اخبار داغ

سرپرست تیم روباتیک دانشگاه آزاد مشهد؛

عمده مشکل دانشجویان فعال در عرصه رباتیک مباحث مالی و امکاناتی است

عمده مشکل دانشجویان فعال در عرصه رباتیک مباحث مالی و امکاناتی است
سرپرست تیم روباتیک دانشگاه آزاد مشهد به مشکلات دانشجویان فعال در عرصه رباتیک اشاره کرد و گفت: عمده مشکل فعالین این عرصه مباحث مالی و امکاناتی است که امید است مرتفع شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری خراسان رضوی، سیدرحیم جبرییلی با اعلام این خبر که تیم رباتیک دانشگاه آزاد مشهد در دوازدهمین دوره مسابقات روبومیت دانشگاه بابل موفق به کسب مقام‌های اول تا سوم شد، گفت: این مسابقات با حضور بیش از ۱۷۰ تیم از دانشگاه‌های سراسر کشور و در ۱۱ لیگ برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی تصریح کرد: مسابقات رباتیک کشوری جزو مسابقات قدیمی و جزو پنج مسابقه برتر رباتیک در سطح کشور است که هر ساله با کیفیت مطلوبی در دانشگاه بابل برگزار می‌شود.

,

جبرییلی هدف از برگزاری این مسابقات را به اشتراک گذاشتن دانش رباتیک میان دانشجویان دانست و بیان داشت: برای نخستین بار است که در این مسابقات شرکت کردیم.

,

این دانشجوی ارشد مکانیک دانشگاه آزاد مشهد ضمن بیان این نکته که حدود شش نفر جزو تیم دانشگاه آزاد مشهد بودند، محمد رضا شریفی، رحیم عرفانی صفا پیشه، امیررضا قربانعلی زاده سودمند، فریبا سادات فیض و نفیسه منوری را اعضای این تیم برشمرد.

,

وی در ادامه به حمایت‌های دانشگاه جهت شرکت در این دوره از مسابقات اشاره و تصریح کرد: خوشبختانه برای شرکت در این مسابقات مورد حمایت دانشگاه آزاد مشهد قرار گرفتیم و دانشگاه تمام هزینه‌های رفت آمد و ساخت این روبات را متقبل شد، همچنین دبیرخانه مسابقات جوایز نقدی سه، دو و یک میلیون تومانی برای نفرات اول تا سوم تمامی لیگ‌های شرکت کننده در نظر گرفته است.

,

جبرییلی بر توانایی دانشجویان ایرانی در این رشته تاکید و تصریح کرد: در حال حاضر در رباتیک امدادگری که ایرانیان می‌سازند جزو نفرات اول هستیم.

,

این دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد مشهد با اشاره به این موضوع که رباتیک یک رشته بین رشته‌ای و سه رشته مکانیک، الکترونیک و برنامه نویسی درگیر این صنعت هستند، تصریح کرد: بسیاری از اختراعاتی که امروز به ثبت می‌رسد ماهیتی رباتیکی دارند، بنابراین کاربری این رشته بسیار است؛ اما هنوز در ایران همه گیر نشده است.

,

سرپرست تیم روباتیک دانشگاه آزاد مشهد در پایان به مشکلات پیرامون دانشجویان فعال در این عرصه اشاره کرد و گفت: عمده مشکل فعالین این عرصه مباحث مالی و امکاناتی است که امید است مرتفع شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه