اخبار داغ

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری:

70 درصد برنج مازندران بومی است/ دلیل عدم استفاده مردم از برنج‌های پرمحصول بررسی شود

70 درصد برنج مازندران بومی است/ دلیل عدم استفاده مردم از برنج‌های پرمحصول بررسی شود
رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری 70 درصد از ارقام برنج کشت شده در مازندران را بومی دانست و گفت: باید دلیل این موضوع بررسی شود که چرا مردم ترجیح می‌دهند برنج‌های پرمحصول را استفاده نکنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از بلاغ، محمدعلی بهمن‌یار در هفدهمین همایش ملی برنج ایران که در ساری برگزار شد، اظهار کرد: چرا با سرنوشت برنج‌کاران درست برخورد نمی‌شود و شاهد واردات بی‌موقع و بی‌منطق برنج به کشور هستیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,

وی افزود: مراکز تحقیقاتی زیادی در استان وجود دارد که ارقام خوبی تولید می‌کنند اما بازار پذیرای آنها نیست.

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری 70 درصد از ارقام برنج کشت شده در مازندران را بومی دانست و گفت: باید دلیل این موضوع بررسی شود که چرا مردم ترجیح می‌دهند برنج‌های پرمحصول را استفاده نکنند، چرا نتوانستیم ارقام بومی را از نظر عملکرد ارتقا دهیم؟

بهمن‌یار اضافه کرد: این نشان می‌دهد که ارتباط بین دانشگاه و مراکز تولید ضعیف است.

وی خواستار بررسی خلاء‌های موجود در ارتباط دانشگاه و مزرعه شد و تصریح کرد: سیاست‌های کشت با توجه به مصرف بالای منابع آبی باید تغییر یابد و این موارد بنیادی نیاز به تمرکز جدی دارد.

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری با بیان اینکه باید تحقیقات جایگاه کاربردی در تولید و عرضه برنج به بازار داشته باشند، تاکید کرد: آنچه که دانشگاه انتظار دارد، ترویج درست ارقام تولید داخلی است تا بتوان به گسترش آن در بازار و تغییر ذائقه مردم فکر کرد.
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه