اخبار داغ

قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز:

سرطان‌های زنان در جامعه افزایش پیدا کرده است

سرطان‌های زنان در جامعه افزایش پیدا کرده است
طاهری اقدم با بیان اینکه آمار بیماری ها و سرطان‌های زنان در جامعه افزایش پیدا کرده، گفت: این مسئله زنگ هشدار را به صدا درآورده و یکی از علت‌های آن را می توان در شیوه غلط سبک زندگی برخی از زنان جامعه جست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  آناخبر، قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در این همایش گفت: زنان رسالت والایی در حفظ بنیان خانواده دارند و سلامت روحی و جسمی آن‌ها نیز نقش جدی در سلامت و حفظ سرزندگی  تک تک اعضای آن خانواده دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناخبر,

دکتر علی اکبر طاهری اقدم خاطرنشان کرد: اگر  یک زمانی در مجامع علمی صحبت از مبارزه با بیماری های واگیر مطرح بود، در سال‌های اخیر بحث جلوگیری و پیشگیری از بیماری‌های غیر واگیر  همچون بیماری‌های قلبی، دیابت و غیره مطرح است که این بیماری‌ها هم بار مالی بر روی دوش خانواده‌ها بوده و هم به نوعی بسترساز بسیاری از بیماری‌های دیگر نیز هست.

,

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه آمار بیماری ها و سرطان‌های زنان در جامعه افزایش پیدا کرده، گفت:  این مسئله زنگ هشدار را به صدا درآورده و یکی از علت‌های آن را می توان در شیوه غلط سبک زندگی برخی از زنان جامعه جست؛ عدم تحرک کافی و انجام حرکات ورزشی، چاقی، دیابت و قرارگیری در معرض تنش های روانی از جمله عوامل ایجاد بستر برای اینگونه بیماری ها است.

,

وی ادامه داد: اصلاح سبک زندگی و افزایش آگاهی های عمومی و تشخیص زودهنگام بیماری‌ها گام موثری در کنترل سرطان های زنان ایفا می کند.

,

پروین اشراقی، مدیرکل امور بانوان و خانواده آذربایجان‌شرقی در این همایش اظهار کرد: سلامت جسمی و روانی بانوان ما سلامت خانواده ها را تضمین می‌کند، زنان ما نیمی از جامعه  ما را تشکیل می دهند، از این نظر باید جامعه ما آمادگی و آگاهی لازم برای مواجهه با بیماری های این قشر داشته باشد.

,

وی با اشاره به اجرای طرح تحول نظام سلامت، خاطرنشان کرد: این طرح با اجرای عدالت در حوزه درمان و سلامت، خدمت ارزنده ای از سوی دولت تدبیر و امید محسوب می‌شود.

,

وی با بیان اینکه تا آگاهی و دانش کسب نشود، نمی توان با بیماری ها مبارزه کرد، ابراز امیدواری کرد با برگزاری سلسله نشست‌هایی در خصوص بیماری های زنان، آگاهی و دانش در میان بانوان افزایش یابد.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه