اخبار داغ

گزارشی از مشکلات اقتصادی سمنان؛

نبض ضعیف صنعت در شهرک صنعتی سمنان/بی رونقی در شهرک صنعتی بیداد می کند

نبض ضعیف صنعت در شهرک صنعتی سمنان/بی رونقی در شهرک صنعتی بیداد می کند
تعطیلی و توقف تولیدات کارخانه ها در هر شهر حاصلی جز فشار دوچندان به قشر ضعیف اقتصادی نداشته همچنین باعث بروز مشکلات عدیده ای در هنگام تحریم ها خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از قومس،یکی از عوامل مهم در رشد اقتصادی یک کشور  همچنین مقابله با تهدیدات دشمنان، خودکفایی در امور مختلف به خصوص تولید می باشد، به عبارت دیگر رسیدن به مرحله ای که نیازهای جامعه اسلامی در درون کشور تولید شود و نیازی به کشورهای دیگر وجود نداشته باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قومس,

در کشور ما واحدهای تولیدی صنعتی به ویژه کارخانه ها و شرکت هایی که به علل مختلف از جمله ایجاد آلودگی ، سر و صدا و... باید در خارج از محدوده شهر مستقر شوند ، در شهرک های صنعتی هر شهر به فعالیت میپردازند.

,

شهر سمنان نیز مانند سایر شهرهای کشور دارای شهرک صنعتی بوده که در مسیر جاده سمنان- دامغان واقع است.

,

, , ,

با نگاهی به گذشته به روشنی مشاهده می شود: در برهه ای از زمان این شهرک صنعتی از رونق خوبی برخوردار بوده است که درخشش آن در کارخانه های تولید و مونتاژ موتورسیکلت ،تولید کاشی و ... بسیار مبرهن بود.

,

اما متاسفانه در سال های اخیر به دلایل گوناگون از جمله عدم توانایی کارخانه داران بر ادامه فعالیت به علل مختلف ، عدم توانایی پرداخت حقوق کارگران و ... این مجموعه اقتصادی مهم رونق خود را از دست داده است .

,

هراز چندگاهی نیز خبر تعطیلی کارخانه ای به گوش می رسد که بیکاری چندین نفرکارگر را در پی دارد که این امر خود منشاء بسیاری از آسیب ها و آفت های اجتماعی است.

,

با توجه به این مهم که پیامدهای بیکاری در هر محیط دو اثر کلی بر پیکر جامعه بر جای می گذارد  که نخست اثر مادی و در ثانی اثر معنوی آن می باشد، بی شک اهمیت این امر را بازگو می کند.
اگرچه اثر مادی  و  اقتصادی این موضوع هم برای فرد بیکار و هم برای کشور سنگین خواهد بود اما بی شک  اثر معنوی آن بسی سهمگین تراز اثر مادی است و تاثیرش جبران ناشدنی می باشد.

,
,

 هزینه های اقتصادی بیکاری در ایران به عنوان یک چالش بزرگ اقتصادی تا حد زیادی شفاف و آشکار و قابل محاسبه است اما نتایج غیر اقتصادی یا معنوی معمولا مخفی است و به راحتی نیز قابل محاسبه نیست.
نتایج بررسی ها نشان داده که بیکاری مهم ترین عامل فقر در ایران است و درصد بالایی از آمار فاجعه دردناک خود کشی  به طور مستقیم با مساله بیکاری در ارتباط است.

,
,

یکی از  مهمترین دلایل این مشکلات عدم درایت کافی مسئولین ذیربط در اداره ی امور در مواقع حساس می باشد.
تعطیلی کارخانه ها در نگاه اول بیکاری شمار زیادی کارگر با درآمد پایین را گوش زد می کند ، کارگرانی که هر کدام خرج خانواده ای را تامین می کرده اند با خروج از کارخانه ها هم توانایی اداره مالی خانواده را از دست می دهند و هم استعدادهایشان رو به زوال خواهد رفت.

,
,

بی شک تعطیلی این واحدها باعث کاهش تولیدات داخلی و درنتیجه وابستگی تدریجی کشور به سایر مراکز صنعتی دنیا می گردد.
تعطیلی و توقف تولیدات کارخانه ها در هر شهر حاصلی جز فشار دوچندان  به قشر ضعیف اقتصادی نداشته همچنین باعث بروز مشکلات عدیده ای در هنگام تحریم  ها خواهد شد.

,
,

, , , ,

چه خوب است اگر مسئولین کشوری و استانی به جای شعار دادن در امور اقتصادی به فرمایشات مقام معظم رهبری در بحث اقتصاد مقاومتی که بارها در سخنرانی های متعددشان تاکید کردند جامع عمل بپوشانند و با در نظر گرفتن سیاست های اقتصاد مقاومتی، دین خود را در این برهه از زمان ادا کنند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه