اخبار داغ

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سمنان خبرداد:

برگزاری طرح تربیت حافظان قرآن کریم درسمنان

برگزاری طرح تربیت حافظان قرآن کریم درسمنان
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سمنان گفت: در پنجمین دوره طرح تربیت حافظان قرآن کریم سال جاری، 436 مرد و 684 زن شرکت کرده اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از قومس، حجت الاسلام روح الله سلیمانی فرد با اشاره به طرح تربیت حافظان قرآن کریم در سمنان و سرخه اظهار کرد:  یکی از  بهترین راهکارهای ترویج فرهنگی قرآنی شرکت در دوره طرح تربیت حافظان قرآن کریم است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی با بیان اینکه این طرح دارای محدودیت سنی نمی باشد گفت:  طرح تربیت حافظان قرآن کریم طرحی رایگان می باشد و در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ و قاری قرآن کریم در کشور تشکیل شده است.

,

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سمنان با اشاره به نقش و اهمیت  قرآن  در تعالی روحی و معنوی جامعه اسلامی عنوان کرد: پرورش و تعلیم، یک میلیون حافظ و قاری از هدف های کلان سازمان اوقاف و امور خیریه کشور است.

,

سلیمانی فرد با بیان اینکه در پنجمین دوره طرح تربیت حافظان قرآن کریم سال جاری در 2 شهرستان سمنان و سرخه  هزار و 147 داوطلب ثبت نام کرده اند گفت: از این تعداد 436 مرد و 684 زن بوده اند.

,

وی با اشاره به اینکه اعزام مربی برای شرکت در دوره تربیت مربی ابراز کرد: تعداد 20 مربی از ابتدای سال جاری برای شرکت در دوره تربیت مربی به قم اعزام شده اند.

,

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سمنان با بیان اینکه این افراد باید حافظ 5 جز قران باشند اضافه کرد:  حداقل مدرک تحصیلی برای این افراد دیپلم درنظرگرفته شده همچنین سن آنها باید حداقل 45 سال باشد.

,

حجت الاسلام سلیمانی فرد با اشاره به اینکه تا پایان اسفند ماه تعداد  10 مربی دیگر نیز اعزام خواهند شد بیان کرد: از مجموع ثبت نام کنندگان تعداد  771 نفر در حفظ ترتیبی و 376 نفر در بخش موضوعی شرکت کرده اند.

,

وی در ادامه با بیان اینکه  در حفظ ترتیبی 464 نفر در سن های هفت تا 12 سال، 195 نفر از سن 13 تا 18 سال و 112 نفر از 19 سال به بالا در این دوره ثبت نام کرده اند تصریح کرد: این دوره شامل 2 آزمون کتبی و شفاهی می باشد.

,

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سمنان تفکیک شرکت کنندگان را به این بیان کرد:   در جزء 30 حدود 500 نفر، 50 نفر در کدام از بخش جزء یک و 30 ، جزء دو و یک و 30، پنج جزء، 10 جزء، 15 جزء، 20 جز و حفظ کل 30 نفر و در بخش موضوعی 50 نفر شرکت و ثبت نام کرده اند.
سلیمانی فرد با اشاره به اینکه کسانی که تا کنون برای شرکت در این دوره ثبت نام نکرده اند می‌تواند به صورت داوطلب آزاد در این آزمون ها شرکت کنند  اظهار کرد: مرحله شفاهی این دوره،  از شانزدهم تا بیست و هفتم بهمن 95 در حال برگزاری می باشد همچنین آزمون کتبی نیز  بیست و هشتم بهمن ماه  ساعت 9 صبح به صورت متمرکز در شبستان های امامزاده یحیی(ع) برگزار خواهد شد.

,
,

وی با بیان اینکه 10 کارت هدیه در روز آزمون کتبی به قید قرعه به شرکت کنندگان اهدا می شئد گفت: به افرادی که نمره معدل این 2 آزمون شان بالای 70 شود، گواهی نامه معتبر حفظ قران کریم  داده می شود.

,

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سمنان در پایان با بیان اینکه تعداد 30 مددجو برای شرکت در این آزمون حضور می یابند گفت: این آزمون به صورت ویژه برای مددجویان ندامتگاه های سمنان نیز برگزار خواهد شد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه