هیئت همراه و سایر مسئولین ادارات این شهرستان در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, برگ زیتون,

علی باقری در این نشست با اشاره به نقش دهیاران در توسعه روستاها افزود: دهیاران از فرصت های ویژه ای که در در جهت ایجاد زیرساخت های اساسی و توسعه روستاها فراهم شده است بهره های لازم را ببرند و تنها معطوف به مشکلات روستا نباشند.

,

وی خاطرنشان کرد: دهیاران تلاش نمایند با استفاده امکانات و طرح های اقتصادی ویژه دولت در جهت توسعه روستا گام های مهمی بردارند و با ایجاد رونق اقتصادی و اشتغال در روستاها از وقوع مهاجرت در روستا جلوگیری و از هر فرصتی برای ماندگاری جوانان در روستاها تلاش نمایند.

,

 فرماندارشهرستان طارم افزود: امر توسعه پروسه ای زمان بر است و خدمات نظام جمهوری اسلامی ایران در دوران بعد از انقلاب اسلامی در سراسر کشور بویژه در شهرستان طارم در تحقق این امر چشمگیر و مداوم بوده است.

,

باقری با اشاره به فرصت های ایجاد شده در دولت تدبیر و امید در جهت توسعه روستاها، از اعطای تسهیلات مقاوم سازی و احداث مسکن روستایی به مبلغ 18 الی 20 میلیون تومان با سود 5 درصد با شرایط بازپرداخت 15 ساله به متقاضیان روستایی و همچنین پرداخت وام ارزان قیمت برای ایجاد واحدهای کوچک تولیدی با اولویت صنایع تبدیلی به منظور ایجاد مشاغل جدید و رونق اقتصادی در روستا، خواستار اطلاع رسانی دهیاران و تشویق و ترغیب مردم از فرصت های ویژه ایجاد شده توسط دولت شد.

,

وی در پاسخ به مطالبات دهیاران جهت گاز رسانی به روستاها گفت: اجرای طرح گاز رسانی به نحو مطلوبی در تمام نقاط شهرستان در حال اجراست و از کلنگ زنی پروژه گاز رسانی در روستاهای صومعه بر، انارستان و پاسار در ایام دهه فجر سال جاری خبر داد و افزود: طی بررسی ها و بازدیدهای صورت گرفته، گاز رسانی به مناطق صعب العبور و کوهستانی شهرستان از قبیل روستاهای دهستان چورزق و درام انجام خواهد یافت و پیش بینی میشود تا تیرماه سال 96، 84 درصد از جمعیت شهرستان از نعمت گاز بهره مند گردند.

,

  فرماندارشهرستان طارم با اشاره به محدود بودن منابع مالی و توزیع اعتبارات استانی بر اساس شاخص های کشوری توزیع اعتبارات را خارج از اختیارات مسئولین استانی و شهرستانی بیان کرد و افزود: دهیاران در رسیدگی به مسایل و مشکلات روستاها بر اساس اولویت های روستا اقدام نمایند و به گونه ای عمل نمایند که با کمترین منابع مهمترین نیازهای برطرف گردد.

,

باقری در این نشست به وجود برخی مسایل و مشکلات در روستاها اشاره کرد و افزود: از جمله این مشکلات اصلاح شبکه آب رسانی و تأمین آب شرب در روستاها، جابجایی تیر های برق و توسعه فیبر نوری جهت بهره مندی از ظرفیت های جامعه مجازی می باشد که مساعدت نماینده محترم مجلس جهت تأمین اعتبار اجرای پروژه های مذکور را خواستار شد.

,

وی همچنین با اشاره به پایین بودن سرانه دهیاریهای شهرستان از محل 3 درصد ارزش افزوده به دلیل کمبود کارخانه ها و مراکز خدماتی- تولیدی در شهرستان، توزیع عادلانه و یکنواخت این اعتبارات را خواستار شد.

,

فرماندار طارم ضمن قدردانی از نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در جهت حل مسایل و مشکلات مردم، اظهار امیدواری کرد برگزاری این جلسه هم اندیشی گام مثبتی در جهت حل مشکلات مردم شهرستان باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه