اخبار داغ

معاون وزیر بهداشت:

تاخیر یک ساله در پرداخت مطالبات کادر بهداشت و درمان/معوقات بیمه‌ها، بیمارستان‌ها را بدهکار کادر درمانی کرده است

تاخیر یک ساله در پرداخت مطالبات کادر بهداشت و درمان/معوقات بیمه‌ها، بیمارستان‌ها را بدهکار کادر درمانی کرده است
معاون حقوقی وزیر بهداشت گفت: بدهی یک ساله بیمه‌ها به بیمارستان‌ها موجب تاخیر یک ساله در پرداخت مطالبات کادر بهداشت و درمان از محل طرح تحول نظام سلامت شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ طاهر موهبتی، معاون برنامه ریزی، هماهنگی و امور حقوقی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی صبح محلات،گفت:در طول مدت اجرای طرح تحول نظام سلامت اعتبارات، تجهیزات و خدمات خوب و موثری به بیمارستان‌های شهرستانی داده شده است، که البته با آن چیزی که مد نظر نظام و شایسته مردم است فاصله داریم و تلاش می کنیم گامهای موثر تری را برداریم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  , پایگاه خبری تحلیلی صبح محلات, پایگاه خبری تحلیلی صبح محلات, ،,

وی ادامه داد: طرح تحول نظام سلامت یکی از مهمترین طرحهای دولت است و با قدرت پیگیری خواهد شد تا بتوانیم در این بخش شاهد تحولات بنیادی تری باشیم.

,

موهبتی با اشاره به برخی اقدامات مناسب در طرح تحول نظام سلامت گفت: تا قبل از اجرای این طرح ۵۰ درصد مراکز بهداشت و درمان کشور فاقد پزشک بود ولی امروز در اکثر نقاط کشور شاهد حضور پزشکان متخصص هستیم.

,

, ,

 

,

بدهی یک ساله بیمه‌ها به مراکز درمانی

, بدهی یک ساله بیمه‌ها به مراکز درمانی, بدهی یک ساله بیمه‌ها به مراکز درمانی, بدهی یک ساله بیمه‌ها به مراکز درمانی,

معاون حقوقی وزیر بهداشت میزان درصد پرداختی‌ها به کادر پرستاری و پزشکان متخصص در طرح تحول نظام سلامت را برابر دانست و اظهار کرد: اصلی ترین مشکل امروز ما، تاخیر یک ساله در پرداخت‌ کارانه‌های کادر بهداشت و درمان بیمارستانی است که عمده دلیل آن وابستگی بودجه بهداشت و درمان به درآمدهای اختصاصی است.

,

وی افزود: پرداختی‌ها به کادر پرستاری، پزشکی و همچنین تهیه‌ی تجهیزات بیمارستانی و نیازهای دارویی بیمارستان‌ها با درآمدهای اختصاصی اداره می‌شوند و ۹۰ الی ۹۵ درصد درآمدهای اختصاصی بیمارستان‌ها از محل باز پرداخت بیمه‌ها تامین می‌شود.

,

موهبتی، عدم پرداخت بدهی بیمه‌ها به بیمارستان‌ها را عمده دلیل بدهی بیمارستان‌ها به کادر درمانی دانست و اظهار کرد: بیمه‌ها به دلایل مختلف در مدت یک سال گذشته بدهی خود به بیمارستان‌ها را پرداخت نکرده‌اند و در این میان اگر درآمدی هم باشد تلاش می‌کنیم در درجه اول صرف هزینه‌های مصرفی بیمارستان شود تا کادر نیروی انسانی.

,

معاون حقوقی وزیر بهداشت ادامه داد: همه مسئولین در مراکز تصمیم گیری و مسئولین بیمه‌ها باید تلاش کنند تا بتوانیم به منظور جلوگیری از خلل در ارائه خدمات درمانی به مردم، بدهی‌ها به کادر بهداشت و درمان پرداخت شود.

,

 

,

کاهش سهم هزینه بیماران بستری  از ۷۰ درصد به ۳۰ درصد هنوز محقق نشده است

, کاهش سهم هزینه بیماران بستری  از ۷۰ درصد به ۳۰ درصد هنوز محقق نشده است, کاهش سهم هزینه بیماران بستری  از ۷۰ درصد به ۳۰ درصد هنوز محقق نشده است, کاهش سهم هزینه بیماران بستری  از ۷۰ درصد به ۳۰ درصد هنوز محقق نشده است,

وی در خصوص برنامه طرح تحول نظام سلامت در کاهش هزینه‌های بیماران سرپایی و تزریقات به عنوان یکی از مطالبات مردمی گفت: طرح تحول نظام سلامت یک بسته بود ولی مهمترین بخش آن کاهش هزینه‌های بیماران بستری از ۷۰ درصد به ۳۰ درصد بود و با وجود کاهش چشمگیر هزینه‌های متحمل بر بیماران در بخش بستری، هنوز تا رسیدن به میزان ۳۰ درصدی فاصله زیادی داریم.

,

 

,

رتبه ۱۵۳ بودجه بهداشت و درمان ایران در جهان

, رتبه ۱۵۳ بودجه بهداشت و درمان ایران در جهان, رتبه ۱۵۳ بودجه بهداشت و درمان ایران در جهان, رتبه ۱۵۳ بودجه بهداشت و درمان ایران در جهان,

موهبتی با اشاره به ابلاغ سیاست‌های کلی سلامت از سوی مقام معظم رهبری اظهار کرد: نظر مقام معظم رهبری در ابلاغ سیاست‌های کلی نظام سلامت، افزایش سهم بهداشت و درمان از بودجه عمومی و تولید ناخالص ملی به میزان کشورهای جنوب غرب آسیا بود که این میزان در حال حاضر حدود ۷و ۲ دهم درصد است و ما هنوز به میزان ۸ و نیم درصدی مد نظر خود نیز نرسیده‌ایم.

,

معاون حقوقی وزیر بهداشت همچنین خاطر نشان کرد: سهم بودجه بهداشت و درمان در کشورهای who حدود ۱۰ و نیم است و ایران در رتبه سهمیه خود در جایگاه ۱۵۳ جهان قرار دارد و علی رغم تمامی کمک‌های دولت و مجلس تا رسیدن به حد مطلوب فاصله زیادی داریم.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه