اخبار داغ

یک کارشناس در گفت و گو با ندای سرخه؛

گرایش نسل امروز به صنعت کشاورزی در گرو چتر حمایت مسئولان

گرایش نسل امروز به صنعت کشاورزی در گرو چتر حمایت مسئولان
یک کارشناس کشاورزی گفت: افزایش گرایش نسل امروز به صنعت کشاورزی در گرو چتر حمایتی مسئولان امکان پذیر است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ روح الله نجفی نسب یک کارشناس کشاورزی در گفت و گو با خبرنگار ندای سرخه اظهار داشت: زحمت طاقت فرسا و غیرمنظم در عرصه کشاورزی باعث شده است که جوانان رغبتی به این کار نداشته باشند و به التبع در این شرایط است که چالشی به نام نبود کشاورز به وجود خواهد آمد و در آینده ای نه چندان دور دغدغه ای دیگر به دغدغه ها اضافه می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی افزود: در حال حاضر با وجود کشاورزی سنتی که در طول یکسال کشاورز در گرما و سرما و شب و روز وقت خود را برای حصول نتیجه و دیدن دسترنجش در فصل برداشت صرف می کند؛ حال ممکن است که چرخ گردون از آب و آتش و باد و طوفان دست در دست یکدیگر دهند و حاصل یکسال زحمت را در طرفه العینی بر باد دهند و می شود گفت این نیز خود یکی از مسائلی است که در کاهش انگیزه نسل جدید و گرایش آنها به سمت و سوی فعالیت های کشاورزی اثرگذار باشد.

,

این کارشناس بیان داشت: درآمد کم در برابر کاری سخت و طاقت فرسا دلیلی است که موجب دلسردی روی آوردن به سمت کشاورزی شده است و به همین دلیل امروزه بیشتر افراد با توجه به سختی کار کشاورز و کشاورزی نگاهشان به سمت فعالیتی اقتصادی تر و درآمدزا تر است که نه این سختی ها را داشته باشد و نه ریسک از بین رفتن مال و اموال و زحمت و تلاش یکساله.

,

نجفی نسب تصریح کرد: از طرفی کشاورزان سنتی کار بلندگویی ندارند تا مشکلات خود را به گوش مسئولان برسانند و قشری هم هستند که توان پیگیری مشکلات خود را ندارند و از این روست که به خاطر نداشتن امکانات مجبورند کارشان را با واسطه کاری حل و فصل کنند و محصول یکساله شان را به قیمتی ناچیز به دست دلالان بسپارند و سود زحمت یکساله را در جیب دلالان بریزند.

,

وی اظهار داشت: باید دولت و مسئولان امر فکری به حال کشاورزان این قشر مظلوم جامعه کند تا دلالی بازی و واسطه گری کم شده و خود کشاورز شیرینی و حلاوت یکسال تلاش خود را بچشد.

,

این کارشناس بیان داشت: باید کشاورزی به سمت کشاورزی صنعتی حرکت کند؛ هر چند که این نوع از کشاورزی نیز دردسرهای خاص خود را به دنبال دارد و اما زحمت کمتر با سود بیشتر دارد؛ بنابراین باید مسئولان امر چتر حمایت خود را بر سر کشاورزان قرار دهند و راه کشاورزی صنعتی را برای کشاورزان تسهیل نمایند تا جوانان رغبت بیشتری به این سمت و سو داشته باشند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه