اخبار داغ

کارآفرین دیباجی در گفت و گو با خبرنگار شاخه طوبی؛

حمایتی از زنان کارآفرین نمی شود/مسئولان قول می دهند اما عمل نمی کنند

حمایتی از زنان کارآفرین نمی شود/مسئولان قول می دهند اما عمل نمی کنند
بانوی کارآفرین دیباجی با انتقاد از عدم حمایت مسئولان از کارآفرینان گفت: بارها از شورای شهر و شهرداری درخواست حمایت کرده ام اما توجهی نشده است و فقط قول می دهند و به آن عمل نمی کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از  شاخه طوبی، معصومه خان بیکی از کارآفرینان شهر دیباج است که با تولید شیرینی سنتی مخصوص این شهر روزگار می گذراند، وی در گفت و گو با خبرنگار ما از مشکلاتی می گوید که در مسیر کارش با آن مواجه است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شاخه طوبی,

خان بیکی گفت:کار اصلی من تولید شیرینی سنتی شهر دیباج به اسم رشته برشته است و نزدیک به بیست سال می باشد این کار را انجام می دهم و آن را از مادرم آموخته ام.

,

وی در ادامه گفت: این شیرینی را در جشن های شادی مثل عروسی و تولد استفاده می کنند و طرز تهیه آن بسیار سخت است با این اوصاف فقط در دیباج می توانم محصولم را به فروش برسانم.

,

خان بیکی با بیان اینکه متاسفانه در معرفی شیرینی سنتی شهرم موفق نبوده ام، افزود: مسئولان شهر هم هیچ حمایتی در جهت معرفی شیرینی های سنتی و کمک به کارآفرینان شهر نداشتند.

,

این بانو خاطر نشان کرد:سال گذشته شهردار شهر به خانه ام آمد و پس از مشاهده کار و کیفیت محصولاتم به من قول داد تا بازار فروشی در شهر برای محصولاتم ایجاد کند اما رفت که رفت و قول او تنها در حد همان وعده باقی ماند.

,

وی  با اشاره به اینکه از آنجایی که بازار فروش این شیرینی تنها به شهر خودم محدود می شود فروش خوبی ندارم، بیان کرد: به علت اینکه مواد اولیه تهیه این شیرینی برنج است قیمت نهایی آن کمی زیاد تمام می شود.

,

این بانوی کارآفرین با انتقاد از عدم حمایت مسئولان از کارآفرینان گفت: بارها از شورای شهر و شهرداری درخواست حمایت کرده ام اما توجهی نشده است.

,

خان بیکی همچنین تصریح کرد: اگر مکانی برای معرفی و فروش این محصولات در اختیار ما قرار گیرد کمک بزرگی به ما می شود.

,

وی در ادامه گفت: تولید این شیرینی به تنهایی امکان پذیر نیست و حداقل سه نفر در تولید آن دخیل هستند به این ترتیب خواه نا خواه اشتغال زایی هم خواهیم کرد. علاوه بر تولید با آموزش تولید این محصولات به افرادی که تمایل دارند سعی می کنم کاری کنم تا محصولات سنتی شهرم فراموش نشود.

,

 این بانوی کارآفرین اظهار کرد: افراد دیگری که این کار را یاد گرفته اند هم به تولید شیرینی رو آورده اند که همگی نیازمند حمایت هستیم.

,

خان بیکی در خاتمه گفت: از آنجایی که تولید این شیرینی بسیار سخت است همیشه دستانم درد می کند سال گذشته به خاطر آسیب های ناشی از سختی این کار دستم را عمل کردم از مسئولان می خواهم که حمایتم کنند تا هم در کار فروش موفق باشم و هم محصولات شهرم را معرفی کنم.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه