اخبار داغ

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان خبرداد

راه‌اندازی نخستین واحد پرورش بوقلمون مادر گوشتی در استان زنجان/ تولید بیش از 10 درصد بوقلمون کشور در زنجان

راه‌اندازی نخستین واحد پرورش بوقلمون مادر گوشتی در استان زنجان/ تولید بیش از 10 درصد بوقلمون کشور در زنجان
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به پرورش بوقلمون در استان زنجان گفت: نخستین واحد پرورش بوقلمون مادر گوشتی استان در قالب تکمیل زنجیره تولید بوقلمون شمال غرب کشور راه‌اندازی می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛رحمان رستمخانی در گفت و گو با موج رسا, اظهار کرد: استان زنجان با تولید بیش از 10 درصد گوشت بوقلمون یکی از قطب های تولید این محصول در کشور بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا,

وی تصریح کرد: در حال حاضر 19 واحد پرورش بوقلمون گوشتی با ظرفیت 145 هزار و 600 قطعه در استان در حال فعالیت هستند.

,

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان افزود: در صورت فعال بودن کل ظرفیت استان و با احتساب 2 دوره پرورش درسال، استان زنجان قابلیت تولید سالانه بیش از 3 هزار تن گوشت بوقلمون را دارد.

,

وی از تولید بالغ بر 2 هزار و 130 تن گوشت بوقلمون طی نه ماهه نخست سال جاری در استان زنجان خبر داد و تصریح کرد: در این راستا در استان اکثرا از نژادهایBUT6، نیکولاس و هیبرید که عمدتاً از کشورهای اروپایی و کانادا وارد کشور می شوند مورد استفاده قرار می گیرد.

,

رستمخانی خاطرنشان کرد: در سال جاری همچنین نخستین واحد پرورش بوقلمون مادر گوشتی استان به ظرفیت 5 هزار قطعه در قالب تکمیل زنجیره تولید بوقلمون شمال غرب کشور راه اندازی شد.

,

وی ابراز کرد: با افتتاح این واحد تولیدی علاوه بر صرفه جویی ارزی و عدم وابستگی به واردات جوجه یک روزه بوقلمون، سالانه بیش از 600 هزار قطعه جوجه یک روزه بوقلمون گوشتی تولید و  عرضه خواهد شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه