اخبار داغ

هجوم معتادان و قاچاقچیان زغال به درختان تنگه دوآب مهریان +تصاویر

هجوم معتادان و قاچاقچیان زغال به درختان تنگه دوآب مهریان +تصاویر
تنگه دو آب مهریان که به عنوان یک منطقه ای رویایی در پایتخت طبیعت ایران از آن یاد می شود و همه ساله گردشگران بیشماری را به خود جلب می کند، امروز دچار یک مرگ تدریجی شده و درختان زیبای این منطقه تفریحی توریستی به دست برخی طبیعت گرد نماها به آتش کشیده شده و یا رو به نابودی می رود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانابه نقل ازبویرخبراستان چهارفصل،نامی آشنا که همه طبیعت دوستان و همه گردشگران داخلی آن را امروز بیشتر از گذشته می شناسند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بویرخبر,

نامی که با پایتنخت طبیعت ایران عجیبن شده و یاسوج در جنوبی ترین منطقه خاوری فلات ایران را به نام شهری توریستی به دلیل داشتن مزیت های طبیعی بر سر زبانها انداخته است.

,

در این خطه زیبا از فلات بزرگ ایران که زیبایی شمال ایران را به جنوب انتقال داده هرکجا که پا می گذاری زیبایی های سایه درختان بلوط،بید های وحشی، سرو های بلند قامت و سفیدار های زیبا را مشاهده می کنی که با عجین شدن با آبهای روان قله های سر به فلک کشیده دنا باعث به وجود آوردن نامی به نام پایتخت طبیعت شده است.

,

, ,

وجود این همه زیبایی های نهفته امروز یاعث شده که مسئولان برای پیشبرد اهداف گردشگری خود برای اطراق گردشگران و دوست داران طبیعت دست به کاری نو زده و در هر منطقه ای از این خطه؛ از تنگ مهریان و تنگه زیبای گنجه ای گرفته تا منطقه خه کلان در جاده شیراز و روستای زیبا و توریستی کریک شروع به احداث کمپینگ های توریستی برای طبیعت گردان کنند.

,

طبیعتی که خود به لازمه داشتن این همه مواهب طبیعی و خدادادی امروز اجازه عرض اندام به عنوان یک مقصد جدید گردشگری را در جنوب خاوری فلات ایران بدست آورده است.

,

امروز مناظر بکر و دست نخورده پایتخت طبیعت همچون دری گرانبها در جنوب کشور می درخشد که لازمه نمود پیدا کردن این طبیعت رویایی یک فراغ دسته جمعی را می طلبد.

,

اما متأسفانه دیده می شود که افرادی آگاهانه و یا غیر عمد کمر به تخریب این طبیعت بکر زده و باکارهای غیر قابل هضم و بازگشت برای سود و یا تفریح مناطق زیبای این دیار و یا نماد آنها را تخریب کنند.

,

, ,

, ,

چند سالی است که تخریب بیش از اندازه درختان بلوط دنا که نمادی برای سرزمین چهارفصل و استان دلاور خیز کهگیلویه وبویراحمد بوده و  هزاران سال است که با آواهای دلنشین کوچ کوچ عشایر در سرما و گرما خود گرفته تا امروز به دست ما برسد،امروز به دست عده ای سود جو تخریب می شوند.

,

از طرفی دیگر قاچاق زغال درختان بلوط خود گواهی دیگر از تخریب و از بین بردن این زیبایی های نهفته در سرزمین بزرگ آریو برزن است؛سرزمینی که همه آنرا به دلیل داشتن طبیعت سرسبز بلوطهای آن در بهار گلشن می شناسند و نشستن برف بر شاخه های زیبای درختان بلوط در زمستان را کسی از یاد نبرده است.

,

, ,

, ,

اما متأسفانه همچنان دیده می شود که برخی از مناطق توریستی و کمپینگ های تفریحی که ساخته شده از درخت و سازه مصنوعی هستند به دست برخی کوتاه فکران به یغما برده می شود و درختان زیبای آن یکی پس از دیگری سوخته می شوند.

,

در جدیدترین مشاهدات خبرنگار ما تنگه دو آب مهریان که به عنوان یک منطقه ای رویایی در پایتخت طبیعت از آن یاد می شود و همه ساله گردشگران بیشماری را به خود جلب می کند، امروز دچار یک مرگ تدریجی شده و درختان زیبای این منطقه تفریحی توریستی به دست برخی طبیعت گرد نماها به آتش کشیده شده و یا رو به نابودی می رود.

,

تنگه زیبای دو آب مهریان که به عنوان یک پتانسل جدید در کنار کوههای سر به فلک کشیده دنا از آن یاد می شود ،امروز درگیر این نابخردیها است و مرگ این طبیعت زنده در آینده نزدیک می تواند صدمات جبران ناپذیری را به بدنه پایتخت طبیعت وارد کند.

,

, ,

, ,

متأسفانه دیده شده برخی از جوانها یا کسانی که غرق در مواد افیونی هستند شام گاهان به این منطقه تفریحی هجوم برده و با آتش افروختن بر پیکر درختان زیبایی این منطقه آنها را به آتش کشیده و زیبایی های این منطقه را به یغما می برند.

,

هرچند که برخی از مسئولان امر فقط برای چند ماهی که هجوم گردشگر در این منطقه وجود دارد ایست نگهبانی احداث و یا به بهانه پرداخت عوارض از آن مواظبت می کنند؛ اما در دیگر ماههای سال همچون زمستان این مناطق به امان خدا رها می شوند که همین امر باعث نابودی آنان توسط عده ای سود جو شده است.

,

, ,

, ,

منطقه تنگ دو آب مهریان از توابع شهرستان بویراحمد که با داشتن طبیعت منحصر به فرد با طلاقی پیوند آبهای خروشان مشهوریت یافته و طبیعت آبهای زلال آن دل هر بیننده ای را می رباید شاید دیگر نتواند این زیباییها را حفظ کند و بااز بین رفتن درختان زیبای خود که سایه سار گردشگران در این منطقه توریستی است دیگر اجازه عرض اندام نداشته باشد.

,

منبع:بویرخبر

, بویرخبر,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه