اخبار داغ

گزارشی از معضل آب آشامیدنی در روستاهای سیستان و بلوچستان؛

آب آشامیدنی غیربهداشتی سهم روستانشینان از حقوق شهروندی/ سیل بی تدبیری آب روستاها را قطع کرد

آب آشامیدنی غیربهداشتی سهم روستانشینان از حقوق شهروندی/ سیل بی تدبیری آب روستاها را قطع کرد
روستاهای گزگر و کلانظهور شهرستان دلگان از پنج شنبه گذشته با معضل نبود آب آشامیدنی دست و پنجه نرم می کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  دلگان پرس، بارش باران اخیر در جنوب غرب سیستان و بلوچستان باعث وقوع سیلاب در شهرستان دلگان شده است، این سیلاب ها باعث ایجاد معضلات و خسارت هایی برای مردم برخی از روستاهای این منطقه محروم و مستضعف کشور شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  دلگان پرس,

روستاهای گزگر و کلانظهور دلگان با جمعیتی بالغ بر 5 هزار نفر از روز پنج شنبه با معضل نبود آب آشامیدنی دست و پنجه نرم می کنند.

,

پیرمحمد بامری یکی از معتمدان روستای گزگر شهرستان دلگان در گفتگو با خبرنگار دلگان پرس با بیان اینکه مردم این مناطق از پنج شنبه شب آب آشامیدنی ندارند، اظهار کرد: مردم آب آشامیدنی خود را از آب های باران که بسیار غیر بهداشتی و برای سلامت آنها خطر دارد، تهیه می کنند.

,  دلگان پرس,

وی با اشاره به اینکه این معضل و مشکل مردم به مسوولان و فرماندار شهرستان دلگان اطلاع رسانی شده است، بیان کرد: ولی هنوز هیچ اقدامی برای مردم این روستاها انجام نشده است.

,

این معتمد روستای گزگر دلگان با تاکید بر اینکه مسوولان باید به فکر برطرف کردن معضلات و مشکلات مردم این منطقه باشند، تصریح کرد: چرا بعد از پنج روز مردم آب آشامیدنی بهداشتی و مناسب نداشته باشند.

,

, ,

علی عبداللهی یکی از اهالی روستای چاه خدابخش شهرستان دلگان در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه بیش از 5 هزار نفر از پنج روز گذشته آب آشامیدنی ندارند، اضافه کرد: نه تنها آب برای استحمام مردم وجود ندارد، بلکه آب آشامیدنی هم نداریم.

, خبرنگار ما,

وی با تاکید بر اینکه مشکل قعطی آب آشامیدنی این منطقه به حدی است که مردم و معتمدان چندین بار معضل را بصورت تلفنی و حضوری به مسوولان اطلاع رسانی کرده اند ولی تاکنون این مشکل روستاهای گزگر و چاه خدابخش حل نشده است.

,

علی عبداللهی با اشاره اینکه برخی از زنان این روستاها با گالن و از روستاهای مجاور آب آشامیدنی را با سختی و مشقت تامین می کنند، اضافه کرد: مردم روستاهای گزگر و چاه خدابخش دلگان برای نوشیدن یک جرعه آب بهداشتی و سالم لحظه شماری می کنند که امیدواریم مسوولان این معضل و مشکل را برطرف کنند.

,

وی با تاکید بر اینکه برخی از مردم آب آشامیدنی خود را از فاصله پنج کیلومتری با خودرو می آورند، خاطرنشان کرد: اگر با نوشیدن آب های غیر بهداشتی و ناسالم برای مردم مشکلی رخ بدهد چه کسی پاسخگو خواهد بود؟

,

, ,

محمد بامری رئیس اداره آب و فاضللاب روستایی شهرستان دلگان در گفتگو با خبرنگار دلگان پرس با اشاره به نبود آب آشامیدنی در این روستاها، اظهار کرد: با وقوع سیلاب اخیر در شهرستان دلگان، سیل بند روستای گزگر شکسته و موجب افتادن تیرهای برق موتور پمپ شده است.

,  دلگان پرس,

وی با بیان اینکه تا این لحظه امکان تردد چرثقیل به منطقه سیل زده روستای گزگر وجود نداشته است، تصریح کرد: تا ساعت 8 شب گذشته در منطقه بوده ایم ولی باز هم معضل مردم برطرف نشده است.

,

رئیس اداره آب و فاضللاب روستایی شهرستان دلگان با تاکید بر اینکه معضل قطعی آب از خط انتقال، خط توزیع و یا شبکه آبرسانی نیست، خاطرنشان کرد: امروز درصدد این هستیم که معضل قطعی آب مردم روستاهای گزگر و چاه خدابخش را حل کنیم.

,

خبرنگار مجید بامری

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه