اخبار داغ

در پی بارش باران در سمنان رخ داد؛

معضل آب گرفتگی معابر سمنان و اختلال در عبور و مرور شهری

معضل آب گرفتگی معابر سمنان و اختلال در عبور و مرور شهری
صبح امروز بارش باران در شهر سمنان سبب ایجاد آبگرفتگی در معابر و اختلال در عبور و مرور شهری شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از قومس، هر ساله با شروع بارش های فصلی، چهره شهر در بیشتر خیابانها و معابر دگرگون شده و علاوه بر اینکه در برخی معابر و خیابانهای شهر شاهد به وجود آمدن دریاچه های کوچکی می شویم، در برخی مناطق دیگر که وضع بهتری دارند، چاله هایی که به هر دلیلی به تعدادشان افزوده می شود، پر از آب شده و برای شهروندان، عابران پیاده و حتی خودروها مشکل ساز شده وسبب کندی حرکت می شود .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قومس,

آبگرفتگی معابر و خیابان‌ها معضلی است که پس از هر بارندگی نه چندان شدید شاهد نارضایتی و اعتراض شهروندان در هر  گوشه و کنار هستیم اما نکته مهم این است که این نارضایتی و اعتراض به وضع شهر را کسی پاسخگو نیست.

,
وقتی باران شروع به باریدن می کند، دیگر منتظر اطلاع رسانی یا هماهنگ شدن سازمانها نمی ماند و زباله ها و آشغال های درون جوی ها چنان سریع دور هم جمع می شوند تا در یک چشم برهم زدن تمام آبها را به معابر و خیابان ها جاری کنند. البته مشکل باران و جوی و زباله و عدم وجود لجن کش نیست. مشکل در عدم برنامه ریزی مناسب و اتخاذ تدابیر لازم برای شهر است.
,
 
,
به هر حال چند روز بارندگی در شهرکویری چون سمنان باز هم  تکرار مکررات و معضلاتی بود که هر سال این شهر با آن درگیر است و گویا این درد قرار نیست درمان شود تا نباریدن باران و خشکسالی یک درد و باریدن باران و سیلاب دردی مضاعف بر پیکره سمنان باشد، و درمان موقت این درد آن هم در زمان ابتلا حرکتی است که توسط مدیران شهری انجام شده و این اقدامات مقطعی سبب تکرار مجدد مشکلات موجود در بارندگی‌های بعدی می‌شود.
,

آنچه در این زمینه ضرورت دارد، اقدامات پیشگیرانه و کارشناسی برای دفع آب‌های سطحی است تا با اجرا شدن آن پیش از وقوع بحران از بروز خسارات ناشی از آبگرفتگی و سیلاب جلوگیری شود.

,

 

,

, , , , , , , , ,

, , ,
 
,

 

,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه